Bones pràctiques a xarxes socials per hotels en l’època del Coronavirus

Escrit per GNA - GnaHS el . Publicat a Marketing online, Turisme online, Xarxes socials

Des de mitjans de març de 2020, i arran de la crisi sanitària global del Coronavirus, s’ha detectat un augment considerable d’impressions de continguts online, provocat per la permanent connexió a la xarxa dels nostres dispositius.

Ara és, per tant, un bon moment per generar més contingut online i atraure així el públic objectiu del teu hotel o altre allotjament. Des de GNA Hotel Solutions volem explicar-te com fer-ho.

Xarxes socialsTendències en la recuperació de reserves hoteleres

Segons dades procedents de l’article publicat a Smarttravel, les primeres reserves després del període d’incertesa ens confirmen un canvi de rumb en l’embut de conversió. Si fins ara una de les prioritats del visitant era el preu, avui veiem com la seguretat i la confiança i, també, les xarxes socials i la reputació online, estan al capdamunt de l’embut.

I és que ara és el millor moment per potenciar i treure profit de les xarxes socials, sobretot per compartir totes les novetats del teu hotel i aconseguir opinions favorables dels primers hostes.

Com treure partit de les xarxes socials?

Després de dies de confinament a Espanya, període que ha modificat la mentalitat i el comportament dels usuaris online, s’han de replantejar les estratègies de comunicació a xarxes socials:

Reforçar l’atenció al client

Des de GNA Hotel Solutions, hem constatat com els usuaris han augmentat l’ús de la missatgeria instantània de les xarxes sobretot per resoldre dubtes respecte a la situació actual.

Això significa que, més que mai, cal reforçar el seguiment de missatges i comentaris en aquests canals, per proporcionar respostes en el menor temps possible.

Transmetre missatges tranquil·litzadors

Una bona pràctica que pots aplicar per generar confiança a l’usuari és anar llançant publicacions recordant la flexibilitat de les reserves.

A més, cada dia ens adonem que serà necessari tornar a guanyar-se la confiança del client. En aquest sentit, les xarxes socials són un bon canal per comunicar tots els protocols i mesures d’higiene que adoptarà el teu hotel o establiment turístic per garantir la seguretat en les vacances dels hostes.

Missatges clars transmetent tranquil·litat i confiança són la millor opció davant la incertesa que ha generat la pandèmia del COVID-19 entre els hostes. En moments com aquest, és important que es potenciï la comunicació de l’empresa amb l’exterior, recordant als usuaris els valors pels quals es regeix la marca.

Potenciar una estratègia omnicanal

Malgrat haver viscut un angoixós estat d’alarma, molts dels usuaris continuen somiant amb les seves vacances. I molt aviat, a mesura que es restableixi la normalitat i la població pugui tornar a viatjar, es veuran canvis en els seus comportaments.

La gran majoria d’usuaris està acostumat a consumir molta informació a l’entorn online (ara més que mai), per tant és important que el teu establiment turístic estigui present en tots els canals possibles per captar la seva atenció.

L’estratègia omnicanal serà la manera de no perdre cap oportunitat de venda. Hi ha alguns canals, com Google Ads, que segurament portaran més vendes directes al teu hotel que altres, però l’estratègia de marketing online ideal és la suma de moltes petites accions ben definides i executades. Per exemple, inspirant a l’usuari amb una foto a Instagram i aconseguir la seva reserva a través d’un anunci de remarketing de Google Ads.

Continuar recollint dades

Arran de l’experiència de GNA Hotel Solutions, considerem un error estratègic aturar campanyes i accions temporalment. Això no només afavoreix als competidors, sinó que farà que s’aturi la recopilació de dades. I aquestes dades són molt valuoses per aprofitar el dia de demà i crear contingut enfocat als gustos i interessos de cada perfil d’usuari.

Totes les accions que hem explicat s’han d’executar seguint una estratègia de marketing definida i amb un equip professional que estigui constantment informat de la situació actual. Si el teu hotel, apartament o casa rural busca assessorament especialitzat en marketing i tecnologia hotelera, posa’t en contacte amb GNA Hotel Solutions.

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Etiquetes:, , , , , , , , , , , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNA - GnaHS

Somos una empresa dedicada a la consultoría estratégica online y al desarrollo de proyectos de eBusiness en Internet, con el objetivo de impulsar el éxito online de las empresas e instituciones.

Deixa un comentari

GNA

Girona // Lleida // Madrid·Castilla

Assessorament i solucions tecnològiques per a una òptima estratègia online i un alt rendiment a la Xarxa. GNA compta també amb una divisió especialitzada en el sector turístic, GnaHS.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions