Tendències de SEO per 2024

Escrit per GNAHS el . Publicat a Altres, SEO

Aproximadament un 93% de totes les experiències online comencen per una cerca a un buscador, i el 44% dels usuaris  mai es desplacen més enllà de la primera pàgina de resultats de Google. És per això que el SEO és un dels factors més rellevants per treballar la visibilitat online de qualsevol allotjament turístic.

 

tendencies-seo-2024

 

Però el SEO no és una tasca fàcil. A més de petites millores a l’algoritme (es calcula que Google modifica el seu algoritme de cerca entre 300 i 500 vegades l’any), durant l’any 2023, Google va confirmar 9 actualitzacions importants de l’algoritme (Core Algorithm Updates).

En la seva missió d’oferir resultats útils i fiables als seus usuaris, Google s’està centrant, cada cop més, en premiar aquells webs amb una bona experiència d’usuari (amb un bon rendiment, temps de càrrega àgil, fàcil navegació…) i que ofereixin continguts útils (en altres paraules: contingut original, escrit per persones i optimtizat per als usuaris, no per a Google).

Tot això evidencia la importància de les dues branques del SEO a les quals donem més importància a GNA Hotel Solutions: per una banda, un bon desenvolupament gràfic i tècnic centrat en el rendiment web i en una bona experiència d’usuari i, per l’altra, la optimització de continguts i la creació de textos únics i que aportin valor a l’usuari.

 

L’arribada de la intel·ligència artificial

I si parlem de tendències SEO pel 2024, no podem obviar la novetat amb més ressò de 2023: l’arribada de la intel·ligència artificial generativa, amb ChatGPT. La intel·ligència artificial, com a tal, ja fa molts anys que està present a les nostres vides. Sense anar més lluny, els motors de cerca com Google es basen en la intel·ligència artificial per construir els algoritmes que monitoritzen el comportaments dels usuaris, o per entendre amb precisió els elements gramaticals per construir una intenció real darrera una cerca i respondre amb resultats cada cop més acurats.

La intel·ligència artificial generativa (en contraposició a la IA tradicional) ja està començant a produir canvis en el comportament dels usuaris online. Un exemple clar és en la fase inspiracional i de planificació dels viatges: enlloc de fer servir filtres en un motor de reserves o una OTA, aquesta tecnologia permet als viatgers descriure les seves necessitats a un chatbot com ho farien amb un assessor humà.

Un exemple és el complement ChatGPT de Expedia (però també els més genèrics Bing Chat o el propi Google) que actua com a assistent virtual de viatges. Aquest chatbot recull i interpreta les necessitats del client i ofereix recomanacions immediates d’hotels i itineraris, amb enllaços per a reservar.

Si aquesta nova manera d’interactuar amb els cercadors acaba imposant-se, també ho hauran de fer les estratègies de SEO.

 

La importància de l’experiència

Les últimes actualitzacions d’algoritme de Google ens donen pistes sobre la direcció que prendrà internet els propers anys, i ens indiquen el rumb a seguir a l’hora d’optimitzar el nostre web per SEO. El denominador comú és la paraula experiència.

Aquestes son les tendències SEO més importants a tenir en compte per 2024:

  1. SXO: UX i SEO
    Una bona experiència d’usuari és clau en el SEO. Ja fa temps que Google va incorporar mètriques qualitatives del rendiment als ranking factors, recopilant dades com el temps de navegació o les interaccions amb el web.

    Google té en compte la puntuació de les Core Web Vitals com a factor de ranqueig: LCP (Largest Contenful Paint, o el temps que triga en carregar-se allò que es veu sense haver de fer scroll en una pàgina web); CLS (Cumulative Layout Shift, o l’estabilitat visual d’una pàgina), i el FID (First Input Delay, o el temps que transcorre des de que un usuari interactua amb el lloc web fins que el navegador respon).
  1. Mantenir l’EAT, i ara, E-EAT
    Google sempre ha mantingut que el seu algoritme premia els webs amb continguts que segueixin les directrius E-A-T: expertise (ser expert en la matèria), authority (demostrar ser l’autor original del contingut) i trust (fiabilitat i credibilitat comprovable). Ara, Google amplia la llista amb la E d’experience (que la proposta sigui verificable a través de l’experiència real dels usuaris).

    Si bé EEAT no és un factor de posicionament per se, sí que pot afectar a la classificació de les nostres pàgines, ja que Google utilitza aquesta directriu per determinar el contingut de més alta qualitat.

    Per demostrar que complim amb l’EEAT, ho podem fer aportant dades, enllaços a webs oficials (per exemple, entitats públiques de promoció turística), mostrant els logotips de les associacions a les quals pertany l’establiment, ensenyant les ressenyes reals de clients, proposant l’autoria dels nostres articles, etc.

    Una altra bona manera de demostrar aquestes 3 qualitats és aportant respostes i solucions de valor a les preguntes dels clients, per exemple, mantenint la pàgina de FAQs al dia i ben optimitzada.
  1. La importància de l’experiència individual
    D’una banda tenim polítiques de protecció de dades cada cop més restrictives, mentre que, de l’altra, Google centra tots els seus esforços en conèixer a fons el comportament de cada usuari. Això complicarà, cada cop més, l’estratègia de SEO i, especialment, la recollida de dades fidedignes.

    En aquesta línia, Google està treballant diferents eixos:
    1. La col·laboració dels propis usuaris
      Google aconseguirà un nivell més alt de personalització amb l’ajuda dels propis usuaris, per exemple, amb noves funcionalitats que revelen les preferències de cadascú.

      Pròximament s’implantarà la opció de ‘seguir’ cerques perquè a cada usuari li apareguin notícies relacionades i alertes a Discover; així com les ‘Perspectives’, per les quals Google permetrà als usuaris indicar si només volen veure contingut de xarxes socials, fòrums i altres webs similars, ometent els resultats més tradicionals.
    2. Visibilitat de l’experiència personal
      Google està treballant en l’activació de ‘notes’, que permetrà a qualsevol usuari afegir context al contingut de qualsevol pàgina. Així, els usuaris que visitin una URL, podran llegir els comentaris d’altres usuaris en forma de notes.
    3. Aconseguir la fricció-zero a nivell personal
      Les pàgines de resultats de Google (SERP) son cada cop més volàtils i personalitzades. L’objectiu de Google és que l’usuari vegi contestades les seves preguntes el més ràpid possible i, si és possible, sense necessitat de fer clic i des de la pròpia pàgina de resultats de Google (per exemple, amb featured snippets, preguntes i respostes, knowledge panels, vídeos, imatges, etc.).

      Un pas més enllà serà que, quan Google detecti que sempre que un usuari busca una paraula clau concreta acaba accedint a la mateixa pàgina web, el cercador prioritzarà aquesta pàgina en les primeres posicions només per a aquell usuari.

Si vols  millorar la teva estratègia de màrketing online, contacta amb una agència de SEO especialitzada en el sector turístic, com GNA Hotel Solutions, i comença optimitzar per a SEO traient el màxim potencial als motors de cerca.

 

Etiquetes:, , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions