Espanya liderarà el creixement europeu en eCommerce fins al 2017
Segons un estudi realitzat per la prestigiosa consultora Forrester, Espanya serà el país europeu que experimentarà un major increment en el número de compres a través d’internet fins al 2017, amb una taxa de creixement del 18% respecte a l’any anterior, i arribant fins als 9.100 milions d’euros en facturació.
La notícia arriba després d’uns darrers anys de bonança en el sector de l’eCommerce, durant els quals s’ha viscut una crescuda gradual de les compres per Internet, i es preveu que la tendència no faci més que accentuar-se a partir d’ara, amb un augment en els hàbits de compra online per part dels consumidors.
Aquest fet es veu reflectit en un estudi de la Cambra de Comerç italiana, segons la qual Espanya va arribar als 17,2 milions de compradors online el 2014, fet que suposa un 37% del total de la població espanyola i un incrementant respecte el 2013, durant el qual el percentatge de compradors va ser del 32%.
Per la seva banda, el marketplace més gran del món en ofertes digitals, RetailMeNot, ha presentat un informe on estima que aquest 2015 cada espanyol gastarà, en comerç electrònic, fins a un 8,9% més que al 2014, arribant als 661,62€ de mitjana anual per persona. L’estudi assegura que aquest creixement es deurà en gran mesura a les innovacions dels comerços online, els quals destinaran part de la inversió a millorar l’experiència de compra dels usuaris i la segmentació sofisticada dels seus clients, dues tècniques que estan generant beneficis evidents. Altres factors com la fidelització dels clients, la presència en les xarxes socials i la venda d’espais publicitaris al site, són també elements claus per a treure rendibilitat a la majoria d’eCommerce.
Aprofitant l’impuls del comerç online
Les millores en el sector tenen a veure, en part, a l’esforç dels comerciants per aprofitar cada vegada més les oportunitats de mercat aparegudes arran de novetats tecnològiques que estan ara a l’abast de la societat, com és el cas de la venda online, el sector d’Internet i Indústria que, actualment, gaudeix de més potencial.Particularment, una de les innovacions amb més implicacions dins el comerç electrònic, i que està creixent a gran velocitat, és el Mobile Commerce o la compra a través del mòbil. Aquest fenomen social afecta especialment l’Estat, ja que segons Eurostat, Espanya és juntament amb Alemanya, Estònia i Hongria el país amb més creixement en connexió a Internet des d’smartphones i tablets, amb increments de fins a un 20% respecte l’any passat.
En aquest sentit, fonts de referència del sector, com l’Online Business School o el portal eCommerceNews, confirmen a partir de diversos estudis que no només és important tenir una botiga online sinó que també és clau que sigui responsive, és a dir, que s’adapti a tots els dispositius, ja que la compra online des de dispositius mòbils es veurà considerablement incrementada en els pròxims anys. Per exemple, segons l’estudi realitzat per Cetelem, fins a un 13% dels usuaris està realitzant les seves compres online, entre l’ordinador convencional i el mòbil, mentre que un 23% ha declarat que les han realitzat a través de dispositius mòbils o tabletes.
Les empreses, les grans beneficiades
En aquest context, un dels actors que més rendiment treu d’iniciar l’aventura online del seu negoci és la pròpia empresa. L’eCommerce, enfront del comerç tradicional, aporta diversos avantatges, entre els quals destaquen:- La reducció de costos y la millora de la distribució de productes. Una botiga online permet reduir els recursos i estalviar en despeses com el local, el personal o els mobles, així com estalviar-se l’emmagatzematge, centrant la distribució al consumidor final.
- La globalització de l’empresa. La presència a Internet d’una empresa fa que aquesta arribi a qualsevol lloc del món i pugui vendre els seus productes els 365 dies de l’any i les 24 hores del dia.
- La interacció y fidelització con el cliente. En el caso de un eCommerce, el conocimiento del cliente es más sencillo, ya que Internet permite recopilar información, datos, intereses o gustos sobre los usuarios de manera más eficaz.
- Millora de l’experiència de compra i atenció al client. L’atenció al client és de vital importància en el sector online, ja que el botiguer no hi té un contacte directe. Tot i així, les possibilitats són moltes, i poden ser molt efectives. Per exemple, disposar d’un xat per interactuar amb l’usuari durant la compra, fer-li saber els horaris flexibles de l’empresa per a resoldre els seus dubtes, oferir-li una garantía de satisfacció, o donar-li un mes per retornar els productes.
- Rendibilitzar estoc. El comerç online permet donar sortida a estoc que no es ven, tant fent un apartat outlet al web, com pactant amb webs d’outlet per vendre producte propi.
A GNA desenvolupem i creem el vostre eShop amb el disseny i la tecnologia més actuals. El nostre compromís amb el vostre projecte és el màxim, és per això que us acompanyem perquè obtingueu la màxima rendibilitat, implementant l’estratègia online més adequada per al vostre sector i públic objectiu.
Etiquetes:comerç online, eCommerce, eShop, Serveis GNA
"Trackback" Enlace desde tu web.