Domini segur (SSL): què és i per què fa que el teu web tingui més visites?
Update: 19/02/2018
Recentment Google ha incorporat un nou paràmetre al seu algoritme de posicionament orgànic: el domini segur.
Feia mesos que els experts SEO del món avisaven que els webs amb domini segur gaudien d’un millor posicionament a Google, però Google encara no s’havia pronunciat. Ara ho ha fet, i la conclusió és clara: el teu web ha d’estar sota un domini segur.Com sé si el meu web té un domini segur?
Si el teu domini comença per http://ww… i no https://ww…, vol dir que no tens un domini segur.
La “s” significa que un web utilitza una connexió segura que encripta dades i per tant, permet que l’usuari comparteixi dades sensibles (com números de targeta o dades personals) sense que un hacker les pugui intervenir i en faci ús fraudulent. SSL són les sigles de Secure Sockets Layer, que és la tecnologia estàndard per establir un enllaç encriptat entre el servidor on està allotjat el teu web i el navegador de l’usuari. Aquest enllaç encriptat permet que les dades que viatgen entre servidor i navegador siguin privades. Per norma, tots els motors de GNAHS tenen SSL (https://), perquè és l’apartat del teu web on es fa transferència de dades sensibles, però és possible que la resta del web no sigui segur (http://).Nova actualització de Chrome
Chrome és el navegador d’internet de Google, i el fan servir un 47% dels usuaris a nivell mundial. Google llançarà, a principis de juliol de 2018, una nova actualització del seu navegador Chrome en la qual indicarà prominentment que un web no és segur quan aquest contingui formularis de contacte i no tingui SSL en tot el web:
Segons HubSpot, fins a un 85% d’usuaris podrien abandonar el teu web si el seu navegador els avisa que no és segur.SSL i posicionament orgànic (SEO)
Fins al moment, Google no s’havia posicionat sobre com aquests canvis afectaven el posicionament orgànic. Els experts SEO del món havien fet els seus experiments, i arribaven a conclusions diferents.
Però ara, Google s’ha posicionat. Segons Zineb Ait Bahajji, Analista de Tendències Web de Google, SSL passa a formar part de l’algoritme de rankings de cerca: “Durant els passats mesos, hem estat fent proves en els nostres algoritmes de cerca amb webs que utilitzen connexions segures i encriptades. Hem vist resultats positius, així que hem començat a utilitzar HTTPS com un factor positiu en el ranking de posicionament”.Conclusió: actualitza’t a SSL!
Google és el rei a internet. Ens agradi o no, Google decideix la nostra visibilitat online, i la resta de cercadors i empreses li segueixen els passos. És per això que totes les decisions que prengui Google són claus.
Google ha decidit que a partir de juliol de 2018, el seu navegador Chrome penalitzarà els webs sense SSL, i ha decidit afegir l’SSL en el seu algoritme de posicionament. Tard o d’hora, un web sense SSL se’n ressentirà. Cal que actuïs i facis el canvi quan abans millor.Etiquetes:Comercialització hotelera, comercialització online, comunicació online, eMarketing, GnaHS, Marketing online hotels, Seguretat, SEO, Serveis GNA
"Trackback" Enlace desde tu web.