Guia bàsica per a campanyes de publicitat online: com crear-les i per què

Escrit per Clàudia Bertran el . Publicat a Marketing online, Turisme online

T’expliquem quins són els avantatges de la publicitat online actual, què cal tenir en compte a l’hora de crear una estratègia a AdWords i com fer-ho per engegar les teves primeres campanyes. 


Durant els últims anys les tendències publicitàries han evolucionat de forma trepidant. Tan és així que fins no fa gaire per promocionar els productes o serveis calia comprar un anunci en una guia o penjar cartells publicitaris, és a dir, invertir en publicitat amb l’esperança d’arribar als clients indicats.

Tot això ha canviat amb la publicitat online, on cada inversió feta a la Xarxa és perfectament mesurable. Així podem saber que una de les accions més rendibles en publicitat online són les campanyes a través d’Adwords, el programa de publicitat online de Google. Mitjançant AdWords, es poden mostrar anuncis concrets a un segment de públic concret, o sigui, a totes aquelles persones interessades en els productes i serveis que oferim.

estadístiques de venda

La base de l’èxit: una bona plannificació

Per aconseguir definir correctament les campanyes a Google Adwords cal tenir en compte tres punts basics: els objectius comercials de l’empresa, el públic objectiu, i els trets diferenciadors dels productes i serveis.

Què volem aconseguir?
En relació amb els objectius comercials, alguns dels que es poden definir a les campanyes d’Adwords són: generació d’oportunitats de venda a través de trucades telefòniques, enviaments  de formularis, o sol·licituds d’informació dels productes i serveis, captació de clients a l’establiment, o la potenciació de vendes online a través del lloc web.

Altres objectius podrien ser les visites al lloc web, la notorietat de l’empresa o la fidelització dels clients.

A qui ens dirigim?
A més, per enfocar correctament la campanya als potencials clients cal conèixer bé el públic objectiu. Així mateix, algunes de les dades més rellevants de les que hauríem de disposar són:
  • Qui són? Edat, sexe, idioma i interessos.
  • Què busquen? Paraules o frases que podrien utilitzar per buscar els productes i serveis que oferim.
  • On resideixen? País, província, i població.
Com podem destacar?
Per últim, cal tenir en compte els productes i serveis que oferim, i allò que els fa atractius, per mostrar-los als anuncis online i captar l’atenció dels usuaris. Per exemple: el preu, qualitat, o disponibilitat.

Com crear les campanyes?

Una vegada definits aquests punts, ja podem centrar-nos en la creació de les campanyes a Google Adwords en 3 simples passos:
  1. Definir l’estructura de les campanyes
  • Campanya: cal crear una campanya per a cada un dels objectius comercials i dirigir-la a un públic específic. En aquest pas també es defineixen les opcions de configuració més importants, com el pressupost diari i les ubicacions.
  • Grup d’anuncis: estan pensats per als productes i serveis. Cada grup d’anuncis inclourà les paraules clau que els usuaris utilitzaran per buscar els productes i serveis. Alhora, caldrà incloure paraules clau negatives pels termes que no ens interessin, de manera que aquelles persones que usin determinades paraules no puguin veure els anuncis, no puguin fer clic i, per tant, no puguin provocar-nos costos innecessaris.
  • Anuncis: són els que es mostraran quan es realitzin cerques amb les paraules clau escollides per als grups d’anuncis.
  1. Seleccionar l’audiència.
Els anuncis de Google Adwords apareixeran en una o en les dues xarxes publicitàries de Google: Cerca i Display.
  • La Xarxa de cerca inclou els llocs de cerca de Google(com Cerca de Google i Google Shopping), així com els webs de socis que mostrin anuncis d’AdWords i coincideixin amb els resultats de la cerca dels usuaris.
  • La Xarxa de Display consta de llocs web de Google (inclosos Gmail, YouTube i Blogger) i de webs de socis que mostrin anuncis d’AdWords que coincideixin amb el contingut d’una pàgina determinada.
Dins d’aquest apartat també cal definir la segmentació geogràfica, és a dir, aquells països o ciutats on volem que es mostrin els anuncis.
  1. Establir un pressupost
Per a cada campanya es pot definir un pressupost diari, que marcarà la inversió diària mitjana en AdWords.  El sistema d’AdWords intentarà mostrar els anuncis amb la major freqüència possible fins que s’esgoti el pressupost diari establert.

El repartiment del pressupost diari dependrà directament del CPC establert, que significa que només pagarem si un usuari fa clic a l’anunci. En general, com més gran sigui el CPC i més rellevants siguin els anuncis i les paraules clau, més probabilitats hi ha que l’anunci es mostri en una posició més alta a la pàgina.
  1. Seguiment i avaluació dels resultats
Finalment, i un cop ja tinguem les campanyes engegades, caldrà anar-ne monitoritzant el rendiment. És important tenir present que, per obtenir les dades necessàries per mesurar els resultats, primer cal assegurar-nos que es mesuren correctament les conversions.

Les estadístiques bàsiques, com els clics, les impressions i el percentatge de clics, poden indicar l’efectivitat dels anuncis per atraure els visitants al  web. Però, en mesurar les conversions, podrem veure quants visitants es converteixen en clients.

Per què m’interessa?

En definitiva, els principals avantatges de la realització de campanyes de publicitat online a través de Google Adwords són:
    Creixement del retorn amb Publicitat online
  • Tenir controlat quins anuncis i paraules clau aporten un major retorn de la inversió
  • Poder prendre decisions d’inversió més sòlides quant a producte i servei
  • Dirigir els esforços i el pressupost en publicitat d’una manera eficaç
  • Conèixer el comportament del client
  • Dur accions de marketing online més rendibles

A Gna Hotel Solutions som una empresa certificada per Google per a la gestió de campanyes publicitàries de PPC a Google Adwords. Contacta’ns i et crearem i gestionarem les campanyes estratègicament, amb l’objectiu d’impactar de manera ràpida i efectiva als segments de mercat adequats, optimitzar el pressupost establert i aconseguir el màxim retorn de la inversió.


Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

Etiquetes:, ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Clàudia Bertran

Dirección de eTurismo - Potencia la visibilidad de los clientes en los buscadores y desarrolla estrategias de eMarketing, para obtener el máximo retorno de cada acción en la Red.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions