Guia bàsica de SEO: com treure el màxim profit al teu posicionament orgànic

Escrit per GNAHS el . Publicat a Marketing online, SEO

SEO són les sigles en anglès de Search Engine Optimization, és a dir, optimització per a motors de cerca. El SEO és el conjunt de processos destinats a optimitzar les pàgines web perquè assoleixin una bona posició als cercadors i, amb això, aconseguir més visibilitat i més visites orgàniques.

 

guia-posicionament-SEO-gnahs

 

S’entenen per visites orgàniques aquelles visites generades sense pagar per publicitat, és a dir, les que arriben a través dels resultats de cerca de motors com Google.

 

Per què és important el SEO?

El propòsit dels professionals del posicionament SEO és garantir que el teu web sigui visible als motors de cerca i millorar la posició que ocupa a les SERPs (pàgines de resultats).

Això s’assoleix a través de tècniques de SEO on page i SEO off page, l’objectiu del qual és dirigir el trànsit orgànic qualificat cap als productes o serveis que ofereixes al teu web.

 

Com funcionen els cercadors?

Tot i que cada cercador té els seus propis criteris a l’hora d’indexar i oferir els seus resultats a les SERPs, la majoria basen el posicionament SEO en dues variables: l’autoritat i la rellevància.

En primer lloc, l’autoritat o popularitat es mesura amb referència als enllaços externs que apunten cap al teu web. Normalment, preval la qualitat de la font de l’enllaç davant del volum d’enllaços.

En segon lloc, la rellevància mesura fins a quin punt els continguts del teu lloc web s’adeqüen a la cerca realitzada per l’usuari.

 

Factors de SEO on page

El SEO on page és el procés d’optimització de les pàgines web tant pels motors de cerca com pels usuaris, amb la finalitat d’aconseguir més trànsit dels cercadors. Així, els factors de posicionament on page són aquells que estan sota el control del propietari del lloc web.

 

El nom del domini

L’element més important de qualsevol web és el nom de domini. Ha de ser descriptiu perquè els usuaris puguin identificar quina és la temàtica del teu web i fàcil de pronunciar i d’escriure per facilitar-los l’accés.

Partint d’aquesta base, les URLs del teu lloc han de ser amigables, és a dir, fàcils d’entendre tant per als cercadors com per als teus usuaris, que deixin clar quins continguts aborda cada pàgina només llegir la seva adreça.

guia-posicionament-SEO-gnahs-1

L’estructura del lloc

Per facilitar la navegació als usuaris i als motors de cerca, l’estructura del lloc ha de seguir una arquitectura d’enllaços lògica i ordenada.

El més recomanable és que el teu web tingui una estructura piramidal, la jerarquització de la qual resulta molt pràctica, ja que permet que l’autoritat de la pàgina d’inici flueixi cap a la resta de pàgines.

També és aconsellable que creïs un menú de navegació global perquè els teus usuaris puguin desplaçar-se lliurement d’una pàgina a una altra.

 

La duplicació i canonicalització de pàgines

Un lloc pot tenir contingut duplicat per diferents raons. En cas que això passi, Google triarà la pàgina que sigui objectivament més completa i útil per als usuaris i la marcarà com a canònica per mostrar només una versió d’aquest contingut duplicat.

Mitjançant la introducció d’un codi de programació, es pot triar una de les URL i fer que la resta de pàgines hi redirigeixin automàticament.

 

Els metatags

Els metatags són etiquetes HTML que influeixen en com apareix la teva pàgina als resultats de cerca, proporcionant informació als usuaris sobre el contingut d’aquesta pàgina i impactant directament a la taxa de clics (CTR o click-through rate).

Estan compostos pels metatitles, que són etiquetes de títol que indiquen el títol d’un resultat en què es pot fer clic, i les metadescriptions, etiquetes de descripcions que apareixen sota el metatitle i resumeixen el contingut de la pàgina per als motors de cerca i els usuaris.

guia-posicionament-SEO-gnahs-3

Els metarobots

Els metarobots són etiquetes HTML que controlen el comportament de rastreig (follow/nofollow) i indexació (index/noindex) de les teves pàgines als motors de cerca, indicant si els cercadors poden analitzar i mostrar la pàgina en els seus resultats.

 

Les capçaleres

Les capçaleres són un altre tipus d’etiquetes HTML que ajuden els motors de cerca i els lectors a entendre el contingut de la teva pàgina. Les capçaleres han de ser descriptives i seguir una jerarquia, com si fos l’índex d’un llibre. En una pàgina podem utilitzar des de H1 fins a H6, sent el primer el més important.

 

Els fitxers robots.txt i sitemap.xml 

El robots.txt és un fitxer es col·loca al directori arrel i s’empra per donar instruccions a Google sobre com ha de processar el teu web, indicant-li a quins directoris o fitxers pot accedir i quins no.

guia-posicionament-SEO-gnahs-4

 

D’altra banda, el sitemap.xml és un document que enumera totes les pàgines del teu web i serveix de guia als motors de cerca per determinar quines pàgines han d’afegir al seu índex i quines no.

guia-posicionament-organic-seo-5

 

El contingut

El contingut de les pàgines ha de ser rellevant, útil i ben estructurat. Per fer-ho, has d’utilitzar paraules clau de manera natural, tenir una densitat semàntica adequada i utilitzar enllaços interns que transmetin autoritat a les pàgines enllaçades.

El contingut ha d’estar ben optimitzat per assegurar que el text té les màximes possibilitats d’assolir el teu objectiu: ja sigui posicionar la pàgina en motors de cerca o convertir els usuaris en potencials clients. Una bona manera de fer-ho és usant les paraules clau que els teus usuaris utilitzaran als motors de cerca.

 

L’experiència de l’usuari

Els motors de cerca consideren l’experiència de l’usuari (UX) com un factor clau per classificar els llocs web. Alguns dels factors que poden influir en l’experiència dels teus usuaris són la velocitat de càrrega, la facilitat de navegació, la versió responsive per als dispositius mòbils o tablets i la seguretat del lloc.

 

Factors de SEO off page

El SEO off page, per altra banda, es refereix als esforços per millorar la classificació d’un lloc web als motors de cerca sense realitzar canvis al lloc web. Els factors de posicionament off page són aquells que no estan sota el control del lloc web, sinó que provenen de fonts externes.

 

Els backlinks

Els backlinks són un factor crucial per al posicionament off page. Són enllaços procedents d’altres webs rellevants que apunten cap a la teva, millorant la credibilitat i l’autoritat del teu lloc als motors de cerca. La qualitat d’aquests enllaços és important, ja que una pàgina amb molta autoritat millorarà més el posicionament del teu web que cent enllaços de poca qualitat.

 

Les mencions de marca 

Les mencions de marca són un altre factor de classificació off page. Les mencions de marca poden ser amb enllaços o sense; la diferència és que a una menció amb enllaç se li pot fer clic i, per tant, pot generar més trànsit de referència que una menció sense enllaç.

 

El SEO local

Quan parlem de SEO local ens referim al procés d’optimitzar la presència en línia per augmentar el trànsit local, mitjançant un augment de la visibilitat i el reconeixement de la marca. Un dels exemples més clars és el perfil d’empresa a Google, que juga un rol fonamental en la presència en línia de molts negocis locals, optimitzant la pàgina i posicionant-la entre els usuaris de la mateixa zona geogràfica.

guia-posicionament-organic-seo-6

Tant el SEO on page com el SEO off page són summament importants per al posicionament del teu web i s’han de treballar conjuntament per maximitzar la visibilitat als motors de cerca i millorar l’autoritat i la rellevància del teu lloc web.

 

Contacta amb una agència especialitzada en SEO

El dinamisme del sector i els canvis constants que introdueixen els principals cercadors en els seus algoritmes obliga els experts en SEO a adaptar contínuament les seves estratègies.

A GNA Hotel Solutions treballem per oferir una estratègia de SEO de qualitat, sostenible a llarg termini. Contacta amb una agència especialitzada en SEO al sector turístic i comença a millorar el rendiment del teu web a les pàgines de resultats de les cerques.

Etiquetes:, , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions