I la rendibilitat, què?
És veritat que l’objectiu final de de les tècniques de Revenue Management és, i serà, vendre com més habitacions i serveis possibles al preu més alt possible. No obstant, cada vegada més aquestes tècniques es basen en factors i dades externes i comercials (preus, cupons, canals de distribució, competència, etc.). És obvi que aquests factors són vitals però també necessitem saber determinats factors interns que podran perfeccionar el veritable preu al que hem de vendre les nostres habitacions.
Per exemple, el fet que un hotel tingui millor o pitjor gestionats els seus costos fixes i variables, ens determinarà fins a quina xifra podríem baixar el preu de les habitacions perquè, sense baixar el llindar de rendibilitat que cada hoteler es marca, pugui permetre a l’equip comercial ser el més competitiu possible.
Un altre exemple, vist des d’una altra perspectiva podria ser el següent: Que el cap de cuina sigui capaç d’elaborar un menú creatiu que entri pels ulls, sigui creatiu i a més a més a un baix cost. Aquest fet permetrà poder fer un paquet atractiu i competitiu. Per poder aconseguir això, la major part dependrà de la capacitat de negociació que el cap de compres realitzi respecte als seus proveïdors d’aliments.
En definitiva, escollir el millor subministrador d’energia, contractar personal temporal quan realment sigui necessari o comprar les mercaderies al millor preu possible (sense baixar la qualitat) té molt a veure amb el Revenue Management.
El Revenue Manager ha de conèixer i interpretar clarament i de forma fàcil, xifres de gestió interna que li doni la informació necessària per saber fins a quin punt pot ser competitiu l’establiment, ja que depenent de l’època de l’any, és possible que l’hotel necessiti més o menys liquiditat (que es convertirà en una oferta més o menys agressiva en quant a preu o canals de venda) però sempre sabent la línia vermella de la rendibilitat que no es pot creuar.
La rendibilitat és sense dubte, un d’aquests factors que quasi no es tenen en compte a l’hora d’elaborar el preu, i si es té en compte, se sol marcar una quantitat fixa per tot l’any, quan la realitat és que, depenent de l’època de l’any, el llindar que marca la rendibilitat varia en funció de varis factors (personal, ocupació, etc.). No es pot marcar un preu de venta sense saber si està per sobre o per sota de la rendibilitat: si no arribem, estarem perdent diners, i per contra, si ens passem, sempre podríem haver sigut més competitius i vendre més unitats.
Sabem que és difícil tenir aquestes dades ràpidament, però per això hi ha diferents eines que poden ajudar. A GNA Hotel Solutions posem a la disposició dels nostres clients el CMCI (Coeficient Màxim de Comercialització a Internet), aquest forma part de l’eina del Business Intelligence. El CMCI aporta informació privilegiada i permet als hotelers establir una política de preus molt competitiva, en funció dels coeficients de vendes de la competència.
L’eina del Business Intelligence (BI) no només aporta valuosa informació, com per exemples les vendes, la reputació online, els productes que es venen, el mercat al qual es venen, els canals mitjançant els quals es venen els productes, etc. Sinó que també ajuda a prendre la decisió més correcte a l’hora de vendre el teu allotjament. A més a més, des del Departament de Màrqueting, t’ajudarem a marcar la millor estratègia per la teva empresa i aconseguir tant produccions com rendibilitat òptimes acord als teus interessos. Desitges més informació? Posa’t en contacte amb nosaltres, et resoldrem els dubtes i t’aconsellarem.
Diversos hotels i cadenes hoteleres porten anys treballant amb aquesta gestió àgil de la informació, ara et toca a tu!
Etiquetes:Business Intelligence, Canals de venda online, comerç online, Comercialització hotelera, comercialització online, eMarketing, estrategia online hotels, GnaHS, Marketing online hotels, RHOv8
"Trackback" Enlace desde tu web.