SEO+SM = Social Media Optimization
Les estratègies de SEO i de Social Media estan cada vegada més relacionades, per la qual cosa agafen importància tant els aspectes tècnics, com els continguts i mitjans socials a l’hora de posicionar un web.
L’estreta relació entre el SEO i les accions en mitjans socials fan pensar en una evolució de les estratègies de posicionament orgànic dels webs (SEO) cap a estratègies més globals. Per aquest motiu sovint es parla d’estratègies en Social Media Optimization (SMO).
Es tracta d’una tendència previsible que respon a la voluntat de premiar als cercadors aquells webs que apliquen un SEO qualitatiu i no pas quantitatiu. En aquest sentit, s’afavoreix en temes de posicionament natural les empreses que busquen fer-se un lloc als cercadors a partir de la construcció de relacions fortes a la xarxa i de potenciar continguts interessants. I en canvi es penalitza aquells qui que aposten per aconseguir una gran quantitat d’enllaços i per crear textos amb moltes paraules clau sense tenir en compte l’usuari.
Ara, sembla que les previsions s’han confirmat des que fa uns mesos Google va anunciar el nou algoritme Hummingbird, que precisament pretén donar força als continguts de qualitat i a l’activitat a les xarxes socials com a criteris per determinar el posicionament natural dels llocs web. De fet, el canvi d’algoritme més destacable que ha fet Google fins ara té com a objectiu final adaptar les cerques als dispositius mòbils, xarxes socials i cerques de veu.
Per aquest motiu, és important que els continguts del web estiguin enfocats als usuaris, siguin entenedors i, evidentment, s’adeqüin a l’activitat, imatge i personalitat de l’empresa. De la mateixa manera, tenir presència a les xarxes socials, publicar-hi contingut d’interès per al públic i crear enllaços o potenciar el linkbuilding, ajudarà un web a posicionar-se als cercadors.
A banda, a l’hora d’adaptar-se al nou algoritme de Google destaquen les relacions que la marca construeixi a la xarxa, o sigui, les persones o perfils online amb qui l’empresa es relacioni a través de xarxes socials, blogs, etc. A mesura que l’empresa interactuï amb altres usuaris, obtingui seguidors, el seu contingut es comparteixi i difongui, aconsegueixi enllaços reals i esdevingui una font d’informació per a altres perfils, adquirirà el què Google anomena “autoritat”, una qualitat que aportarà grans beneficis al SEO.
Malgrat la importància de la presència en mitjans socials, evidentment els aspectes tècnics continuen sent crucials per afavorir el posicionament web. Així doncs, no podem deixar de banda l’optimització de títols, capçaleres H1, H2,… i imatges, introducció de metatags, disseny d’una bona estructura de menús, allotjar el web en un servidor fiable, creació d’URL amigables, fer les redireccions necessàries o optimitzar el temps de càrrega d’un web.
Una altra de les preguntes lògiques de plantejar-se, és què passa amb les paraules clau. L’ús de keywords, tant al web com en mitjans socials, continua sent vàlid, però abusar-ne ha deixat de ser un avantatge per a qualsevol empresa. A més, tal i com succeïa amb els continguts i publicacions les paraules clau s’hauran d’enfocar a l’usuari, amb frases com ara “on puc comprar llibres a Girona?”, de manera que resultin més conversacionals.
La situació actual constitueix un repte per a totes les empreses, però també es tracta d’una oportunitat per a tots aquells que aposten per la qualitat, la feina ben feta, i la constància a l’hora de gestionar la seva presència a la xarxa i, sobretot, de dissenyar una bona estratègia de SEO.
L’estreta relació entre el SEO i les accions en mitjans socials fan pensar en una evolució de les estratègies de posicionament orgànic dels webs (SEO) cap a estratègies més globals. Per aquest motiu sovint es parla d’estratègies en Social Media Optimization (SMO).
Es tracta d’una tendència previsible que respon a la voluntat de premiar als cercadors aquells webs que apliquen un SEO qualitatiu i no pas quantitatiu. En aquest sentit, s’afavoreix en temes de posicionament natural les empreses que busquen fer-se un lloc als cercadors a partir de la construcció de relacions fortes a la xarxa i de potenciar continguts interessants. I en canvi es penalitza aquells qui que aposten per aconseguir una gran quantitat d’enllaços i per crear textos amb moltes paraules clau sense tenir en compte l’usuari.
Ara, sembla que les previsions s’han confirmat des que fa uns mesos Google va anunciar el nou algoritme Hummingbird, que precisament pretén donar força als continguts de qualitat i a l’activitat a les xarxes socials com a criteris per determinar el posicionament natural dels llocs web. De fet, el canvi d’algoritme més destacable que ha fet Google fins ara té com a objectiu final adaptar les cerques als dispositius mòbils, xarxes socials i cerques de veu.
A banda, a l’hora d’adaptar-se al nou algoritme de Google destaquen les relacions que la marca construeixi a la xarxa, o sigui, les persones o perfils online amb qui l’empresa es relacioni a través de xarxes socials, blogs, etc. A mesura que l’empresa interactuï amb altres usuaris, obtingui seguidors, el seu contingut es comparteixi i difongui, aconsegueixi enllaços reals i esdevingui una font d’informació per a altres perfils, adquirirà el què Google anomena “autoritat”, una qualitat que aportarà grans beneficis al SEO.
Què passa amb les optimitzacions tècniques?
Malgrat la importància de la presència en mitjans socials, evidentment els aspectes tècnics continuen sent crucials per afavorir el posicionament web. Així doncs, no podem deixar de banda l’optimització de títols, capçaleres H1, H2,… i imatges, introducció de metatags, disseny d’una bona estructura de menús, allotjar el web en un servidor fiable, creació d’URL amigables, fer les redireccions necessàries o optimitzar el temps de càrrega d’un web.
I les paraules clau?
Una altra de les preguntes lògiques de plantejar-se, és què passa amb les paraules clau. L’ús de keywords, tant al web com en mitjans socials, continua sent vàlid, però abusar-ne ha deixat de ser un avantatge per a qualsevol empresa. A més, tal i com succeïa amb els continguts i publicacions les paraules clau s’hauran d’enfocar a l’usuari, amb frases com ara “on puc comprar llibres a Girona?”, de manera que resultin més conversacionals.
La situació actual constitueix un repte per a totes les empreses, però també es tracta d’una oportunitat per a tots aquells que aposten per la qualitat, la feina ben feta, i la constància a l’hora de gestionar la seva presència a la xarxa i, sobretot, de dissenyar una bona estratègia de SEO.
Etiquetes:SEO, Xarxes socials
"Trackback" Enlace desde tu web.
Comentaris (1)
El blog de GNA i GnaHS » L’estratègia, clau per a l’èxit d’un ecommerce
| #
[…] cercadors atorguen més rellevància per poder focalitzar l’estratègia i evitar penalitzacions [vegeu el cas de Google]. També cal preveure que, en funció del país dels usuaris, s’hauran de potenciar les accions […]
Respondre