SEO i SEM per augmentar les visites web d’un hotel
Continua sent una de les principals preocupacions dels hotelers: com aconseguir augmentar les visites i, per tant, possibles clients, al web de l’establiment.
Tenint en compte l’actual dependència dels usuaris respecte als cercadors (sobretot Google), juntament amb l’interès de l’empresari per potenciar la venda directa, les estratègies de SEO i SEM s’han convertit en una opció ideal per a poder resoldre aquesta preocupació del sector hoteler. Precisament, treballar el posicionament online del web als cercadors té com a objectiu general incrementar la visibilitat de l’hotel a la Xarxa, la notorietat de marca i l’augment de les reserves.
Les dues estratègies es complementen, perquè actuen en direccions diferenciades. En qualsevol cas, optar tant per una com per l’altra, o bé per totes dues, pot ser beneficiós per a l’hotel. Cada una persegueix uns efectes i es basa en una sèrie d’accions concretes.
Per un costat, SEO consisteix a millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors, sense pagar per les posicions, a partir d’optimitzar els aspectes interns i externs del site, és a dir, treballant el SEO in page i off page.
Aparèixer a les primeres posicions d’un cercador segons les paraules clau més rellevants per l’hotel és bàsic, perquè els usuaris acostumen a consultar només els 10 primers resultats d’una cerca i, per tant, difícilment van més enllà de la primera pàgina.
Si ens centrem en Google, les pràctiques més indicades varien cada cert temps, en funció de l’algoritme vigent. Recentment, l’actualització Hummingbird ha provocat un gir en l’estratègia SEO d’algunes empreses, sobretot d’aquelles que es basaven en la creació d’una gran quantitat d’enllaços, deixant de banda la seva rellevància i qualitat. I és que, si bé els antics Penguin o Panda no eren tan estrictes en aquest sentit, Hummingird aposta a grans trets per un control dur de l’spam, i per potenciar continguts interessants, establiments amb bons serveis i reputació online i amb una bona actuació a les xarxes socials.
Així, destaquem alguns dels principals factors o accions que cal tenir en compte a l’hora de millorar el posicionament del web del nostre hotel i que, a més, poden ajudar a transmetre una imatge adequada o a relacionar hotel i clients.
Per l’altre costat, SEM consisteix a posicionar un web als cercadors a partir de links de pagament. El sistema de publicitat més conegut és el que Google ofereix a través del seu canal Adwords. Permet mostrar anuncis al cercador, dissenyats en funció de les paraules clau més interessants per als clients potencials, i mostrar-los com a enllaços patrocinats quan un usuari utilitza les keywords seleccionades en una cerca.
Aquest tipus d’estratègies són altament efectives i rendibles a l’hora d’aportar visites al web de l’hotel, perquè permeten crear anuncis específics per a cada ocasió i dirigir l’usuari a la secció del web corresponent. Així doncs, es poden crear anuncis per a donar a conèixer l’establiment o per a difondre una oferta o servei, i potenciar d’aquesta manera la venda directa.
Adwords ofereix als seus clients diversos mètodes de pagament per als anuncis: el PPC o cost per clic, el CPM o cost per cada mil impressions, el CPV o cost per visualització i el CPA o cost per adquisició. Escollir un mètode o un altre dependrà dels objectius i interessos de l’empresa.
A més, gràcies a campanyes de reMarketing es poden adreçar anuncis a aquells usuaris que hagin visitat el web de l’hotel en alguna altra ocasió sense acabar reservant. És previsible que durant el 2014 les campanyes de reMarketing agafin importància, ja que actualment els usuaris que visiten un web sense efectuar reserva representen el 96% del total.
Per assolir l’èxit és imprescindible tenir clar l’objectiu de cada campanya d’anuncis, organitzar-la adequadament (una bona manera és fer-ho per tipus i línia de productes, o per idioma), escollir les paraules clau més adients, estudiar a quins públics volem dirigir-nos, en quins idiomes i a quines zones, analitzar els resultats, i redissenyar o modificar les campanyes sempre en funció dels objectius del negoci.
La complexitat de dur a terme una estratègia de SEO o de SEM de manera efectiva fa que sovint sigui aconsellable delegar-ne la gestió a una empresa especialitzada i amb experiència en aquest tipus d’accions d’eMarketing. Estratègies de SEO ben dissenyades i implementades permetran donar visibilitat a l’establiment a la Xarxa, i campanyes PPC correctes aconseguiran impactar de forma ràpida i efectiva als segments de mercat adequats, optimitzar el pressupost establert i assolir el màxim retorn de la inversió.
Tenint en compte l’actual dependència dels usuaris respecte als cercadors (sobretot Google), juntament amb l’interès de l’empresari per potenciar la venda directa, les estratègies de SEO i SEM s’han convertit en una opció ideal per a poder resoldre aquesta preocupació del sector hoteler. Precisament, treballar el posicionament online del web als cercadors té com a objectiu general incrementar la visibilitat de l’hotel a la Xarxa, la notorietat de marca i l’augment de les reserves.
Les dues estratègies es complementen, perquè actuen en direccions diferenciades. En qualsevol cas, optar tant per una com per l’altra, o bé per totes dues, pot ser beneficiós per a l’hotel. Cada una persegueix uns efectes i es basa en una sèrie d’accions concretes.
SEO: què, per què i com?
Per un costat, SEO consisteix a millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors, sense pagar per les posicions, a partir d’optimitzar els aspectes interns i externs del site, és a dir, treballant el SEO in page i off page.
Aparèixer a les primeres posicions d’un cercador segons les paraules clau més rellevants per l’hotel és bàsic, perquè els usuaris acostumen a consultar només els 10 primers resultats d’una cerca i, per tant, difícilment van més enllà de la primera pàgina.
Com podem aconseguir un bon posicionament en cercadors?
Si ens centrem en Google, les pràctiques més indicades varien cada cert temps, en funció de l’algoritme vigent. Recentment, l’actualització Hummingbird ha provocat un gir en l’estratègia SEO d’algunes empreses, sobretot d’aquelles que es basaven en la creació d’una gran quantitat d’enllaços, deixant de banda la seva rellevància i qualitat. I és que, si bé els antics Penguin o Panda no eren tan estrictes en aquest sentit, Hummingird aposta a grans trets per un control dur de l’spam, i per potenciar continguts interessants, establiments amb bons serveis i reputació online i amb una bona actuació a les xarxes socials.
Així, destaquem alguns dels principals factors o accions que cal tenir en compte a l’hora de millorar el posicionament del web del nostre hotel i que, a més, poden ajudar a transmetre una imatge adequada o a relacionar hotel i clients.
SEM: què, per què i com?
Per l’altre costat, SEM consisteix a posicionar un web als cercadors a partir de links de pagament. El sistema de publicitat més conegut és el que Google ofereix a través del seu canal Adwords. Permet mostrar anuncis al cercador, dissenyats en funció de les paraules clau més interessants per als clients potencials, i mostrar-los com a enllaços patrocinats quan un usuari utilitza les keywords seleccionades en una cerca.
Aquest tipus d’estratègies són altament efectives i rendibles a l’hora d’aportar visites al web de l’hotel, perquè permeten crear anuncis específics per a cada ocasió i dirigir l’usuari a la secció del web corresponent. Així doncs, es poden crear anuncis per a donar a conèixer l’establiment o per a difondre una oferta o servei, i potenciar d’aquesta manera la venda directa.
Adwords ofereix als seus clients diversos mètodes de pagament per als anuncis: el PPC o cost per clic, el CPM o cost per cada mil impressions, el CPV o cost per visualització i el CPA o cost per adquisició. Escollir un mètode o un altre dependrà dels objectius i interessos de l’empresa.
A més, gràcies a campanyes de reMarketing es poden adreçar anuncis a aquells usuaris que hagin visitat el web de l’hotel en alguna altra ocasió sense acabar reservant. És previsible que durant el 2014 les campanyes de reMarketing agafin importància, ja que actualment els usuaris que visiten un web sense efectuar reserva representen el 96% del total.
Com podem crear una bona campanya a Adwords?
Per assolir l’èxit és imprescindible tenir clar l’objectiu de cada campanya d’anuncis, organitzar-la adequadament (una bona manera és fer-ho per tipus i línia de productes, o per idioma), escollir les paraules clau més adients, estudiar a quins públics volem dirigir-nos, en quins idiomes i a quines zones, analitzar els resultats, i redissenyar o modificar les campanyes sempre en funció dels objectius del negoci.
La complexitat de dur a terme una estratègia de SEO o de SEM de manera efectiva fa que sovint sigui aconsellable delegar-ne la gestió a una empresa especialitzada i amb experiència en aquest tipus d’accions d’eMarketing. Estratègies de SEO ben dissenyades i implementades permetran donar visibilitat a l’establiment a la Xarxa, i campanyes PPC correctes aconseguiran impactar de forma ràpida i efectiva als segments de mercat adequats, optimitzar el pressupost establert i assolir el màxim retorn de la inversió.
"Trackback" Enlace desde tu web.
Comentaris (1)
El blog de GNA i GnaHS Estratègia online de 360° per a hotels digna d’Estrella Michelin
| #
[…] bona estratègia de SEO. És primordial posicionar bé el teu hotel a Internet. És la primera inversió que s’ha de […]
Respondre