Principals diferències entre Google Ads i Facebook Ads
Avui, en el blog de GNA Hotel Solutions explicarem les semblances i diferencies entre Google Ads i Facebook Ads. La fase del customer journey en la que es troba l’usuari marca la diferència a l’hora de fer publicitat en aquestes dues plataformes: inspiration, awareness, consideration, dreaming, planning, booking.
Google Ads se centra en la intensió de l’usuari mentre que Facebook Ads es focalitza en el seu comportament
La gran majoria dels usuaris que estan a Facebook habitualment no estan buscant res específic, simplement volen entretenir-se i relacionar-se amb les seves amistats. Tot i això, si a través de la segmentació podem identificar usuaris interessats en viatges, vacances i la Costa Brava, segurament podrem incentivar la seva necessitat de reservar les vacances d’estiu.
Per contra, a Google estem impactant en fases més avançades del customer journey, quan els usuaris tenen clar que necessiten informació sobre el viatge que faran a l’estiu. I serà mitjançant el buscador que intentaran satisfer la seva necessitat, a través de keywords més o menys específiques.
La principal finalitat dels anuncis de Google és dirigir trànsit a una landing page on l’usuari pugui generar una conversió: realitzar una compra, omplir un formulari, fer una trucada… En canvi, a les campanyes d’anuncis de Facebook es pot escollir entre diverses finalitats diferents: anunciar un lloc web, augmentar el número de followers, incrementar l’engagement, aconseguir leads…
Google Ads té com a principal objectiu generar vendes i Facebook Ads busca incrementar l’awareness
Com hem explicat prèviament, la publicitat a Facebook ens serveix més com a canal per fer branding. A Google també és possible crear campanyes de reconeixement de marca, però no és la seva principal finalitat. Un cop l’usuari té clar el destí del seu viatge, entrarà a Google per iniciar la fase d’investigació. Durant aquest procés, començarà a considerar i comparar diferents tipus d’allotjament i serà en aquest mateix moment quan els anuncis jugaran un paper molt important donant l’última empenta per fer la reserva.
L’equip de marketing online de GNA Hotel Solutions té comprovat que aquestes plataformes no tenen per què ser rivals, sinó que poden complementar-se a la perfecció. De fet, una estratègia de marketing digital que proposi una combinació d’aquestes dues plataformes, cada una amb els seus objectius clars i ben definits, poden ser la millor opció.
Google Ads segmenta per keywords i Facebook Ads per interès i comportament de l’usuari
La segmentació per paraules clau de Google és un mètode molt precís que permet arribar a usuaris que fan cerques molt concretes, com, per exemple, trobar un hotel a primera línia de mar a Lloret de Mar. D’altra banda, Facebook Ads presenta un mètode molt diferent, amb moltes opcions a nivell de segmentació d’audiència: edat, sexe, demografia, educació, interessos… I tots aquests interessos depenen dels retrats robot que fa l’algoritme de Facebook a cada usuari.
Google Ads impacta a l’usuari a la face de Dreaming, Planning i Booking, en canvi, Facebook Ads abasta les fases d’Inspiration, Awareness y Consideration
Com Facebook impacta a un usuari passiu, té la finalitat d’inspirar-lo mitjançant el reconeixement de marca, per ser rellevant en el moment de la decisió de compra. Com a recomanació, les dues primeres fases, inspiració i reconeixement, haurien de ser informatives, i la fase de consideració hauria de ressaltar els avantatges del servei.
D’altra banda, Google impacta a l’usuari des que comença a somiar en el producte o servei, fins que realitza la compra. Al llarg d’aquestes etapes és important oferir ofertes, packs i, sobretot, un procés de compra visual i user-friendly.
Principalment, Google i Facebook se centren en diferents fases del customer journey, de manera que les campanyes en les dues plataformes es complementen a la perfecció. Tot i això, Google també pot abastar les fases del customer journey que impacta la plataforma de Facebook, el que suposa una bona pràctica per reforçar l’estratègia global i aconseguir resultats més rendibles.
La inversió requerida a les campanyes de Facebook Ads és menor que la necessària a Google Ads
A la plataforma de Facebook és possible crear anuncis amb pressupostos reduïts i obtenir bons resultats. Això és significativament diferent en el cas de Google, on és necessària una inversió mínima diària per poder aconseguir una campanya optimitzada. Des de GNA Hotel Solutions realitzem un estudi per identificar el pressupost efectiu per a cada campanya, inversió que variarà en funció de: la zona geogràfica que es vulgui abastar, la competència, el cost de les keywords…
A diferencia de Facebook Ads, la gestió de Google Ads requereix bons coneixements de l’eina
La gestió de campanyes d’anuncis de Facebook no requereix estudis o certificacions específiques, tot i que el desconeixement i la falta d’informació pot conduir a resultats negatius. En el cas de Google Ads la cosa canvia, ja que és necessari conèixer alguns conceptes i tècniques específiques per configurar correctament les campanyes i aconseguir un ROI i cost per adquisició òptims. Cal destacar que cada cop, l’equip de Google s’està posant més estricte amb les insígnies i certificacions del programa de Google Partners per a empreses.
Facebook Ads és una plataforma fàcil i intuïtiva, en canvi, Google Ads és molt més complexa
Per una banda, l’eina de Google presenta una gran varietat de nivells, opcions, desglossaments, filtres, configuracions, dades d’analítica, informes… Aquest tipus d’informació és de gran ajuda per la gestió de les campanyes, ja que permet fer proves, analitzar resultats i aplicar canvis i millores. I, d’altra banda, el Business Manager de Facebook és una eina més senzilla, intuïtiva i fàcil d’utilitzar. L’inconvenient en aquest sentit és que el gestor de campanyes de Facebook no té tantes dades ni opcions al seu abast.
L’objectiu de la campanya o el pressupost disponible són factors que ajudaran a determinar si és millor apostar per campanyes d’anuncis a Google Ads o Facebook Ads, o pel contrari, una barreja de les dues per tal d’optimitzar resultats. Aquesta és la recomanació que fem des de GNA Hotel Solutions, i si necessiteu consultes personalitzades, no dubteu a contactar-nos.
Etiquetes:Comercialització hotelera, comercialització online, Estratègia online, estrategia online hotels, Facebook, GnaHS, Google Ads, Instagram, Reserves online, SEM, Serveis GNAHS, Turisme online, Xarxes socials
"Trackback" Enlace desde tu web.