Pren el control dels teus canals de venda online
L’actualitat presenta grans reptes en el sector turístic per als hotelers. L’aparició de múltiples nous actors a la Xarxa, amb els seus diferents graus de capacitat de penetració en temps i mercats, ha trencat l’escenari tradicional i ha desbordat la capacitat de molts per exercir amb eficàcia la gestió online multicanal, encara que és cert que també ha obert enormes possibilitats per a l’enfortiment del canal directe com a principal via de venda dels establiments turístics.
Web, OTAs, SEO, SEM, eMailing, metacercadors, xarxes socials, apps, xarxes d’afiliats, així com una infinitat més d’actors i tecnologies, barrejats amb conceptes, tendències, amenaces i oportunitats. Tots aquests elements són importants en l’actualitat per a l’hoteler a l’hora de determinar la seva estratègia a la Xarxa, i per actuar amb eficiència en el Revenue del seu producte o servei.
Però realment l’hoteler s’ha de preguntar:
La confusió i sensació de desbordament que poden transmetre tots els nous actors, tecnologies i canals que intervenen en la distribució hotelera online actual ens obliguen a analitzar per poder prendre decisions correctes.
Per ordenar el caos és clau avaluar de manera individual i amb profunditat cada element de la nostra estratègia. Una de les millors formes per fer-ho és basar-nos en el Cost d’Adquisició de Client o CAC (Cost total de vendes & marketing de la cadena / # de clients adquirits de la cadena) i el seu complement de Cicle de vida de Client de cada canal. Podem prioritzar sobre aquells dels quals tenim més experiència i que ens aporten millors resultats, i acabar per aquells dels que no tenim base inicial de treball.
A partir de factors com les visites, CPC, ràtio de conversió, total de vendes o costos totals per cada canal podem calcular el seu CAC, que juntament amb dades sobre el Cicle de Vida del Client ens permeten saber els ingressos que un client és capaç de generar per a la nostra companyia en un període concret per cadascun dels nostres canals.
Amb aquesta informació tan preuada podrem posar fi a la confusió, i escollir i invertir en la tecnologia i en els canals més rendibles per al nostre hotel, de manera que en cada moment els resultats de les nostres companyies siguin els més òptims.
La manera més fàcil, pràctica i eficaç per fer aquests càlculs és disposar de les eines d’intel·ligència de negocis més adequades i, encara més important, comptar amb el suport d’un partner en estratègia online i amb experiència en el sector turístic que pugui aconsellar l’hoteler en la presa de decisions per aconseguir maximitzar els beneficis de l’establiment.
Web, OTAs, SEO, SEM, eMailing, metacercadors, xarxes socials, apps, xarxes d’afiliats, així com una infinitat més d’actors i tecnologies, barrejats amb conceptes, tendències, amenaces i oportunitats. Tots aquests elements són importants en l’actualitat per a l’hoteler a l’hora de determinar la seva estratègia a la Xarxa, i per actuar amb eficiència en el Revenue del seu producte o servei.
Però realment l’hoteler s’ha de preguntar:
- És la meva companyia capaç de treballar amb tots aquests actors?
- Si féssim desaparèixer algun dels elements de la nostra estratègia podríem determinar quina part del nostre negoci ens faria perdre?
- Seríem capaços d’invertir en algun dels canals de comercialització online amb la tranquil·litat que la nostra decisió no generaria un retrocés en l’estratègia?
- O a l’inrevés, podríem arribar a establir prioritats entre tots els actors i assignar a cada un d’ells un pressupost d’acord a la seva rendibilitat?
La confusió i sensació de desbordament que poden transmetre tots els nous actors, tecnologies i canals que intervenen en la distribució hotelera online actual ens obliguen a analitzar per poder prendre decisions correctes.
Per ordenar el caos és clau avaluar de manera individual i amb profunditat cada element de la nostra estratègia. Una de les millors formes per fer-ho és basar-nos en el Cost d’Adquisició de Client o CAC (Cost total de vendes & marketing de la cadena / # de clients adquirits de la cadena) i el seu complement de Cicle de vida de Client de cada canal. Podem prioritzar sobre aquells dels quals tenim més experiència i que ens aporten millors resultats, i acabar per aquells dels que no tenim base inicial de treball.
A partir de factors com les visites, CPC, ràtio de conversió, total de vendes o costos totals per cada canal podem calcular el seu CAC, que juntament amb dades sobre el Cicle de Vida del Client ens permeten saber els ingressos que un client és capaç de generar per a la nostra companyia en un període concret per cadascun dels nostres canals.
Amb aquesta informació tan preuada podrem posar fi a la confusió, i escollir i invertir en la tecnologia i en els canals més rendibles per al nostre hotel, de manera que en cada moment els resultats de les nostres companyies siguin els més òptims.
La manera més fàcil, pràctica i eficaç per fer aquests càlculs és disposar de les eines d’intel·ligència de negocis més adequades i, encara més important, comptar amb el suport d’un partner en estratègia online i amb experiència en el sector turístic que pugui aconsellar l’hoteler en la presa de decisions per aconseguir maximitzar els beneficis de l’establiment.
Etiquetes:Business Intelligence, Comercialització hotelera, comercialització online
"Trackback" Enlace desde tu web.