Els canvis tecnològics a la Xarxa generen més importància a les imatges

Escrit per Laura Portella el . Publicat a Marketing online

Encara seguim pensant que l’únic important en el món on-line són els continguts? Error! Les imatges que es publiquen tenen la mateixa importància que els seus continguts. Expliquem el per què.

Abans de tot i per poder entendre el per què de la importància de les imatges a les xarxes socials, hem d’analitzar els dispositius que s’utilitzen per consultar-les. Nous dispositius mòbils Actualment, els dispositius més utilitzats són els mòbils i les tauletes. L’ús d’aquests dos dispositius ha augmentat en paral•lel al canvi que s’ha realitzat al voltant de la tecnologia i la Xarxa.

És per aquesta raó que,
des de JA, és important que les empreses deixin de veure el dispositiu mòbil com una segona opció i ho identifiquin com l’eina de navegació predilecta dels usuaris. És cert que això ocasionarà canvis en les estratègies a seguir i obligarà a l’organització a prendre decisions sobre com apropar-se als consumidors. Però si no es vol perdre la batalla del on-line, un s’ha d’adaptar a tots els canvis i, si es pot, millor encara anticipar-se.

I el canvi no acaba aquí! No només s’han vist afectats els dispositius mitjançant els quals les empreses han d’informar als seus usuaris, sinó que també han canviat els suports utilitzats per difondre eficaçment la informació a les xarxes socials. Així doncs, cada vegada s’aposta més per aplicacions de vídeo, missatgeria i, sobretot, imatges, amb l’objectiu de captar més ràpidament i millor l’atenció dels usuaris.

En aquest context, resulta evident la importància de destacar l’ús de les imatges a les xarxes socials. No parlem de la imatge de marca que dóna l’empresa a les xarxes socials, fet que aquest concepte normalment ja està molt present a la ment de les empreses. Parlem de les imatges que es publiquen a les xarxes socials i de com els dispositius utilitzats condicionen, o no, la publicació d’aquestes imatges. Un clar exemple de la importància de les imatges són les noves xarxes socials que estan emergent i amb forta presència a Internet, com per exemple Instagram i Pinterest, les quals han guanyat importància i en molt poc temps.

Sempre s’ha dit que una imatge val més que mil paraules, i amb les noves tecnologies aquesta frase incrementa el seu significat encara més.

Com condicionen les imatges als dispositius mòbils?

  • S’ha explicat moltes vegades que les Els nous dispositius xarxes socials són un món de rapidesa, on és bo publicar contingut però sense atabalar a l’usuari i sense carregar-los de molta lletra, ja que en nombroses ocasions, aquest contingut no és llegit. Amb l’evolució de les xarxes socials i el món virtual, i amb dispositius mòbils que tenen Internet i que permeten cercar informació permanentment, els usuaris busquen encara més la rapidesa i la informació clara i concisa.

  • Un altre punt que també ha canviat, a part de la quantitat de publicacions idònies, és la qualitat d’aquestes. Anteriorment, i quan les xarxes socials van començar a aparèixer, es deia: és important que es parli de la teva empresa, sigui per bo o per dolent. Ara la cosa ha canviat radicalment. ¿Per què? Perquè si bé abans, amb poques empreses al mercat on-line, aparèixer a la Xarxa era sinònim d’imatge pionera i de notorietat; avui en dia la gran competència que existeix a les xarxes socials fa que la imatge negativa d’una empresa on-line pugui provocar la pèrdua de vendes. El més provable és que un usuari compari marques on-line i acabi comprant a l’empresa amb millor imatge i reputació.

  • També és molt important el contingut que es publica, tant a nivell de text com d’imatge, per la raó ja esmentada. Si ens centrem en les imatges, és important que aquestes tinguin una bona qualitat i que el que es mostra en elles sigui real. Els usuaris imaginen l’empresa o el producte tal com es veu en aquella imatge: si la imatge està pixelada o borrosa, l’empresa o producte donarà una imatge pèssim a la xarxa; mentre que si les fotografies son massa idíl•liques, els usuaris podrien emportar-se una decepció al utilitzar els serveis o productes vistos on-line. Pot semblar una tonteria, però també s’ha de recordar que molts usuaris fan una ullada a les xarxes socials, amb la qual cosa com millor sigui la informació que s’hi transmet, major notorietat guanyarà l’empresa.

  • I encara una altra qüestió que tota empresa ha de tenir molt present és que les imatges han de ser reals. Tot i que és ben cert que sempre es publiquen les imatges més boniques per poder promocionar el producte o servei, també s’ha de tenir sempre present que aquestes imatges han de ser fidedignes: si l’usuari decideix comprar el nostre producte o servei perquè ha vist les imatges que hem penjat, després ha de poder disposar d’aquell producte o servei tal i com l’ha visualitzat. En cas contrari, l’usuari es pot sentir estafat i insatisfet amb l’empresa i és possible que comenci a publicar comentaris negatius a la Xarxa. I encara més avui dia, que tots els usuaris poden acompanyar les seves queixes amb una imatge que doni fe del seu problema.

  • Nous dispositius Així doncs, s’ha de pensar en les imatges com una eina cada vegada més important del màrqueting i la comunicació on-line, igual que s’han de tenir molt presents els dispositius utilitzats per visualitzar-les. El fet que ens trobem en un món en el qual tot evoluciona molt ràpidament, requereix d’actualitzacions per part de les empreses si aquestes volen arribar al seu públic de la forma més eficaç possible.

    FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

    "Trackback" Enlace desde tu web.

    Laura Portella

    Técnica eMarketing - Potencia la imagen corporativa de las empresas mediante las redes sociales y a la vez desarrolla análisis y estrategias online.

    Deixa un comentari

    OFICINES

    Girona
    Lleida
    Saragossa
    Benidorm
    Andorra La Vella
    Bogotà (Colombia)
    Buenos Aires (Argentina)
    Santiago (Xile)
    Quito (Equador)

    SEGUEIX-NOS

    GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

    Subscripció

    Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions