L’automatització de processos, el millor aliat per als hotelers
L’automatització ha transformat la manera com els establiments realitzen moltes de les seves tasques diàries. Tot i que el concepte d’automatització ha existit durant dècades, amb màquines com a rentadores, rentaplats o ascensors, l’automatització informàtica representa un salt qualitatiu cap a la modernització de processos més complexos i diversos.
L’objectiu de l’automatització és realitzar, de manera més eficient, tasques repetitives que consumeixen una quantitat significativa de temps i recursos humans. L’automatització pot ajudar a millorar l’eficiència operativa i l’experiència de l’hoste perquè els empleats es puguin dedicar a oferir un servei de qualitat, eficient i orientat al client, que abordi tasques més complexes que requereixin un servei personalitzat o la resolució de problemes.
Avantatges de l’automatització de processos
L’automatització de processos ofereix múltiples beneficis als hotelers, començant per l’estalvi de temps. En automatitzar tasques senzilles, el personal es pot enfocar en tasques més complexes i estratègiques. Aquest estalvi de temps es tradueix directament en una reducció de costos, ja que les tasques que abans requerien intervenció humana ara es completen de manera automàtica.
A més, l’automatització s’orienta a millorar l’experiència de l’hoste. Processos més ràpids i precisos asseguren una estada més agradable i personalitzada. La gestió automatitzada de dades permet oferir comunicacions i experiències totalment personalitzades, basades en les preferències i els comportaments de cada hoste. Així mateix, la reducció d’errors humans a través de l’automatització incrementa l’eficàcia operativa i la productivitat de l’hotel, creant un entorn més eficient.
Molts d’aquests sistemes d’automatització permeten la connectivitat amb altres eines perquè tot estigui coordinat i les dades es comparteixin de forma més àgil i sincronitzada. Tot i que la inversió inicial de recursos sol ser un impediment per a l’automatització de processos, a la llarga, els beneficis superen àmpliament els costos.
Exemples d’automatització de processos
1. Check-in
El check-in online permet als hostes registrar-se a l’hotel abans de la seva arribada. En comparació amb el check-in tradicional a la recepció de l’hotel, el check-in online permet simplificar el procés d’entrada a l’allotjament. És més ràpid, còmode i segur per als hostes, i també més eficient per als hotelers. Els hostes ja no han d’esperar en una llarga fila o interactuar amb el personal de recepció, la seva informació s’emmagatzema de manera més segura i permet als treballadors dedicar més temps als clients que necessiten ajuda o informació addicional.
2. Xatbots
Cada cop més hotelers estan implementant l’ús de xatbots, programes informàtics que simulen converses humanes amb l’usuari i que permeten atendre’ls en temps real. Els xatbots poden dur a terme tasques que van des de l’atenció al client fins a les vendes, com ara l’automatització de converses i respostes, la captació de leads, el tractament de dades o el processament de pagament. Tota mena de tasques que permeten estalviar temps, costos i recursos als hotelers.
3. Aplicacions
Les aplicacions hoteleres permeten automatitzar una àmplia gamma de processos, com la gestió de reserves, la comunicació entre hostes i personal de l’hotel, la informació de l’allotjament i les instal·lacions o els pagaments i la facturació. Alhora, a l’hoteler li permet enviar ofertes i promocions personalitzades i automatitzar la recol·lecció d’opinions i enquestes de satisfacció al final de l’estada, entre molts d’altres.
4. Sistema de gestió hoteler (PMS)
El PMS (de les sigles de l’anglès Property Management System) és, des de fa uns quants anys, el centre neuràlgic de l’operativa d’un allotjament. Aquest sistema de gestió hoteler serveix per controlar, organitzar i executar les activitats diàries d’un hotel, com l’assignació d’habitacions, la definició dels preus o l’emissió de factures, que anteriorment es realitzaven de forma manual, per agilitzar les tasques de l’hoteler.
5. Channel Manager
El Channel Manager és una eina que serveix per gestionar tots els canals de reserves online en els quals s’anuncia l’establiment. Aquest sistema de gestió s’encarrega d’actualitzar en temps real els canvis de preu o disponibilitat de les habitacions i enviar a l’hotel els detalls de les reserves, modificacions o cancel·lacions realitzades pels hostes als canals de reserves online.
6. Motor de reserves
Comptar amb un motor de reserves, o booking engine, és fonamental per optimitzar la gestió de reserves i augmentar les vendes directes. El motor de reserves és una aplicació de software que permet als usuaris realitzar reserves online sense intermediaris de forma segura. Disposa d’un calendari de disponibilitat, permet la personalització de tarifes i ofertes, integra diversos sistemes de pagament i automatitza confirmacions i recordatoris, estalviant molt de temps en la gestió per part de l’hoteler.
Transforma el teu negoci amb les solucions més avançades
A GNAHS, com a consultoria tecnològica i agència de màrqueting digital especialitzada en el sector turístic, volem ser el teu aliat estratègic en la transformació digital del teu negoci. Oferim diferents serveis automatitzats, com motors de reserva per a webs integrats amb un PMS i un Channel Manager per gestionar diversos canals de reserves online. Contacta amb nosaltres i porta la gestió del teu establiment al següent nivell!
Etiquetes:automatització hotelera, Marketing online hotels, Motor de reserves, motor de reserves rhov10
"Trackback" Enlace desde tu web.