El secret de l’èxit de la web oficial
Si realment penses que l’èxit s’amaga sota un únic “secret màgic” definitivament aquest article no t’interessa.
Més ben dit, una vegada tinguem a la nostra disposició els elements bàsics:
Posem com a exemple dos paràmetres vitals per a l’anàlisi: com ha arribat el client a la nostra web i quina és la seva conducta una vegada hi ha arribat. Si estudiem en profunditat aquestes dos variables, ja tindrem molt guanyat. Podem analitzar dades, fonts i ratis fins l’infinit i sol ser un temps ben empleat en termes de rendibilitat, però és recomanable, si som nous en aquestes analítiques, començar per el més bàsic:
Procedència del client: És vital saber d’on procedeixen els nostres clients: Venen de metabuscadors? De trànsit orgànic? D’anuncis de buscadors (SEM)? De xarxes socials? I quin és el cost de cada reserva? Quina font de trànsit ens costa més? I quina és la que ens costa menys?
Conducta del nostre client: Necessitem saber quin tipus de client ens visita i què passa pel seu cap quan navega per la nostra web. Quin percentatge ens visita a través de mòbil o tauleta? Quants dels clients que procedeixen, per exemple de Trip Advisor, acaben reservant? Quants d’ells abandonen en el segon pas de la reserva?
A partir de la resposta a aquestes preguntes sabrem, per exemple, si tenim poques fotos d’habitacions, si hem d’invertir més en recursos SEM o si pel contrari són els metabuscadors el nostre canal més rendible. Mitjançant l’anàlisi d’aquestes dades, fins i tot podrem saber quin és el moment de l’any amb més rendibilitat per invertir si volem captar reserves de, per exemple, el Regne Unit.
Afortunadament a l’actualitat disposem d’eines que fins fa poc només les disposaven les grans empreses a causa del seu alt cost econòmic i la dificultat d’interpretació. Un bon Business Inteligence és aquell que facilita la lectura i la interpretació de les dades importants que ens podrien portar un temps excessiu si ho haguéssim de calcular de forma manual. En definitiva, un BI ens haurà d’aportar una informació valuosa que ens facilitarà prendre decisions estratègiques de forma ràpida i eficaç, és a dir el BI analitza les dades per nosaltres i ens ofereix respostes. A vegades són simples fonts de dades transportades a un panell de control i a vegades seran ratis que creuaran diverses fonts de dades per oferir-nos respostes a preguntes tant importants com les exposades anteriorment.
A GNA Hotel Solutions posem a la seva disposició el nostre Business Inteligence, capaç de donar resposta a les necessitats de forma ràpida i eficaç, i que juntament amb el nostre motor de reserves, conforma una aposta segura per a la seva venda directa.
Més ben dit, una vegada tinguem a la nostra disposició els elements bàsics:
- 1. Una bona web responsive
- 2. Un motor també responsive capacitat per integrar canals com Metabuscadors o xarxes d’afiliació
- 3. Una correcta comercialització del nostre producte
Posem com a exemple dos paràmetres vitals per a l’anàlisi: com ha arribat el client a la nostra web i quina és la seva conducta una vegada hi ha arribat. Si estudiem en profunditat aquestes dos variables, ja tindrem molt guanyat. Podem analitzar dades, fonts i ratis fins l’infinit i sol ser un temps ben empleat en termes de rendibilitat, però és recomanable, si som nous en aquestes analítiques, començar per el més bàsic:
Procedència del client: És vital saber d’on procedeixen els nostres clients: Venen de metabuscadors? De trànsit orgànic? D’anuncis de buscadors (SEM)? De xarxes socials? I quin és el cost de cada reserva? Quina font de trànsit ens costa més? I quina és la que ens costa menys?
Conducta del nostre client: Necessitem saber quin tipus de client ens visita i què passa pel seu cap quan navega per la nostra web. Quin percentatge ens visita a través de mòbil o tauleta? Quants dels clients que procedeixen, per exemple de Trip Advisor, acaben reservant? Quants d’ells abandonen en el segon pas de la reserva?
A partir de la resposta a aquestes preguntes sabrem, per exemple, si tenim poques fotos d’habitacions, si hem d’invertir més en recursos SEM o si pel contrari són els metabuscadors el nostre canal més rendible. Mitjançant l’anàlisi d’aquestes dades, fins i tot podrem saber quin és el moment de l’any amb més rendibilitat per invertir si volem captar reserves de, per exemple, el Regne Unit.
Afortunadament a l’actualitat disposem d’eines que fins fa poc només les disposaven les grans empreses a causa del seu alt cost econòmic i la dificultat d’interpretació. Un bon Business Inteligence és aquell que facilita la lectura i la interpretació de les dades importants que ens podrien portar un temps excessiu si ho haguéssim de calcular de forma manual. En definitiva, un BI ens haurà d’aportar una informació valuosa que ens facilitarà prendre decisions estratègiques de forma ràpida i eficaç, és a dir el BI analitza les dades per nosaltres i ens ofereix respostes. A vegades són simples fonts de dades transportades a un panell de control i a vegades seran ratis que creuaran diverses fonts de dades per oferir-nos respostes a preguntes tant importants com les exposades anteriorment.
A GNA Hotel Solutions posem a la seva disposició el nostre Business Inteligence, capaç de donar resposta a les necessitats de forma ràpida i eficaç, i que juntament amb el nostre motor de reserves, conforma una aposta segura per a la seva venda directa.
"Trackback" Enlace desde tu web.