Metacercadors: la gallina dels ous d’or

Escrit per Jordi Vilalta el . Publicat a Marketing online, Turisme online

Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak són d’allò més coneguts dins el sector hoteler com a portals per a oferir i buscar allotjament, veure informació d’establiments o llegir opinions. La seves funcions, però, van molt més enllà d’això, ja que actuen com a metacercador o cercador de cercadors.

Un metacercador és una eina que rastreja un gran nombre de pàgines web i agrupa els resultats en una sola pàgina de forma ordenada, és a dir, en poques paraules: realitza en uns segons el que un usuari podria tardar a fer unes quantes hores.
Infografia sobre com funcionen els metacercadors_GNAHS
Tot i que ja fa temps que els metacercadors són una realitat, en la situació online actual, on un usuari pot trobar exactament el mateix producte en un gran nombre de llocs i a preus diferents, per molts clients els metacercados són fins i tot una necessitat. Un parell de dades que ens poden ajudar a veure millor la rellevància que estan agafant aquests portals són que durant l’any 2014 ja hi ha un 36% d’usuaris que l’utilitzen abans de reservar, i que l’augment respecte l’any anterior és del 13%.

Una oportunitat per als hotelers


Si ens posem al costat de l’hoteler, els metacercadors són un dels llocs mes agraïts per a fer publicitat, on tot són facilitats:
  • S’utilitzen el mateix contingent i preus del motor de reserves, per tant, no es necessita cap gestió afegida.
  • Molts d’ells realitzen campanyes de PPC per mostrar el nostre producte.
  • Molt important, només apareix el nostre producte si realment hi ha disponibilitat per les dates i per les persones que desitja el client.
  • Diferenciació del web oficial. Molts d’ells mostren clarament quin és el web propi de l’establiment, una informació vital per reforçar la nostra marca.
  • El preu és un factor clau. Això significa que, si el nostre preu no és competitiu no apareixerem als primers resultats i no ens aportarà cap cost (ni benefici). Mentre que per contra, si el preu és competitiu ens aportarà moltes visites i conversions.

Amb aquests coneixements i un motor de reserves connectat amb els metacercadors es poden definir accions de revenue especialment indicades per a un target concret de clients. Accions com:
  • Tarifes especials per a usuaris que vénen de metacercadors.
  • Ofertes específiques en períodes de baixa disponibilitat.
  • Pressupostos dinàmics en funció dels resultats de cada metacercador.

L’estratègia com a punt crucial


Estrategia en marketing de hotels_gnahsEstà clar que els metacercadors han obert un nou canal de comercialització i, com en tots els canals, implica conèixer el seu funcionament per definir quines són les polítiques i estratègies que poden donar més bon resultat en cada moment.

L’experiència i possibilitats tecnològiques de GNA Hotel Solutions la converteixen en una empresa plenament capacitada per a integrar i gestionar la connexió del teu hotel amb els metacercadors més potents, com ara Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak. D’una banda, el motor de reserves de GnaHS està enllaçat amb els principals metacercadors i, d’altra banda, la llarga trajectòria de l’empresa en el sector turístic i l’experiència dels nostres treballador ens permet definir quina és la millor estratègia per cada moment i client.

Aquest canal de comercialització combina perfectament amb el Business Intelligence, últim producte de la nostra empresa, que et permet definir el millor preu de comercialització en funció dels preus i opinions propis i de la teva competència a la Xarxa.

Gràcies al Business Intelligence de GnaHS podràs conèixer l’estratègia de la teva competència i veure en quin lloc del mercat està situat el teu producte, un fet que et permetrà definir les millors accions de revenue i tenir l’èxit assegurat.

   
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

Etiquetes:, ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Jordi Vilalta

Dirección delegación Lleida - Es quien capta, comercializa y desarrolla los proyectos en Lleida, la Costa Dorada y los Pirineos.

Comentaris (1)

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions