Domini segur (SSL): què és i per què fa que el teu web tingui més visites?

Escrit per Laura Bujalance el . Publicat a Marketing online, Turisme online

Update: 19/02/2018

Recentment Google ha incorporat un nou paràmetre al seu algoritme de posicionament orgànic: el domini segur.

Feia mesos que els experts SEO del món avisaven que els webs amb domini segur gaudien d’un millor posicionament a Google, però Google encara no s’havia pronunciat. Ara ho ha fet, i la conclusió és clara: el teu web ha d’estar sota un domini segur.

Com sé si el meu web té un domini segur?

Si el teu domini comença per http://ww… i no https://ww…, vol dir que no tens un domini segur.

La “s” significa que un web utilitza una connexió segura que encripta dades i per tant, permet que l’usuari comparteixi dades sensibles (com números de targeta o dades personals) sense que un hacker les pugui intervenir i en faci ús fraudulent. SSL són les sigles de Secure Sockets Layer, que és la tecnologia estàndard per establir un enllaç encriptat entre el servidor on està allotjat el teu web i el navegador de l’usuari. Aquest enllaç encriptat permet que les dades que viatgen entre servidor i navegador siguin privades. Per norma, tots els motors de GNAHS tenen SSL (https://), perquè és l’apartat del teu web on es fa transferència de dades sensibles, però és possible que la resta del web no sigui segur (http://).

Nova actualització de Chrome

Chrome és el navegador d’internet de Google, i el fan servir un 47% dels usuaris a nivell mundial. Google llançarà, a principis de juliol de 2018, una nova actualització del seu navegador Chrome en la qual indicarà prominentment que un web no és segur quan aquest contingui formularis de contacte i no tingui SSL en tot el web:

Segons HubSpot, fins a un 85% d’usuaris podrien abandonar el teu web si el seu navegador els avisa que no és segur. SSL_browsing_Hubspot

SSL i posicionament orgànic (SEO)

Fins al moment, Google no s’havia posicionat sobre com aquests canvis afectaven el posicionament orgànic. Els experts SEO del món havien fet els seus experiments, i arribaven a conclusions diferents.

Però ara, Google s’ha posicionat. Segons Zineb Ait Bahajji, Analista de Tendències Web de Google, SSL passa a formar part de l’algoritme de rankings de cerca: “Durant els passats mesos, hem estat fent proves en els nostres algoritmes de cerca amb webs que utilitzen connexions segures i encriptades. Hem vist resultats positius, així que hem començat a utilitzar HTTPS com un factor positiu en el ranking de posicionament”.

Conclusió: actualitza’t a SSL!

Google és el rei a internet. Ens agradi o no, Google decideix la nostra visibilitat online, i la resta de cercadors i empreses li segueixen els passos. És per això que totes les decisions que prengui Google són claus.

Google ha decidit que a partir de juliol de 2018, el seu navegador Chrome penalitzarà els webs sense SSL, i ha decidit afegir l’SSL en el seu algoritme de posicionament. Tard o d’hora, un web sense SSL se’n ressentirà. Cal que actuïs i facis el canvi quan abans millor.
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin

Etiquetes:, , , , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Laura Bujalance

Marketing & SEO strategist. Apasionada del lenguaje y la comunicación, su función en GNA Hotel Solutions es la de mejorar el posicionamiento orgánico para las páginas web de nuestros clientes hoteleros.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions