10 consells per escriure bons continguts web
Els continguts són un aspecte fonamental per a l’èxit de qualsevol projecte web. Una bona part dels problemes relacionats amb les vendes directes online i amb el posicionament orgànic d’un web, l’anomenat SEO provenen de continguts poc elaborats o bé elaborats sense una estratègia clara a darrere.
Per assolir tots aquests objectius és necessari pensar des d’un bon començament què volem comunicar, plantejar-nos com podem crear continguts de qualitat, tenir en compte que ens dirigim tant a motors de cerca com a usuaris, i que els dos ens han d’entendre, i aconseguir textos dinàmics i atractius.
La millor manera d’escriure continguts pel teu web és seguint la lògica i el sentit comú: t’agradaria llegir els continguts que estàs creant en una altra pàgina web? Són continguts interessants i que aporten valor?
Si és així, només has de seguir les següents recomanacions, i segur que aconseguiràs continguts de qualitat!
1. Pensa en els teus usuaris
Els usuaris han de ser la màxima prioritat del teu projecte ja que, en definitiva, tot el web està enfocat a ells. Per connectar-hi, procura escriure amb naturalitat, de manera planera i utilitzant un llenguatge adient. Fixem-nos amb els llibres: oi que un conte infantil o una novel•la històrica estan escrits amb un llenguatge molt diferenciat perquè es dirigeixen a públics diferents? El mateix ha de passar al teu web.
Si un usuari no se sent identificat amb els continguts abandonarà la pàgina abans que hagis pogut rectificar. Internet és un mitjà proper, atrevit i informal que genera vincles emocionals. Per això, pensa que estàs escrivint a un amic: oblida’t del “vostè”, i fes servir sempre la segona persona del singular: “tu”!
2. A cada pàgina, un objectiu
Tingues molt clar quina acció vols aconseguir dels usuaris quan visitin cada pàgina del teu lloc web, i escriu en conseqüència. T’interessa que efectuïn una compra? Que et contactin? Vols oferir-los informació? En funció dels objectius de cada pàgina hauràs de ser més descriptiu, més suggerent, o emprar un estil més comercial.
Quan un usuari visita el nostre web i té la sensació que tota l’estona està llegint el mateix (o que no hi ha connexió entre les pàgines!) és molt probable que el nivell de rebot sigui alt. Segur que cada pàgina és suficientment interessant com per disposar de contingut propi. Cada pàgina del web ha de girar a l’entorn d’un únic objectiu, és a dir, d’un sol concepte o paraula clau.
3. Utilitza correctament les paraules clau
De la mateixa manera que cada pàgina ha de transmetre una idea, cada idea ha d’anar lligada a una sèrie de paraules clau. Utilitzar paraules clau concretes per a cada pàgina és crucial, així com també és molt recomanable que aquestes apareguin tan al principi del text com sigui possible.
Repetir constantment els mateixos termes, però, pot ser considerat keyword stuffing i, per tant, penalitzat. Així que és millor ser natural i fer servir sinònims al llarg del text. A més, pots fer-te llistats de paraules sinònimes o conceptes semàntics similars que et permetin repetir conceptes i paraules clau tot evitant duplicitats.
I no tinguis por de repetir el nom del teu establiment! Només vigila no passar-te. Recorda: és millor escriure “L’Hotel d’Exemple està situat a peu de pistes de l’estació d’esquí Grandvalira” (estàs mencionant el teu establiment juntament amb un referent geogràfic i per tant, el text és informatiu per l’usuari i per Google) que “Estem situats a peu de pistes” (no hi ha informació per Google).
4. Evita el contingut duplicat
Tant si penses en cercadors com en els teus usuaris, copiar textos és una mala idea. D’una banda, cercadors com Google identifiquen el nostre contingut com a duplicat, i aquesta és una tècnica molt penalitzada. D’altra banda, internet ofereix milions de continguts semblants, i els usuaris acaben cansats de veure les mateixes idees arreu.
Has d’evitar el contingut duplicat robat d’una altra pàgina, i també dins el teu mateix lloc web, ja que estaries violant a més, la regla d’adaptar cada pàgina a un objectiu i confonent usuaris i cercadors.
Dóna als teus continguts un enfocament nou, un punt de vista diferent, o un valor diferencial.
5. No et quedis curt…
Si tens un negoci, i per tant ets un expert en el teu sector, el contingut és la teva oportunitat per demostrar-ho! Dóna tota aquella informació que pugui ser útil per l’usuari i entra en detalls, però sigues precís. Evita omplir les pàgines de text innecessari, i aprofita l’espai per dir el que realment t’interessa. Els teus textos han de tenir la longitud exacta per causar l’efecte que motivi a la venta o a l’objectiu que persegueixis. A la llarga Google premiarà la qualitat del teu site amb una millora en les posicions.
Sí, la mida és important, tot i que no és imprescindible. Intenta escriure textos de, com a mínim, 300 paraules.
6. … però evita frases buides!
No vulguis omplir espais amb text que no diu res. En qualsevol text enfocat a la venda, però especialment a internet, cada paraula compta. No només pels teus lectors (i compradors!) sinó també per Google.
No escriguis:
“L’Hotel d’Exemple suposa una completa i veritable aposta per la innovació i la qualitat de l’oferta turística amb la qual hem treballat fins avui posant a l’abast del client major volum i diversitat dels serveis turístics complementaris de l’establiment que volem que siguin un punt important de referència i distinció del mateix.”
Escriu:
“A l’Hotel d’Exemple estem orgullosos d’oferir un tracte familiar i de qualitat, amb serveis pensats per a que gaudeixis al màxim de les teves vacances al Pirineu: bar-restaurant, pàrquing, wifi gratis, spa, gimnàs, guarda esquís, guarda bicicletes, sala d’estar amb llar de foc…
A més, som referents en innovació i sostenibilitat a (la zona). L’Hotel d’Exemple és un edifici sostenible, climatitzat mitjançant energia geotèrmica, i que aplica mesures respectuoses amb el medi ambient.”
7. Adapta el teu contingut als diferents mercats
Cada mercat o idioma funciona diferent perquè té una cultura i uns referents diferents. Per això, per exemple, és normal que, fora de Catalunya, es conegui poc (o gens) l’Empordà, i encara menys, la diferència entre les comarques del Baix i l’Alt Empordà. Posa’t a la pell dels teus usuaris, i pensa quins són els termes i referents geogràfics que més els atrauen (i que tu els puguis oferir, és clar!). No serveix de res estar posicionat el primer a Google per “house for rent in Albanyà” quan els teus usuaris del Regne Unit busquen “holiday villas near Roses”.
Fes servir sempre serveis de traducció professionals, i evita traductors gratuïts com Google Translate. Un text mal escrit és sinònim d’una empresa descuidada. Especialment en el sector turístic, on la gran majoria dels nostres clients provenen de fora del país, has de transmetre professionalitat en el servei.
8. Evita paraules grandiloqüents
La teva feina és encisar l’usuari, no demostrar-li que tens un domini extraordinari del diccionari. Ningú vol llegir (ni el busca a Google!) sobre un “hotel amb àmplia diversitat i qualitat de serveis”, sinó sobre “hotel amb wifi gratis”.
No diguis “volem posar a l’abast dels hostes una aposta per la diversitat de serveis complementaris i una oferta qualitativament superior a l’existent”, si pots dir “t’oferim un hotel amb serveis de qualitat, com el wifi gratuït, restaurant bufet mediterrani i un nou spa amb cabina de massatges inigualable en tota (la zona)”.
9. No perdis les formes
Sempre ha estat un punt transcendental per a qualsevol text, però amb l’online guanyen encara més importància l’estructura i els signes de puntuació. Paràgrafs, subtítols, negretes o llistats per punts et poden ajudar a ordenar un redactat i a facilitar la feina de lectura als usuaris.
A més, en entorns web escriu en forma de piràmide invertida, amb allò més important primer.
Aquestes directrius també ajuden als cercadors a classificar la importància o rellevància dels conceptes i paraules clau a posicionar.
10. Sense errors ortogràfics ni gramaticals
Si volem oferir contingut de qualitat, un lector ha de poder llegir un web sense faltes ortogràfiques ni gramaticals. Un bon aliat, en aquests casos, és el corrector ortogràfic dels editors de text! Si tens dubtes, fes una cerca a Google i en menys d’1 segon, tindràs la resposta!
Després d’haver corregit les faltes, i abans de publicar un text, assegura’t d’haver-te’l llegit i revisat, i no tinguis por de rectificar!
Etiquetes:comunicació, comunicació online, eMarketing, estrategia online hotels, GnaHS, Marketing, Marketing online, Marketing online hotels, SEO, Serveis GNA
"Trackback" Enlace desde tu web.