Estratègia online de 360° per a hotels digna d’Estrella Michelin
En algun moment de la vida tots ens hem trobat en situacions de dubte davant la presa de decisions. Agafant com a exemple un cas habitual i simple: a l’hora d’escollir un menú de la carta d’un restaurant ens poden sorgir dubtes sobre algun plat. Quan això succeeix, l’opinió del cambrer és fonamental per a l’elecció final, ja que tots volem menjar quelcom que s’adapti als nostres gustos, que sigui de bona qualitat i que converteixi la vetllada en un èxit.
Seguint el mateix concepte, segur que podem imaginar una altra ocasió en què hem preguntat a experts «què em recomana?», «com ho puc fer?» o bé «obtindré resultats?». En aquest cas, com a bon professional del sector, també l’expert l’assessora sobre aquest tema.
Avui li recomanem el nostre menú especial
Alguna cosa similar passa a les oficines de GNA Hotel Solutions. Són molts els hotels i establiments turístics que contacten amb nosaltres sense saber gaire bé on invertir la partida de màrqueting anual de què disposen. Nosaltres sempre recomanem el nostre menú especial:
De primer: Un bon web, orientat a vendes i que tingui un disseny responsive.
De segon: Un motor de reserves fàcil d’utilitzar, ràpid i amb una alta conversió.
De postres: Una estratègia 360°. La clau que aconsegueix situar el nostre restaurant a la guia Michelin!
I per beure? Una copa de cava per brindar pel futur augment de vendes.
Comencem amb el primer plat…
És important tenir clar que l’estratègia online és present en el nostre dia a dia i que una bona inversió ajudarà a potenciar les vendes pel canal directe. Però, on haig d’invertir i quina estratègia haig de seguir per aconseguir uns bons resultats?
Tot seguit, desgranem els ingredients del menú especial per entendre com aconseguir l’èxit de la nostra proposta.
1. Tenir un web modern i pràctic. És la carta de presentació de l’hotel. Suposa el primer impacte visual que rep el client en accedir al web i determinarà la percepció que tindrà de l’empresa. El site ha d’estar ben estructurat i gaudir d’una alta usabilitat. El propòsit és captar l’atenció del client i incentivar que acabi realitzant una reserva.
A més, és imprescindible que el disseny del web sigui responsive. Ja està passant: els usuaris reserven cada cop més des dels seus dispositius mòbils, una tendència que continuarà augmentant els pròxims anys. Què passa si el web de l’hotel no està adaptat a aquests dispositius? Segurament optaran per un web de la competència que sí que sigui responsive. No deixem que això passi.
2. Un motor de reserves amb un disseny atractiu, d’ús fàcil, ràpid i de confiança. Aquestes quatre variables faran que hi hagi una alta conversió i que es maximitzin les reserves. En aquest cas, els formularis de contacte són cosa del passat: l’usuari no vol esperar més per obtenir una resposta o confirmació. Vol tenir la disponibilitat i els preus a l’instant.
3. L’estratègia online ha de partir d’un estudi inicial i és diferent en cada cas. Els resultats dependran de la inversió que es destini a aquesta partida. Tal com hem comentat abans, l’estratègia és la guinda del pastís de la desitjada estrella Michelin. Premi al fet de tenir aquell plus diferencial i de qualitat. En el cas online, és el factor de personalitzar el contingut del web, la comunicació que li donem, les campanyes que es realitzen i la distribució de cada hotel.
Continuem amb el plat principal…
Partint d’aquesta idea i encara que no entrem en gaire detall en cadascuna de les possibilitats actuals en màrqueting online, és bàsic tenir presents les principals accions recomanables per al nostre establiment:
- Una bona estratègia de SEO. És primordial posicionar bé el teu hotel a Internet. És la primera inversió que s’ha de realitzar amb l’objectiu de tenir més possibilitats d’aconseguir llocs privilegiats en els resultats orgànics de cercadors com Google. Són moltes les variables a tenir en compte pel rànquing, però moltes també les possibilitats que obtindràs de generar trànsit si es realitza una bona feina.
No tindria sentit tenir un molt bon web si després no s’hi genera trànsit. Objectiu: augmentar vendes.
- Campanyes de pagament (SEM). Defensa la teva marca i competeix amb les grans OTA. En aquest sistema pagues per sortir als primers resultats dels cercadors. Una opció és crear campanyes sobre la marca o genèriques, tot i que cada hotel té les seves particularitats i, en conseqüència, una manera de definir l’estratègia SEM. Les campanyes de pagament s’utilitzen sobretot per reforçar les vendes en temporades concretes, per a promocions especials, per aconseguir incidir en un públic concret, etc.
El gran avantatge d’aquestes campanyes és que les pots definir i segmentar tant com vulguis. Objectiu: Tenir un bon ROI a curt termini.
- Comunicació online. Crea i captiva els usuaris amb la teva marca. Les xarxes socials i les diferents eines de comunicació online et permeten estar les 24 hores connectat amb els teus clients i amb el teu públic objectiu. Es tracta de realitzar una bona estratègia de comunicació online per fidelitzar el client, guanyar quota de mercat i reforçar la marca.
Mantenir informats els teus seguidors de les últimes novetats, ofertes o promocions et permet mostrar-te tal com ets.
No es tracta d’ESTAR online, sinó de SER-HI ACTIVAMENT. Objectiu: Fidelitzar clients a través d’una informació transparent i interessant.
- Reputació online. Les opinions dels clients són un factor determinant en el procés de l’elecció d’un hotel. És important ser actius en els portals d’opinions (com ara TripAdvisor, Booking, Zoover o Holiday Check), gestionant i responent sempre els comentaris –tant els positius com els negatius−. L’usuari ha de percebre que darrere hi ha persones que procuren per a la seva satisfacció com a client. Controlar-ho et permetrà augmentar la teva puntuació i generar confiança al teu públic.
Que l’usuari sàpiga que hi ha algú de l’hotel que llegeix i atén als comentaris. Objectiu: Respondre sempre, tant les opinions positives com negatives.
- Metacercadors. La batalla dels pròxims mesos. TripAdvisor, Google Hotel Finder, Trivago, Kayak i Hotels Combined, entre d’altres. Tots ells comparteixen l’objectiu d’oferir els preus de diferents portals i agilitzar el procés de comparativa de preus als usuaris.
Com podem entrar-hi en joc i captar reserves directes a través dels metacercadors? Primerament, hem de tenir un motor de reserves que estigui integrat a aquests portals. En el cas de GnaHS, estem connectats amb els principals metacercadors del mercat. Per tant, ara només falta rendibilitzar aquest canal per aconseguir el màxim nombre de reserves directes!
És una tendència en alça que cal tenir molt en compte amb vista a pròximes inversions.
Objectiu: Obtenir reserves directes a través d’aquests portals.
I acabarem amb els postres…
En definitiva, una estratègia online de 360° és garantia d’èxit. Com s’apliqui dependrà de cada hotel. No obstant això, a GNA Hotel Solutions t’assessorem i executem les accions més convenients en funció dels teus objectius i pressupost. Alguns invertiran més i altres menys, però et garantim que, treballant els ingredients descrits, els resultats online arribaran.
Després d’obtenir l’estrella Michelin, el client trobarà l’hotel més fàcilment, en parlarà més positivament i el públic voldrà sentir l’experiència de gaudir de l’establiment.
No esperis més i… diferencia’t de la competència! Si t’interessa, no dubtis en contactar-nos: t’explicarem tot el que necessites saber per potenciar les reserves directes.
Etiquetes:estrategia online hotels, Marketing online, Marketing online hotels
"Trackback" Enlace desde tu web.