4 xarxes socials alternatives a Facebook per tal de potenciar la nostra marca corporativa

Escrit per Maria Carrero el . Publicat a Marketing online

El màrqueting de xarxes socials i el SEO (Search Engine Optimisation) són estratègies força relacionades entre sí: el seu objectiu final és potenciar la visibilitat i reputació de la marca i atraure visitants, convertint-los en seguidors assidus d’aquesta. No resulta estrany, doncs, veure com es generen sinergies profitoses quan la marca inverteix esforços en aquestes pràctiques.

El màrqueting de xarxes socials es pot fer servir per potenciar l’adquisició d’enllaços entrants i sortints de la pròpia web, o de qualsevol contingut que es consideri oportú per l’estratègia de l’empresa. Aquest fet genera un augment del tràfic al web, i a la mateixa vegada és un indicatiu ben clar pels diferents motors de cerca que la nostra marca és coneguda, autenticada i un referent dins el seu propi nínxol. Això, de retruc, ajuda i millora el posicionament orgànic. En resum, es tracta de crear bones relacions/interconnexions i llaurar una bona reputació; un cop s’aconsegueix això, el posicionament es veurà millorat.

Quan pensem en xarxes socials, és inevitable pensar en Facebook. Al llarg dels anys, aquesta companyia s’ha consolidat com a referent en la matèria, i la immensa majoria d’empreses compten amb un perfil a les seves bases de dades. Malgrat això, volem fer un recull d’altres xarxes socials a tenir en compte a l’hora d’elaborar les nostres estratègies de màrqueting que poden ser interessants gràcies a les diferències que tenen amb Facebook i a més a més, esmentarem les bones i les males pràctiques en al seva utilització:

INSTAGRAM

Es tracta d’una xarxa social de contingut gràfic, comprada per Facebook l’any 2012. És una xarxa amb un altíssim índex de contingut generat diàriament, així que és molt interessant tenir-la en compte. Ens permetrà donar a conèixer la nostra marca de manera relativament senzilla i visual, i publicitar-nos de forma més personalitzada i accessible a un determinat sector de l’audiència mitjançant els hashtags.

BONES PRÀCTIQUES

    • Optimitzar al màxim el perfil per promocionar la marca a la xarxa, incloent un enllaç a la pàgina web corporativa o a una landing page que interessi (així els seguidors sabran on han d’accedir per tal d’obtenir més informació sobre l’empresa).

    • Fer servir hashtags (amb mesura i seny, i sense abusar) per segmentar determinades publicacions i així poder arribar a un públic més ampli.

    • Fer sortejos o concursos de tant en tant. Es tradueixen en més promoció per la marca i és una molt bona manera d’involucrar-nos amb els seguidors.

MALES PRÀCTIQUES

    • No publicar en excés, ni massa poc. Massa publicacions, i el nostre públic objectiu es pot sentir aclaparat; massa poques, i correm el risc de passar desapercebuts. S’ha de trobar un equilibri amb el que poder treballar, i publicar seguint aquest patró.

    • No comprar seguidors, ni seguir a bots. No és efectiu, i a més, donarem una imatge molt pobra de marca. Simplement, no val la pena. Els seguidors que tinguem els guanyarem gràcies a la qualitat del nostre contingut i de la interacció amb el públic.

    • No publicar imatges de mala qualitat o no relacionades amb la marca. Com en el cas anterior, la nostra reputació se’n veurà ressentida.

PINTEREST

Aquesta xarxa social es va crear l’any 2010; permet als seus usuaris desar i compartir contingut a diferents categories (o contenidors virtuals), anomenats taulers (de la mateixa manera que pengem notes importants o interessants a un tauler de suro). Tot i que es basa en desar i compartir contingut, no deixa de banda la vessant més social, i permet un cert grau d’interacció entre usuaris. Degut a l’àmplia base de dades d’usuaris que té, també té el potencial per generar un augment de tràfic important, ben utilitzada.

BONES PRÀCTIQUES

    • Optimitzar el perfil (que ha de ser de tipus empresa, i no usuari personal), els diferents taulells, i els pins. El contingut hauria de ser atractiu i ben organitzat per tal de cridar l’atenció d’actuals i futurs seguidors.

    • És important omplir i treballar les descripcions de les publicacions (pins), així com incloure algunes paraules clau i algun hashtag (sempre amb mesura). Així facilitarem que algú pugui trobar les nostres publicacions mitjançant una cerca (de la mateixa manera que passa amb el posicionament orgànic)

    • La qualitat sempre serà millor que la quantitat. Valen més unes poques publicacions ben optimitzades i relacionades amb la nostra marca, que publicar-ne el triple i que siguin buides d’objectiu i utilitat.

    • Fer servir imatges verticals a les nostres publicacions. Ocupen més espai i capten l’atenció del visitant més ràpidament.

MALES PRÀCTIQUES

    • Evitar l’abús de hashtags

    • No publicar comentaris a publicacions que simplement siguin enllaços a la nostra pàgina web. Les relacions s’han de construir i fomentar amb interaccions, d’aquesta forma seran més genuines i útils.

    • Evitar cansar a l’usuari amb massa publicacions. S’ha de ser constant i adherir-se a un patró raonable.

YOUTUBE

El referent en vídeos per antonomàsia, i conegut per tothom. Comprat per Google l’any 2006, amb els anys ha anat esdevenint un gegant en quant a contingut i tràfic generat. Els vídeos compartits a la plataforma esdevenen una forma molt eficient per les empreses de mostrar el que desitgin al món: ja siguin demostracions de productes, opinions de clients, coneixements, donar a conèixer el personal, resolució de problemes d’usuaris, etc.

BONES PRÀCTIQUES

    • Assegurar-nos d’etiquetar els vídeos del nostre canal professional amb les paraules clau adequades per tal que sigui fàcil de trobar. És interessant fer això també amb el títol i descripció del vídeo, tot i que no s’ha de caure en la repetició desmesurada; s’ha de mirar de fer de forma creativa, per no crear rebuig a l’usuari final.

    • Realitzar concursos o sortejos per generar interacció amb els seguidors del canal de la marca.

    • Treure profit de les eines d’analítica que proporciona el canal per entendre qui visita el canal i com l’utilitza, i així poder refinar les estratègies a emprendre.

MALES PRÀCTIQUES

    • No s’haurien de crear vídeos sense un objectiu clar en ment. Publicar sense planificar acaba repercutint en contingut de baixa qualitat que afectarà de forma negativa a la nostra marca.

    • No abusar de les anotacions (petits fragments de text que apareixen superposats al vídeo en certs moments de la seva reproducció). Tot i que són una bona manera d’animar l’usuari a realitzar certes accions, massa anotacions alhora anul•laran la seva efectivitat i molestaran l’usuari.

    • No afegir vídeos de mala/baixa qualitat al canal, reflectiran uns estàndards de qualitat baixos per la marca.

LINKEDIN

Aquesta és la més gran xarxa de networking professional que existeix avui dia. Serveix per establir connexions amb altres professionals del sector, intercanviar coneixements i experiència, idees, i oportunitats de feina o negoci, i amb el pas dels anys, s’ha convertit en l’eina líder per ajudar als usuaris a trobar feines relacionades amb el seu camp d’experiència.

BONES PRÀCTIQUES

    • El nostre perfil ha de ser professional, amb tota la informació actualitzada. Hem de tenir en compte que serà la carta de presentació de la nostra empresa a la xarxa social, la que ens permetrà generar interaccions, connexions noves, i mantenir-nos actualitzats en el nostre sector.

    • Si estem realitzant moltes modificacions al perfil, és recomanable desactivar les notificacions als nostres seguidors, per evitar caure en la repetició i no destorbar-los.

    • És important mantenir-nos actius a la xarxa, encara que sigui fent una publicació a la setmana. En cas contrari, es pot donar una imatge d’abandonament i deixadesa que no ens convé.

    • És interessant, si en tenim, afegir vídeos que ajudin l’usuari a entendre la filosofia de la nostra marca.

    • Per tal de nodrir i conservar relacions valuoses, és recomanable deixar algun comentari positiu si una de les nostres connexions ha modificat quelcom al seu perfil.

MALES PRÀCTIQUES

    • Evitar les publicacions amb errors ortogràfics, així com amb enllaços trencats o antiquats. Això és aplicable a qualsevol xarxa social, però a Linkedin adquireix una importància extra: la credibilitat i reputació de la nostra marca se’n poden veure molt ressentides.

    • Els missatges brossa als seguidors de la nostra marca s’han d’evitar a tota costa. No fan més que restar credibilitat al nostre perfil, i poden conduir a la pèrdua de seguidors.

    • No abusar de l’auto promoció. Les nostres publicacions, a banda de parlar de la nostra marca, també han de servir per aportar contingut addicional i valuós, i han de servir per perfilar-nos com a autoritats en la matèria.


En definitiva, és convenient tenir en compte altres xarxes socials diferents de Facebook per tal de potenciar les nostres estratègies de màrqueting. Tanmateix, i degut a l’alt grau de dedicació que requereix el manteniment d’un perfil social, a no ser que es disposin de recursos suficients, és preferible centrar-se en alguna d’aquestes xarxes socials, la o les més òptimes pel negoci, i dedicar-s’hi de forma completa, a intentar mantenir-les actualitzades totes de cop. Escollim el que escollim, si ho implementem bé, podem estar segurs que tindrà un efecte col•lateral ben beneficiós pel posicionament orgànic de la nostra marca.

Des de Gna i Gna Hotel Solutions ens posem a la vostra disposició per tal d’ajudar-vos en l’elecció de la o les xarxes socials i alhora també, si ho desitgeu, ajudar-vos en la seva gestió. No dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres per qualsevol qüestió!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

"Trackback" Enlace desde tu web.

Maria Carrero

Técnica programadora - Asesora en redes sociales, y a su vez desarrolla webs y aplicaciones exclusivas que proporcionan valor añadido a la estrategia online de empresas e instituciones.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions