Email màrqueting per a hotelers: com redactar un newsletter efectiu

Escrit per GNAHS el . Publicat a Altres, Marketing online

Al dinàmic món del màrqueting digital, l’email màrqueting s’ha consolidat com una eina essencial per al sector hoteler. Tot i això, redactar un newsletter efectiu va molt més enllà d’enviar un correu electrònic, ja que requereix una estratègia que abordi les necessitats i els interessos de l’audiència. T’ho expliquem.

 

gnahs-newsletters

 

Què és l’email màrqueting?

L’email màrqueting és una estratègia de màrqueting digital excepcionalment eficaç que utilitza el correu electrònic com a mitjà per enviar missatges comercials a una audiència. El seu objectiu és construir relacions amb els clients, fomentar-ne la lleialtat i impulsar les vendes. L’email màrqueting abasta diferents tipus de correus electrònics, com newsletters, correus promocionals o correus transaccionals, entre d’altres.

Destaca per ser un dels canals amb més retorn de la inversió (ROI) pel baix cost i la gran capacitat de generar un impacte, cosa que el converteix en una opció atractiva per a tota mena de negocis. A diferència d’altres eines de màrqueting, l’email màrqueting és menys invasiu, ja que el destinatari ha hagut de proporcionar prèviament les seves dades, cosa que implica una predisposició per part seva.

 

Què són els newsletters?

Com ja hem esmentat, els newsletters són un dels formats més comuns d’email màrqueting. S’envien regularment a una llista de subscriptors i solen incloure contingut informatiu i/o promocional, com ara notícies de l’empresa o el sector, actualitzacions de productes, articles de blog, etc. El seu objectiu principal és mantenir els subscriptors informats i compromesos amb la marca independentment de l’etapa de l’embut de conversió en què es trobin.

 

La importància de treballar la base de dades

Disposar d’una base de dades sòlida és crucial per aprofitar eficaçment l’eina dels newsletters. Captar usuaris nous és imprescindible per expandir i fidelitzar l’audiència. Atès que els subscriptors poden canviar amb el temps, és fonamental no conformar-se amb una base de dades inicial i continuar treballant-la de manera constant per mantenir-ne la rellevància i l’efectivitat.

 

Consells per dissenyar un newsletter eficaç

Triar un assumpte que impacti

La clau perquè un newsletter sigui efectiu és oferir als subscriptors un motiu convincent per obrir el correu electrònic. Per això, l’assumpte ha de ser cridaner, interessant i despertar la seva curiositat des del primer moment.

Oferir contingut rellevant

L’elecció del contingut és crucial perquè un newsletter tingui el retorn esperat. La millor opció és combinar text informatiu, educatiu i rellevant per als lectors amb text promocional, en lloc de centrar-se únicament en el contingut promocional que inciti a comprar.

Segmentar l’audiència

Tot i que hi ha situacions específiques on els enviaments a tota la base de dades són apropiats, la segmentació de l’audiència pot ajudar a millorar la rellevància i l’efectivitat dels teus newsletters. És important analitzar l’efectivitat dels enviaments segmentats davant dels enviaments sense segmentar, adaptant l’estratègia segons les necessitats i els objectius de cada establiment.

Personalitzar el contingut

La personalització del contingut crea una connexió més propera i rellevant amb l’audiència. Una manera senzilla de fer-ho és cridar els subscriptors pel seu nom a l’assumpte o a la salutació, dirigir-te a ells amb el gènere apropiat o en la seva llengua predilecta.

Optar per un disseny simple

Per millorar la comprensió del missatge, el disseny del newsletter ha de ser net i clar. És recomanable incloure elements visuals que acompanyin el contingut, però sense saturar-lo. És preferible que el disseny sigui responsiu i s’adapti a diferents dispositius.

Incloure un call to action (CTA)

Per guiar la teva audiència cap a l’acció desitjada, és fonamental afegir un call to action clar i directe al newsletter. Això et pot servir per a accions tan diferents com dirigir trànsit a la web, aconseguir reserves o augmentar el nombre de seguidors a les xarxes socials.

Ser constant amb els enviaments

La freqüència dels enviaments ha de ser equilibrada i adaptar-se a les necessitats de cada establiment. És important no saturar els subscriptors amb excessius correus per evitar que es donin de baixa, però assegura’t també de no passar desapercebut.

Mesurar els resultats

És fonamental fer un seguiment i analitzar els resultats de mètriques com la taxa d’obertura, el percentatge de clics (CTR), la taxa de reactivitat i la taxa de conversió. Aquestes dades us proporcionen informació valuosa sobre l’efectivitat de la teva estratègia i us ajudaran a ajustar el contingut per satisfer millor les necessitats i interessos de la vostra audiència.

 

En resum, l’email màrqueting proporciona als hotelers una eina poderosa i rendible per establir una connexió directa i efectiva amb la teva audiència. A través dels newsletters, els hotels poden mantenir els seus hostes informats i compromesos amb la marca, assegurant un avantatge competitiu al saturat mercat hoteler.

 

Com et podem ajudar des de GNAHS

GNAHS és una consultoria tecnològica i agència de màrqueting digital amb un equip especialitzat en email màrqueting. Si els newsletters encara no formen part de la teva estratègia de màrqueting digital, contacta amb nosaltres i t’assessorem sobre com establir aquest nou canal de comunicació directa amb els clients.

Etiquetes:, , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions