Quin paper juga el disseny web d’un hotel?

Escrit per GNAHS el . Publicat a Disseny web, Turisme online

Pot ser que sorprengui, però actualment el disseny web en el sector hoteler és tan important com les eines i funcionalitats que conté el site.I és que, en els últims anys hem viscut un canvi en el disseny web hoteler. Ja no n’hi ha prou només amb donar informació o possibilitar les reserves online. Ara tot el contingut ha d’estar ordenat amb una estructura clara, un alt nivell d’usabilitat, estar interconnectat entre seccions i, sobretot, a través del web també hem de transmetre sensacions positives i fer viure experiències a l’usuari, per tal que ens triï com a millor opció per als seus moments de relax, desconnexió, diversió, reunions de treball, etc.

Sabem que l’objectiu de qualsevol hotel a la xarxa és augmentar la venda online a la web. Però, com podem fer-ho? Una pista per començar: tenint cura del disseny del lloc web. Així, és important tenir en compte aspectes bàsics com ara tenir un disseny òptim i personalitzat, una estructura clara, alta usabilitat i aconseguir lluir el producte (bones imatges i descripcions) i els serveis que els diferencien.
Paleta de colors per a un bon disseny

La frontera entre un èxit o un fracàs

Hem de tenir molt clar que els webs s’han convertit, per un costat, en la carta de presentació d’un establiment i, per l’altre, en una guia que ha de marcar el recorregut de l’usuari fins arribar a la reserva online.

Per convèncer els usuaris dels dos aspectes, el disseny té molt a dir, ja sigui amb una línea gràfica que connecti amb el públic al qual ens dirigim, ja sigui amb una estructura pensada especialment per conduir les visites al nostre objectiu: vendre. No oblidem que tenim un temps molt limitat, perquè de mitjana un usuari crea la seva opinió sobre un portal en menys de 3 segons.

És per aquests motius que el disseny pot ser la diferència entre un client, una reserva o un simple visitant. A partir d’aquesta premissa, ens podem preguntar: què és important a l’hora de dissenyar un web per a establiments hotelers? Respecte al web com a carta de presentació, el què ha de fer un disseny és representar l’hotel mostrant la seva imatge corporativa i enfocant-se al seu target, a més de ser molt visual. Respecte al fet de crear una estructura  enfocada a vendre, hem de tenir en compte que el web hauria de disposar d’un menú simple que permeti navegar fàcilment per les pàgines, accessos ràpids al sistema de reserves, descripció de l’hotel i les habitacions, ofertes, etc., i integració amb xarxes socials.

 Un llarg etcètera

A aquesta llista d’“obligats” d’un web hem d’afegir, evidentment, un motor de reserves que permeti a l’hoteler vendre les seves habitacions i serveis online, sense deixar de banda el web responsive design, del qual ja vam parlar en una altra ocasió, atesa la seva importància.

Navegació web
A més, existeixen molts altres aspectes que s’han de tenir en compte, com poden ser els serveis addicionals o les opinions dels clients de l’hotel, sempre que existeixi una estratègia online sobre aquest important aspecte. S’ha de garantir la millor tarifa disponible, treballar amb sistemes de fidelització –com ara programes de punts-, introduir promocions exclusives en el nostre site i crear paquets o bé ofertes combinades.

Resulta interessant i normalment rendible  deixar en mans d’un professional del sector el disseny d’un web, així com deixar-se assessorar per ells. L’experiència pot ser de molta ajuda quan s’han de tenir en compte una extensa llista d’elements relacionats amb el disseny que poden marcar una important diferència.

Per acabar, a tall de resum, podríem dir que el web d’un hotel ha d’incloure, per suposat, qualsevol informació que ajudi l’usuari a conèixer millor l’establiment, els serveis que ofereix, el tipus de clients que s’hi allotgen, el tracte personal de l’hotel, etc. Però tan important com això és la manera amb què mostrem tots aquests continguts. En aquest sentit, és el disseny l’encarregat de mostrar-los de forma ordenada, concisa i de fàcil interpretació per atreure els visitants i aconseguir que aquests reservin. L’usuari no té temps i li hem de facilitar el camí.

Etiquetes:,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions