L’estratègia, clau per a l’èxit d’un ecommerce

Escrit per Carmina Solano el . Publicat a E-commerce, Marketing online

L’èxit d’un ecommerce no s’aconsegueix només amb una bona tecnologia. L’estratègia és imprescindible per assolir uns resultats òptims a la Xarxa. Disposar d’una plataforma tecnològica actual, segura i àgil és la base de qualsevol ecommerce. Cal que proporcioni una experiència de navegació agradable, a través d’una estructura usable i un disseny nítid. I, naturalment, també cal que incentivi les vendes. Per això, és imprescindible que l’eshop ofereixi les màximes garanties de seguretat perquè generi plena confiança a l’usuari. Més enllà de la tecnologia, però, perquè el projecte tingui èxit, és imprescindible que s’acompanyi d’una correcta estratègia online. Així, serà molt més senzill assolir un òptim retorn de la inversió, captivar els clients més interessants per al projecte, fidelitzar-los i, el que encara és més difícil, convertir aquests usuaris en prescriptors de l’ecommerce. Abans, caldrà analitzar el projecte (objectius, públic, entorn, etc.) i, a partir d’aquí, definir i implementar les accions adequades des de la perspectiva de l’emarketing, la comunicació digital i l’ebusiness.

Ser visible, el primer pas

  Estrategia de SEO&SEM de GNACom a primer pas per captar usuaris, és imprescindible que l’ecommerce tingui visibilitat a la Xarxa. Per això, a través del SEO (Search Engine Optimization), és molt important treballar-ne el posicionament natural perquè el públic objectiu trobi fàcilment l’eshop a través dels cercadors. S’han de tenir molt presents els factors als quals els cercadors atorguen més rellevància per poder focalitzar l’estratègia i evitar penalitzacions [vegeu el cas de Google]. També cal preveure que, en funció del país dels usuaris, s’hauran de potenciar les accions de SEO en un cercador o altre (per exemple, Yandex és el cercador més utilitzat a Rússia, per sobre de Google). Per generar trànsit de qualitat a l’ecommerce, també són molt efectives les campanyes de SEM (Search Engine Marketing), amb la inserció d’anuncis patrocinats a cercadors o webs afins. Alguns avantatges d’aquestes campanyes són que se’n pot limitar la durada i el pressupost, així com activar-se i desactivar-se en qualsevol moment. Així, es poden crear campanyes per atreure visites a l’eshop o bé per potenciar directament la venda de productes, de manera permanent o només durant una temporada (per exemple, per Nadal). marketing_content De fet, un dels elements bàsics de l’estratègia de qualsevol eshop comença a la mateixa plataforma d’ecommerce. Cal tenir una cura especial amb els continguts –tant textos com imatges−, de manera que aportin informació clara i útil i transmetin sensacions positives. Aquesta mateixa correcció en els continguts s’ha de traslladar a tots els elements de comunicació del projecte, com ara les xarxes socials, els newsletters i els correus electrònics que s’enviïn als usuaris: s’ha d’utilitzar un llenguatge en consonància amb l’essència del projecte i el seu públic. Per exemple, un eshop de productes esportius adreçat a joves haurà d’utilitzar un llenguatge familiar, mentre que un ecommerce de rellotges de gamma alta i dirigit a un públic adult haurà de tenir uns continguts molt més formals.

No només dir: també cal escoltar

D’altra banda, per a l’èxit d’un ecommerce és molt important l’escolta activa: Gestió de Xarxes socials amb GNAno només emetre missatges unidireccionals, sinó potenciar el feedback amb els usuaris per conèixer què els agrada i què els desagrada. En aquest sentit, les xarxes socials, els portals amb opinions d’usuaris i les enquestes són plataformes excel·lents per interactuar amb els usuaris. Amb aquesta informació, juntament amb dades estadístiques (visites d’usuaris, conversions, pàgines més vistes, temps d’estada, etc.), es poden mesurar els resultats, potenciar les accions més beneficioses i aplicar les mesures correctives per millorar o resoldre’n els aspectes negatius.

L’usuari ha de sentir que rep un tracte tan o més humà que si comprés en un comerç tradicional

  Estratègia newsletters de GNAPer fidelitzar els clients d’un eshop, resulta molt efectiu premiar-los amb avantatges exclusius, com ara rebaixes, promocions o obsequis. Els usuaris també acostumen a valorar positivament els sistemes de punts, que obtinguin algun profit de portar altres clients o que se’ls ofereixi un detall pel seu aniversari. Igualment, cal procurar que l’usuari se senti acompanyat durant tot el procés de compra (tant abans com després de la transacció), de manera que senti que rep un tracte tan o més humà que si comprés en un comerç tradicional. Per això, és necessari que l’ecommerce disposi d’un servei excel·lent de customer care, a través d’elements que incentivin la comunicació: formulari de contacte, xat, correus de cortesia, newsletters personalitzats, etc. En definitiva, un dels principals enemics per a l’èxit d’un ecommerce és la improvisació. No n’hi ha prou amb conèixer el producte, sinó que cal actuar amb estratègia per aconseguir el màxim rendiment del projecte, implementant les accions més adequades per captivar i fidelitzar els usuaris que formen part del públic objectiu. Al cap i a la fi, es tracta de traslladar alguns dels aspectes positius de la compra offline al terreny online −tracte personalitzat d’acord amb el perfil del client; opció de comparar i provar diferents productes; conèixer les opinions i les recomanacions d’altres usuaris, etc.− i, sobretot, aprofitar els enormes avantatges que ofereix l’ecommerce pel que fa al nivell de coneixement del comportament del client (paraules clau que utilitza per buscar els productes als cercadors, productes comprats o visualitzats, moments en què és més receptiu a comprar, tipologia de productes preferits, imports de les compres, etc.).
Contacta amb GNA i descobreix com pots assolir l’èxit del teu ecommerce!
 
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

Etiquetes:, , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Carmina Solano

Dirección de eMarketing y eCommerce - Analiza la situación, necesidades y objetivos de cada proyecto, y define las estrategias y acciones online adecuadas para conseguir los retos marcados y rentabilizar la actuación en la Red. Su talante perfeccionista y ordenado se refleja en la intensidad con que se implica en cada proyecto, con el afán de alcanzar los mejores resultados para cada cliente.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions