En hotels online: Divideix, [focalitza] i vendràs
Com aconseguir més reserves a través del meu web? La solució per a la venda directa online en hotels pot dependre de molts factors, i no tots tenen a veure amb la tecnologia.
En aquest sentit, és preferible un adequat equilibri entre factors com el disseny i navegabilitat al web, la tecnologia, la comercialització i distribució, el marketing online, etc, que abordar solament una d’aquestes facetes emprant-hi tots els recursos existents, sempre limitats, i deixant en un segon pla la resta de factors.
En el cas de marketing, un dels punts imprescindibles a tenir en compte seria la reputació online que és, al cap i a la fi, la informació numèrica de la bona gestió diària de l’hotel; mentre que per exemple en el cas de la comercialització s’hauria de fer èmfasi en disposar del millor preu disponible, objectiu que depèn en gran mesura d’una correcta distribució de preus, fruit d’una encertada política comercial d’un passat recent.
Un cop alineats tots els factors necessaris en la mateixa direcció, serà més fàcil per a un hotel poder créixer en les dues variables que, en definitiva, marquen l’èxit o fracàs de la venda a través del canal oficial. Aquestes són: el nombre de visites de qualitat i la ràtio de conversió. Tots dos paràmetres són el punt final d’una tasca que tenen el seu punt de partida en els pilars de la bona hostaleria tradicional, ja que l’únic que ha canviat en la venda directa és el canal de distribució, passant l’antic fullet i el telèfon als nous dispositius, ja siguin PC, mòbil o tablet.
Ara bé, de la mateixa manera que antigament s’havia de saber en quines fires o llocs havíem de repartir els fullets per buscar en quins factors i amb quines accions apostar, avui cal saber quin és l’espai o plataforma més indicat per mostrar el nostre web i perquè, amb el menor cost possible, puguem arribar al major nombre de potencials compradors del nostre producte.
Hi ha una dita en marketing que parla sobre el rendiment dels diners invertits per donar a conèixer el nostre producte: “el 50% de les accions de marketing que es fan no serveixen per a res, el problema és saber quin és aquest 50%”.
Les bones notícies són que afortunadament sí que hi ha una diferència respecte temps passats, i aquesta és la capacitat d’anàlisi de dades de les diferents accions comercials que anem buscant. Aquest anàlisi basat en dades concretes ens permetrà saber exactament com d’encertats hem estat amb la nostra estratègia i així poder continuar o no invertint en una determinada acció comercial.
En definitiva, podríem dir que l’èxit de vendes a través del web oficial se sustenta en tres pilars. El primer pilar, evidentment, seria disposar d’un web accessible i navegable. El segon pilar, tenir un motor de reserves capaç d’acollir tota l’oferta d’habitacions i preus de la forma més àgil possible. És veritat que són dos puntals tecnològics, però és que res d’això se sustentaria si no tinguéssim l’últim pilar: una correcta comercialització i distribució del nostre producte.
A GNA Hotel Solutions cobrim els tres pilars perquè, a través d’un únic interlocutor, et sentis totalment cobert per tenir èxit en la venda online directa, ja que invertim des del primer moment tots els recursos necessaris perquè els nostres clients puguin oferir el seu producte hoteler just en el moment més precís: quan el client té la decisió de comprar.
Etiquetes:Comercialització hotelera, comercialització online, estrategia online hotels
"Trackback" Enlace desde tu web.