Web mòbil, clau per seguir competint en els resultats de cerca de Google
A finals de febrer Google anunciava l’inici d’un nou algoritme que, molt probablement, afectarà el posicionament actual de les empreses al cercador més important del món. I és que a partir de la seva entrada en funcionament el proper 21 d’abril, els webs optimitzats per a mòbils guanyaran posicions dins el ranking del Gegant d’Internet, un avantatge que no tindran la resta de sites, que poden veure com la seva presència queda relegada en pàgines posteriors.
Des que es va conèixer la notícia, dues grans preguntes circulen per la Xarxa: quins són el motius que han portat el gran Google a fer aquest pas? I quina incidència tindrà realment tot plegat en els resultats de cerca dels usuaris i en les posicions de les empreses al cercador més usat arreu del món?
Cal tenir en compte que durant el 2014, a l’Estat espanyol fins a un 67,2% de totes les connexions a Internet van fer-se a través de dispositius mòbils, i es van superar les que provenien d’ordinadors de sobretaula. Si ens centrem en el sector hoteler, les visites mòbils a webs d’hotels van representar el 38% del total i van suposar un 4% de les reserves, mentre que als EUA aquesta xifra va arribar al 19%. I lluny de disminuir, tot fa pensar que aquesta tendència continuarà creixent en els propers mesos.
Per evitar malentesos, a continuació detallem allò que se sap ara com ara del canvi en l’algoritme de Google i com podrà influir en el posicionament de les empreses a la Xarxa:
Per això, és recomanable posar-se com més aviat millor ens mans d’empreses especialitzades en disseny, desenvolupament web i estratègia online que puguin aconsellar-te sobre la teva situació i t’ajudin a evitar un descens en la posició de la teva companyia als resultats de cerca i, consegüentment, una pèrdua dels esforços en les accions de marketing online de l’empresa al llarg de la seva trajectòria a la Xarxa.
Des que es va conèixer la notícia, dues grans preguntes circulen per la Xarxa: quins són el motius que han portat el gran Google a fer aquest pas? I quina incidència tindrà realment tot plegat en els resultats de cerca dels usuaris i en les posicions de les empreses al cercador més usat arreu del món?
1. Per què Google aposta per potenciar el mobile-friendly com a un dels factors que intervenen en el ranking de posicionament dels sites?
Ja sigui per a mantenir i cuidar el favor dels SEO, ja sigui per advertir empreses i usuaris, o com a estratègia corporativa, en qualsevol dels casos és cert que tard o d’hora Google havia de fer aquest pas per continuar complint amb un dels seus màxims objectius: garantir uns resultats de cerca de qualitat pels usuaris. I és que l’ús dels mòbils és ja tan estès que no pot ser obviat per Google.Cal tenir en compte que durant el 2014, a l’Estat espanyol fins a un 67,2% de totes les connexions a Internet van fer-se a través de dispositius mòbils, i es van superar les que provenien d’ordinadors de sobretaula. Si ens centrem en el sector hoteler, les visites mòbils a webs d’hotels van representar el 38% del total i van suposar un 4% de les reserves, mentre que als EUA aquesta xifra va arribar al 19%. I lluny de disminuir, tot fa pensar que aquesta tendència continuarà creixent en els propers mesos.
2. Però, en definitiva, en què consisteix el canvi anunciat i com influirà en els resultats de cerca?
La gran afectació que podria provocar el nou algoritme de Google sobre el panorama online actual i sobre la posició de moltes empreses a Internet ha generat un important debat a la Xarxa, fet que ha comportat la circulació d’informacions errònies o almenys imprecises i ha contribuït a generar certa confusió entre els usuaris.Per evitar malentesos, a continuació detallem allò que se sap ara com ara del canvi en l’algoritme de Google i com podrà influir en el posicionament de les empreses a la Xarxa:
- El canvi en l’algoritme de Google entrarà en funcionament apartirde 21 d’abril del 2015.
- A partir de llavors, guanyarà importància com a factor de ranking en els resultats de cerca el fet que un web estigui optimitzat per a mòbils.
- Per considerar que un web està optimitzat per a mòbils es tindran en compte elements com: la no proximitat entre els botons d’un web, la facilitat de lectura dels textos, o la correcta adaptació a les diferents mides de pantalla, entre d’altres aspectes.
- El canviafectaràlescerques mòbils en tots els idiomes i a tot el món, però no afectarà les cerques des de tablets o desktop.
- Elsusuaristrobaranmésfàcilmentresultats de cerca rellevants i d’alta qualitat que estiguinoptimitzatsper als seusdispositius.
- No serà imprescindible disposar d’un web responsive per complir amb les pautes de Google, però és cert que els webs adaptatius gaudeixen de grans avantatges.
- Tenir un web optimitzat per a mòbils no garantirà un millor posicionament, tot i que com a factor usat per Google a l’hora d’establir el ranking en els resultats de cerca sí que els afavorirà en SEO.
Com pots comprovar si el teu web està optimitzat per a mòbils?
El mateix Google ha facilitat un web que permet, en un sol clic, comprovar si un site és o no mobile-friendly. Només cal introduir la URL del web que es vol avaluar i fer clic a “Analitza”. Si el site passa el test, apareixerà una pantalla semblant a la següent:Què cal fer si el teu web no està optimitzat per a mòbils?
Si bé és cert que molt probablement les intencions de Google en el camp del posicionament online i els canvis anunciats no tindran uns efectes immediats sobre la posició de les empreses a Internet, sí que és veritat que la tendència creixent en l’ús dels dispositius mòbils a la societat actual i possibles conseqüències en el SEO a llarg termini fan que resulti cada vegada més important per a les empreses el fet de disposar d’un web optimitzat per a mòbils.Per això, és recomanable posar-se com més aviat millor ens mans d’empreses especialitzades en disseny, desenvolupament web i estratègia online que puguin aconsellar-te sobre la teva situació i t’ajudin a evitar un descens en la posició de la teva companyia als resultats de cerca i, consegüentment, una pèrdua dels esforços en les accions de marketing online de l’empresa al llarg de la seva trajectòria a la Xarxa.
Etiquetes:Disseny Responsive, Marketing online, SEO
"Trackback" Enlace desde tu web.