La importància dels mitjans socials per a les empreses

Escrit per Evelin Ruz el . Publicat a Marketing online

Ser als mitjans socials és imprescindible. Però saps com treure’n un rendiment real per a la teva empresa? Et donem les claus principals per aconseguir-ho!

Moltes empreses encara es pregunten si és necessari comptar amb una identitat social a la Xarxa. O en tot cas, si és necessari tenir perfils d’empresa en diferents mitjans socials per veure augmentar les seves vendes. Treure un veritable rendiment als mitjans socials suposa treball i dedicació, però sobretot requereix una estratègia prèvia per a saber on ens trobem, on volem anar, què volem aconseguir i com podem mesurar els resultats.

CREAR UNA COMUNITAT

La creació d’una comunitat al voltant de la nostra marca ha de ser el principal objectiu en xarxes socials de qualsevol empresari. Per a crear una comunitat no ens hem de fixar en la quantitat de seguidors o fans, sinó en la qualitat d’aquests. I és que no hem d’oblidar que els mitjans socials són precisament el que la seva paraula indica: SOCIALS.
Dibujo engagement en social media
Així doncs, quan ens referim a la qualitat dels nostres seguidors hem de revisar el grau de participació activa que tinguin dins dels nostres perfils. Una major interacció ens ajudarà a augmentar el nostre engagement o branding, i d’altra banda, també ens permetrà conèixer millor com veu el nostre públic objectiu el nostre producte.

Cal tenir present que, com a empresa, la última finalitat de tenir un perfil creat a les xarxes socials és la de vendre. I que com que precisament les xarxes socials estan fetes per relacionar-nos amb persones ens hem de dirigir a elles tal i com ho faríem físicament en la nostra empresa, amb cortesia, empatia i paciència. Si sempre tenim aquest tracte amb els nostres seguidors, haurem aconseguit el més difícil: que es quedin.

ESCOLTAR EL CLIENT

Fidelitzar clients és un dels objectius principals de tot empresari. Captar-los és relativament fàcil, el que és més complex és que siguin fidels a la teva marca i no marxin a la competència. Una de les pretensions de crear una comunitat entorn d’una marca és la fidelització de clients.

Escoltar l’usuari en els mitjans socials és més important del que creiem. Tan és així que, segons com gestionem les seves peticions, la nostra marca pot guanyar un client o perdre’n deu. Recordem que una acció negativa entorn de la nostra marca tindrà una repercussió deu vegades més forta que una acció positiva, per tant hem de comptar amb una persona que gestioni continguts a la Xarxa capaç de controlar l’atenció al client de forma impecable, mostrant-se sempre atent i predisposada a solucionar qualsevol incidència dins de les seves possibilitats.

FER MARKETING

Tanmateix, els mitjans socials també permeten a les empreses fer un exhaustiu estudi de mercat, si així s’ho proposen. Mitjançant enquestes o simplement pels comentaris que ens deixen els nostres clients en els nostres perfils podem saber quines són les seves preferències o el que menys els agrada i, a partir dels resultats, millorar o canviar l’estratègia per a augmentar la satisfacció.

No oblidem que un gestor de continguts ha de tenir coneixements en marketing online, i que els mitjans socials són un canal més on aplicar-los.

D’altra banda, és molt important generar dinamisme i crear expectació al voltant d’una marca. Malgrat treballi pel sector més avorrit del món, el gestor de continguts o community manager ha de tenir les habilitats i ser suficientment resolutiu per generar interès sobre aquell producte o servei a la xarxa.

BONES I MALES PRÀCTIQUES ALS MITJANS SOCIALS

Per a la gestió dels perfils socials no existeix una praxi que s’hagi de complir al peu de la lletra, però si és cert que un bon gestor de continguts sempre tindrà en compte una petita guia de bones i males pràctiques a l’hora d’actuar en mitjans socials a la Xarxa. Així, és aconsellable:
  • Projectar una imatge positiva i propera de la nostra marca, fet que ens ajudarà a augmentar la nostra comunitat a la Xarxa i de rebot farà créixer el nombre de clients potencials.
  • Oferir suport, informació i atenció al client a través dels nostres perfils.
  • Establir i enfortir relacions i sinèrgies amb proveïdors, clients i, per què no, amb la competència.Iconos de redes sociales en Smartphone
  • Rebre feedback o informació de primera mà dels usuaris, dades que podem obtenir si gestionem correctament els nostres perfils.
  • Gestionar critiques i problemes que puguin sortir.
  • Difondre informació rellevant del sector on treballem, que pugui cobrir necessitats de la nostra comunitat i fer-nos guanyar clients nous.
  • Mantenir una bona gestió dels nostres perfils als mitjans socials per tal que ens ajudin amb el posicionament del nostre web als cercadors.

En canvi, recomanem no posar en pràctica res del que us direm a continuació si teniu la intenció de tenir una bona reputació als mitjans socials! 😉
  • Fer publicitat de la forma tradicional: satura als nostres seguidors fent que ràpidament ens guanyem un unfollow o like menys.
  • Parlar només de nosaltres mateixos, dels nostres productes i de la nostra empresa: és un altre error comú que fa perdre comunitat. Els usuaris volen contingut, no publicitat.
  • Realitzar vendes directes. Error!
  • Bombardejar a la nostra audiència amb molta informació: està demostrat que en mitjans socials com Facebook el contingut audiovisual atrau més que el contingut escrit.
  • No gestionar correctament les crítiques: un usuari molest és perillós, però si l’ignorem ho pot ser molt més.
  • Voler aconseguir resultats econòmics ràpidament.

En resum i per concloure, podem afirmar que la presència de les marques als mitjans socials és molt important si volem que el nostre producte i/o servei arribi a clients potencials i fidelitzi els que ja tenim, però és fonamental la seva correcta gestió així com fer actualitzacions diàries o setmanals. És a dir, tenir perfils que no tan sols creïn comunitat entorn la nostra marca, sinó que la mantinguin.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

Etiquetes:, , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Evelin Ruz

Técnica en eMarketing - Con carácter entusiasta y perfeccionista, se encarga de hacer visibles a nuestros clientes en los medios sociales. Estableciendo las acciones, llevándolas a cabo y analizando que los resultados sean siempre los esperados, no deja nada al azar siendo una Social Media metódica y resolutiva.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions