Newsletters, quin món!

Escrit per Joan Juventench el . Publicat a Marketing online

Descobreix més informació sobre els 3 punts importants d’un newsletter, contingut, assumpte i remitent; i quins aspectes s’han de tenir en compte per aconseguir uns millors resultats.

Els newsletters ens ofereixen la possibilitat d’obrir un petit portal on els clients, que prèviament han acceptat rebre informació, gaudiran d’ofertes i exclusives d’una marca determinada.

contents El mal ús d’aquesta eina ha propiciat que les grans plataformes dedicades a donar servei de correu (gratuït o de pagament) utilitzin un servei anti-SPAM (contingut publicitari no desitjat) molt sever que inclús faci impossible enviar un correu ordinari sense adjunts (el cas d’apple mail és un exemple). Per evitar en la mesura del possible aquests problemes, és essencial escollir bé el contingut, i sobre tot, el remitent i l’assumpte del missatge.

Quant a contingut és interessant enviar newsletters amb ofertes/descomptes/promocions, però també combinant informació que pugui ser rellevant per el client sense estar relacionada amb descomptes, per exemple alguna fira que es realitzi per la zona, indrets destacats a visitar, etc. en funció de cada usuari que envia el newsletter.

L’assumpte és una de les parts més importants del correu. Paraules com “gratis”, “ajuda”, “descompte”, “recordatori” fan que els serveis anti-SPAM s’activin i no permetin fer-ne l’enviament. Cal, per tant, utilitzar assumptes curts i directes i vigilar amb les paraules utilitzades.

Per altra banda, deixar ben clar al remitent qui som, és el més important (el domini d’origen ha de ser reconegut i fora de les llistes negres [DNS BL]) perquè el client ens identifiqui i vulgui visualitzar el correu electrònic, evitant així l’eliminació directa d’aquest.
saber-que-contenido-publicar Els filtres anti-spam aprenen a mesura que es van trobant paraules, enllaços i estructures complexes al cos del correu. Tot i això, no és suficient. La gent que es dedica a enviar correus amb enllaços maliciosos i/o continguts no desitjats han aconseguit anar un pas per endavant d’aquets sistemes; per això els serveis anti-SPAM dels grans com Gmail, Outlook (hotmail, live), Yahoo i d’altres utilitzen cada cop més la interacció humana. important-bon-contingut-newsletter

Cada vegada que un client dels grans serveis envia/marca com a SPAM un correu fa que desencadeni una sèrie de processos que poden arribar a bloquejar dominis, adreces ip i fins i tot rangs sencers d’ips. Això pot fer que una campanya poc afortunada, o una llista de remitents bruta (en el sentit que molts dels remitents son potencials no desitjats), ocasioni un desastre no només per aquella acció d’emàrqueting sinó també per les següents.

Així doncs, és important cuidar els detalls de l’enviament i també cuidar els remitents que rebran les campanyes. Algunes bones pràctiques passen per facilitar donar-se de baixa dels newsletter; mostrant així a l’usuari que si rep el newsletter és perquè ell ho desitja, i planificar bé les entregues; ja que una freqüència molt elevada d’enviaments pot ocasionar entrar a la llista dels no desitjats a causa de la interacció humana, els clients.

bones-practiques-pels-newsletters

"Trackback" Enlace desde tu web.

Joan Juventench

Administrador de sistemas - Centra el desarrollo de sus tareas en el terreno del pentesting y los sistemas antihacking, debido a su vocación hacia la seguridad y las nuevas tecnologías.

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions