La importància d’una bona imatge fotogràfica

Escrit per Olga Guasch el . Publicat a Disseny web

Escollir la imatge perfecte és clau per al èxit tant en disseny com en publicitat online. Aspectes destacats i a tenir en compte.

En disseny i publicitat online una bona imatge és el recurs més potent a l’hora de transmetre qualsevol missatge. Però escollir-la no és tant fàcil com sembla, ja que cal tenir en compte un seguit d’elements, tant tècnics com conceptuals.

Què cal tenir en compte a l’hora de triar imatges per al nostre website?

    Il•luminació: No podem trobar llums excessivament clares, ni ombres o objectes massa obscurs; una fotografia ben il•luminada és aquella que ho té tot en la seva intensitat adequada. Però això no significa que una imatge clara o fosca sigui incorrecta, sempre i quan hagi estat prèviament realitzada amb aquesta intenció.
    Enquadrament: Un bon enquadrament és aquell en què no es perd informació rellevant i que compositivament és harmònic per la vista.
    Dominant de color: Tot i que a vegades pot ser un efecte buscat pel mateix fotògraf, en general es tracta d’una alteració no desitjada del color en la imatge, i per tant, un error que cal evitar o corregir. Diem que una imatge té dominant de color quan és per exemple excessivament groguenca o rogenca.
Imatge amb dominant Imatge sense dominant








    Nitidesa i qualitat: Cal anar molt en compte amb l’enfocament i la resolució; ja que una imatge pot deixar de ser fantàstica si finalment es visualitza borrosa o pixelada.

Què hem de transmetre?

S’han d’analitzar i determinar quines emocions, qualitats i sentiments caldrà despertar al client per tal d’escollir quina és la imatge més adequada en cada cas. És importantíssim empatitzar amb el nostre possible consumidor amb l’objectiu d’aconseguir que s’interessi pel producte, la indiferència és la pitjor de les reaccions que pot aportar una imatge!

Saber què volem transmetre

On puc trobar la fotografia perfecta?

En funció de quines siguin les nostres necessitats tenim dues opcions possibles:
    1. Contractar a un fotògraf:
Si necessitem imatges d’un producte molt específic, i a més a més tenir-les en alta qualitat, la millor manera d’aconseguir-les serà sempre contractant a un professional; un fotògraf sabrà millor que ningú quina és la forma més correcta de mostrar el producte.
    2. Accés a un banc d’imatges:
Els bancs d’imatges ens permeten aconseguir ràpidament recursos de tot tipus, de gran qualitat professional, i lliures de drets d’autor (o amb els drets comprats per tal de poder-ne fer difusió). Així doncs és una forma facilíssima d’accedir a expressions, emocions, o espais en un sol clic!
Però no tot és tan bonic com sembla, i cal dir que aquest tipus d’imatges són força impersonals, ja que gratuïtament o pagant qualsevol persona pot disposar de les mateixes; http://www.freedigitalphotos.net seria un clar exemple d’un banc d’imatges gratuït. Per tant, i encara que sigui una molt bona opció, sempre és millor que un es faci el vestit a mida!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

"Trackback" Enlace desde tu web.

Olga Guasch

Departamento de Diseño - Da soporte al departamento de Diseño Web, en el que puede poner en práctica sus conocimientos y crecer profesionalmente.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions