Superar l’overbooking amb un bon Channel Manager
Superar l’overbooking i la disparitat de preus hauria de ser una premissa bàsica per al treball de l’empresari hoteler. Per aconseguir-ho, és imprescindible comptar amb una bona eina i un sistema de gestió competent que s’asseguri que les reserves realitzades per portals online i agències no entrin en conflicte amb el sistema de reserves online propi de l’hotel.
La ràpida evolució de la tecnologia, la societat de la immediatesa en què vivim, o la complexitat del panorama del sector turístic a la Xarxa: actualment, són molts els factors que cada vegada més porten l’hoteler a treballar veloçment i eficaç.
En aquest entorn, situacions com l’overbooking i la disparitat de preus haurien de quedar fora dels maldecaps de l’empresari hoteler. I la veritat és que això ja és possible. Amb una bona eina i un sistema de gestió competent l’hoteler pot estalviar-se hores de feina i assegurar-se, amb el mínim esforç, que les reserves realitzades per portals online i agències no entren en conflicte amb el sistema de reserves online propi de l’hotel.
I és que avui dia és extremadament important per a qualsevol establiment hoteler tenir sota control la disponibilitat dels seus hotels. En aquest sentit, la flexibilitat en la gestió d’inventari és imprescindible per poder evitar l’anomenat overbooking.
Una situació d’overbooking, és a dir, vendre una mateixa habitació a més d’un client per a les mateixes dates, produeix una repercussió menor en cadenes hoteleres, on l’establiment té sempre l’opció d’allotjar el client en un altre dels seus hotels. No obstant això, la situació empitjora quan es tracta d’hotels independents.
En aquest cas, l’overbooking no només és una pèrdua econòmica, sinó que encara pitjor, pot afectar la reputació de l’hotel, ja que aquest es veurà obligat a transferir el seu client a un establiment de la competència. El resultat? L’hotel perdrà un client, guanyarà una opinió negativa -falta de professionalitat, mala gestió, etc.- i transmetrà la sensació a l’hoste que la competència li ha salvat les vacances.
La solució més resolutiva que existeix en l’actualitat és disposar d’un Channel Manager apropiat que, a part d’oferir l’opció de canvis massius de tarifes, restriccions o tancaments, tingui també capacitat per gestionar contingents o cupos compartits.
Aquesta funcionalitat es configura per mitjà de simples regles. L’hoteler només ha de relacionar les habitacions que desitja que comparteixin disponibilitat en els diferents canals, i el Channel Manager s’encarregarà de gestionar el contingent cada vegada que hi hagi canvis d’ocupació, ja sigui perquè el mateix empresari ha modificat el contingent, o perquè ha entrat una reserva.
D’aquesta manera, amb una configuració adequada dels cupos, i evitant el bloqueig de l’inventari, l’hoteler augmentarà la probabilitat de venda dels diferents tipus d’habitacions del seu establiment, ja que l’habitació s’oferirà en tots els canals possibles i no només al canal que es creu que la vendrà abans.
Amb l’opció de contingent compartit, en el moment que l’habitació es reservi el canvi quedarà automàticament gravat en el sistema, i el Channel Manager enviarà el cupo actualitzat a la resta de canals relacionats que tinguin l’habitació. Immediatament, aquests canals bloquejaran l’habitació esmentada, impedint que un usuari la reservi al seu portal i creï una situació d’overbooking.
La situació actual del sector turístic ha fet evident que disposar d’un Channel Manager és absolutament necessari per gestionar la comercialització d’un establiment hoteler en múltiples canals de distribució de manera àgil, global i immediata. No obstant això, tenir-ne un de competent i adaptat a cada negoci és la clau per treure-li el màxim profit.
Precisament la seva importància creixent ha portat GNA Hotel Solutions a millorar aquest 2015 la interfície d’usuari del seu Channel Manager per oferir als usuaris la millor gestió de tarifes i disponibilitat de tots els canals de distribució d’un hotel, opcions que estaran disponibles a mitjans d’any.
La solució tecnològica d’GnaHS proporciona un alt retorn de la inversió i grans beneficis a l’empresari hoteler per a la comercialització online del seu establiment. Alguns dels seus avantatges són:
La ràpida evolució de la tecnologia, la societat de la immediatesa en què vivim, o la complexitat del panorama del sector turístic a la Xarxa: actualment, són molts els factors que cada vegada més porten l’hoteler a treballar veloçment i eficaç.
En aquest entorn, situacions com l’overbooking i la disparitat de preus haurien de quedar fora dels maldecaps de l’empresari hoteler. I la veritat és que això ja és possible. Amb una bona eina i un sistema de gestió competent l’hoteler pot estalviar-se hores de feina i assegurar-se, amb el mínim esforç, que les reserves realitzades per portals online i agències no entren en conflicte amb el sistema de reserves online propi de l’hotel.
I és que avui dia és extremadament important per a qualsevol establiment hoteler tenir sota control la disponibilitat dels seus hotels. En aquest sentit, la flexibilitat en la gestió d’inventari és imprescindible per poder evitar l’anomenat overbooking.
Una situació d’overbooking, és a dir, vendre una mateixa habitació a més d’un client per a les mateixes dates, produeix una repercussió menor en cadenes hoteleres, on l’establiment té sempre l’opció d’allotjar el client en un altre dels seus hotels. No obstant això, la situació empitjora quan es tracta d’hotels independents.
En aquest cas, l’overbooking no només és una pèrdua econòmica, sinó que encara pitjor, pot afectar la reputació de l’hotel, ja que aquest es veurà obligat a transferir el seu client a un establiment de la competència. El resultat? L’hotel perdrà un client, guanyarà una opinió negativa -falta de professionalitat, mala gestió, etc.- i transmetrà la sensació a l’hoste que la competència li ha salvat les vacances.
La solució més resolutiva que existeix en l’actualitat és disposar d’un Channel Manager apropiat que, a part d’oferir l’opció de canvis massius de tarifes, restriccions o tancaments, tingui també capacitat per gestionar contingents o cupos compartits.
Com funcionen els contingents compartits?
Aquesta funcionalitat es configura per mitjà de simples regles. L’hoteler només ha de relacionar les habitacions que desitja que comparteixin disponibilitat en els diferents canals, i el Channel Manager s’encarregarà de gestionar el contingent cada vegada que hi hagi canvis d’ocupació, ja sigui perquè el mateix empresari ha modificat el contingent, o perquè ha entrat una reserva.
D’aquesta manera, amb una configuració adequada dels cupos, i evitant el bloqueig de l’inventari, l’hoteler augmentarà la probabilitat de venda dels diferents tipus d’habitacions del seu establiment, ja que l’habitació s’oferirà en tots els canals possibles i no només al canal que es creu que la vendrà abans.
Exemple de contingent compartit:
Imaginem que l’hoteler disposa de l’última habitació del seu hotel a la venda. Una única habitació que s’ofereix tant en el sistema de reserves de l’hotel, com en canals externs com Booking, Expedia, Hotelbeds, i altres canals on es vulgui vendre.Amb l’opció de contingent compartit, en el moment que l’habitació es reservi el canvi quedarà automàticament gravat en el sistema, i el Channel Manager enviarà el cupo actualitzat a la resta de canals relacionats que tinguin l’habitació. Immediatament, aquests canals bloquejaran l’habitació esmentada, impedint que un usuari la reservi al seu portal i creï una situació d’overbooking.
La clau, el Channel
La situació actual del sector turístic ha fet evident que disposar d’un Channel Manager és absolutament necessari per gestionar la comercialització d’un establiment hoteler en múltiples canals de distribució de manera àgil, global i immediata. No obstant això, tenir-ne un de competent i adaptat a cada negoci és la clau per treure-li el màxim profit.
Precisament la seva importància creixent ha portat GNA Hotel Solutions a millorar aquest 2015 la interfície d’usuari del seu Channel Manager per oferir als usuaris la millor gestió de tarifes i disponibilitat de tots els canals de distribució d’un hotel, opcions que estaran disponibles a mitjans d’any.
La solució tecnològica d’GnaHS proporciona un alt retorn de la inversió i grans beneficis a l’empresari hoteler per a la comercialització online del seu establiment. Alguns dels seus avantatges són:
- Gestió pràctica de tarifes i habitacions per a tots els canals de distribució.
- Reducció i agilització de la càrrega de treball del revenue manager en permetre mantenir una bona planificació i disminuir la intervenció manual en les dades.
- Augment dels canals de distribució online en els quals està present l’hotel. Aquesta opció es tradueix en un augment potencial de la demanda i de les reserves i, per tant, en més vendes i majors ingressos.
- Visualització de totes les reserves en una sola interfície i control global de la disponibilitat d’habitacions. Un sistema d’alertes permet assegurar que tots els canals tinguin assignada la disponibilitat suficient.
- Obtenció d’estadístiques i importants dades analítiques per comparar els resultats de l’establiment amb els de la competència.
- I evidentment, l’opció de contingent o cupo compartit, que permet a l’hoteler incrementar la probabilitat de venda de les habitacions del seu establiment sense haver de bloquejar l’inventari.
Etiquetes:canals de venda, channel manager, estrategia online hotels, Serveis GNA
"Trackback" Enlace desde tu web.