Principals tendències en SEO per al 2023

Escrit per Laura Bujalance el . Publicat a Marketing online, SEO, Turisme online

La gran majoria de les experiències online comencen per una consulta en un cercador, per això el SEO és un dels factors més rellevants per treballar la visibilitat online de qualsevol allotjament turístic. Aquest any especialment, amb la millora del seu algorisme de cerca, Google pretén oferir als usuaris resultats més útils i fiables premiant aquells webs que ofereixen una bona experiència d’usuari i continguts útils.

tendencies-seo-2023

 

A GNA Hotel Solutions donem importància tant al desenvolupament gràfic i tècnic centrat en el rendiment web i l’experiència d’usuari, com a l’optimització de continguts i la creació de textos únics i que aportin valor a l’usuari. Per això, creiem que l’estratègia d’optimització orgànica de cares al 2023 ha de seguir les tendències següents:

1. SXO (UX i SEO):

SXO o Search Experience Optimization és la fusió entre l’experiència de l’usuari (UX) i el SEO (Search Engine Optimization).

Com?

  • Aconseguint un bon rendiment en la velocitat de càrrega de les pàgines.
  • Treballant una estructura de pàgines jerarquitzada i lògica, on la profunditat màxima, especialment de les pàgines amb contingut important, no excedeixi els 3 nivells (clics).
  • Creant un disseny net i intuïtiu, pensat per facilitar la navegació a l’usuari.
  • Dissenyant i programant enfocats al Mobile-First Index, ja que tots els resultats de cerques (en mòbil, ordinador i tablet) es mostren només en base a la versió mòbil del web.
  • Mantenint una bona puntuació en les Core Web Vitals. Aquestes mètriques van començar a aplicar-se al juny de 2021 i serveixen com a ranking factors de Google: LCP (Largest Contenful Paint, o el temps que triga en carregar-se allò que es veu sense haver de fer scroll en una pàgina web); CLS (Cumulative Layout Shift, o l’estabilitat visual d’una pàgina), i el FID (First Input Delay, o el temps que transcorre des de que un usuari interactua amb el lloc web fins que el navegador respon).

2. Mantenir l’EAT:

Els continguts dels llocs web han de seguir les directrius expertise (ser expert en la matèria), authoritativeness (demostrar ser l’autor original del contingut) i trustworthiness (fiabilitat i credibilitat comprovable).

Com?

  • Aportant dades.
  • Enllaçant a webs oficials (per exemple, entitats públiques de promoció turística).
  • Mostrant els logotips de les associacions a les quals pertany l’establiment.
  • Ensenyant les ressenyes reals de clients.
  • Aportant respostes i solucions de valor a les preguntes dels clients, per exemple, mantenint la pàgina de FAQs al dia i ben optimitzada.

3. Presència a la “posició zero” de les SERP:

La “posició zero” són tots els resultats de cerca que no són orgànics ni de pagament, sinó fragments d’informació extrets de pàgines web que responen a la pregunta de l’usuari des de la pròpia pàgina de resultats de Google.

Com?

Tot i que és el propi Google qui determina la generació dels fragments destacats, existeixen algunes pràctiques que, de forma molt limitada, poden guiar a Google a generar fragments destacats del nostre web:

  • Crear textos curts i descriptius.
  • Aplicar etiquetes d’encapçalament jeràrquiques (h1, h2, h3).
  • Fer servir imatges en cada fragment.
  • Fer servir el marcatge schema.org.
  • Utilitzar imatges amb el correcte ús de text alternatiu.

4. Intel·ligència artificial i cerques de veu:

Cada vegada més usuaris ja no escriuen les cerques, sinó que les diuen, així que les preguntes tendeixen a ser més llargues, complexes i concises. Google adapta el seu model d’aprenentatge, mentre que tu has d’adaptar la teva manera de crear continguts.

Com?

  • Creant i optimitzant continguts centrats en respondre les preguntes dels nostres clients de manera clara i concisa, per tal que aquests rebin totes les respostes que necessiten en només un clic (el del nostre web!) abans de decidir reservar al nostre allotjament.

 

Si necessites ajuda, contacta amb una agència especialitzada en el sector turístic com GNA Hotel Solutions per millorar la teva estratègia de SEO i treure el màxim profit del teu web als motors de cerca!

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Etiquetes:, , , , , , , , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Laura Bujalance

Marketing & SEO strategist. Apasionada del lenguaje y la comunicación, su función en GNA Hotel Solutions es la de mejorar el posicionamiento orgánico para las páginas web de nuestros clientes hoteleros.

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions