Google Hotel Ads: estratègies sense cookies de tercers
A causa de la imminent eliminació de les cookies de tercers, Google ha anunciat canvis importants en les campanyes de Google Hotel Ads que impactaran significativament en la manera com els hotels gestionen les seves estratègies de màrqueting digital.
Comencem pel principi: què són les cookies de tercers?
Les cookies de tercers són petits arxius de text col·locats al dispositiu de l’usuari des d’un «tercer» servidor, és a dir, un servidor diferent al del lloc web que està visitant actualment. Són utilitzades per tercers per recopilar informació sobre l’activitat de l’usuari a diversos llocs web per tal d’oferir anuncis personalitzats o fer anàlisis de comportament.
El seu ús es considera lesiu per a la privadesa, ja que poden rastrejar el comportament de l’usuari en múltiples llocs web, creant perfils detallats de les seves activitats en línia sense el seu consentiment explícit. Això pot portar a una recopilació excessiva de dades personals i a la possibilitat que aquestes siguin compartides o venudes a tercers sense el coneixement de l’usuari.
Amb l’eliminació gradual de les cookies de tercers, prevista per al segon trimestre del 2024, es perd una eina molt valuosa per elaborar perfils a les campanyes d’anuncis. Google pretén fer un canvi cap a estratègies més duradores, que impulsin el creixement del teu negoci i obtinguin els resultats desitjats, complint amb les expectatives de privadesa dels usuaris.
Quins canvis proposa Google per a les campanyes de Google Hotel Ads?
A partir del 30 d’abril del 2024, les estratègies de licitació a model comissió per estada (pay per stay) i comissió per conversió (pay per conversió) deixaran d’estar disponibles per a les noves campanyes d’hotels. Aquests canvis en les estratègies de licitació de Google Hotel Ads requereixen una ràpida adaptació per part dels anunciants del sector hoteler per mantenir la competitivitat al mercat digital.
Encara que les campanyes actives abans d’aquesta data podran continuar fins al 31 d’octubre de 2024, brindant un període de transició perquè els anunciants ajustin les estratègies de licitació, Google recomana encaridament canviar les estratègies de licitació de les campanyes abans d’aquesta data límit per garantir la continuïtat de la seva visibilitat i efectivitat a les plataformes de Google.
Google ha confirmat que mantindrà l’accés a les dades d’informes històrics de les campanyes, una decisió que garanteix que els anunciants del sector hoteler puguin avaluar el rendiment passat de les campanyes i utilitzar aquesta informació per optimitzar contínuament les seves estratègies de màrqueting digital.
Ara que coneixes les implicacions d’aquest canvi, tens tres opcions:
1. Canviar les campanyes a ROAS objectiu.
Una opció és canviar les estratègies de licitació de les campanyes a ROAS objectiu per maximitzar els ingressos publicitaris. L’estratègia ROAS objectiu es pot fer servir com a estratègia estàndard en una campanya única o com a estratègia de cartera en diverses campanyes.
Amb aquesta estratègia, que forma part de Smart Bidding de Google Ads, s’utilitza la intel·ligència artificial (IA) de Google per predir el valor d’una conversió potencial cada cop que un usuari cerca un establiment. Després, la IA de Google ajusta les licitacions per aquestes cerques per maximitzar el retorn de la inversió.
2. Canviar les campanyes a CPC millorat.
Una altra opció és canviar les estratègies de licitació de les teves campanyes a CPC millorat (CPCm). Es pot fer servir en campanyes que tinguin aplicades les estratègies de licitació CPC manual o CPC (%), però no si l’estratègia de licitació de la campanya és Comissió.
Aquesta estratègia t’ajuda a obtenir més conversions amb la licitació manual fent servir els senyals de Google en el moment de la subhasta (com el tipus de dispositiu, l’hora del dia i altres factors) per saber en temps real quines són les impressions més valuoses i les que es tradueixen en més conversions i ajusta automàticament la licitació manual en funció de si els clics als anuncis tenen més o menys possibilitats de generar una reserva al teu lloc web.
3. Crear campanyes Performance Max for travel goals.
També pots crear campanyes Performance Max for travel goals (màxim rendiment per a objectius de viatge). Aquesta campanya multicanal basada en objectius està dissenyada per ajudar els hotels a dirigir tràfic al seu lloc i aconseguir més reserves directes.
Si vols abastar el mateix inventari amb una estratègia de rendiment unificada, aquest tipus de campanya aprofita tot el potencial de la IA de Google per ajudar els hotels a dirigir-se de manera efectiva als hostes potencials adequats a tot l’inventari i els canals publicitaris de Google (YouTube, Display, la Cerca, Discover, Gmail, Maps i el canal Viatges).
Confia en un equip d’experts en Google Hotel Ads.
En un entorn en constant evolució, la capacitat d’adaptació i l’elecció de les estratègies adequades és fonamental per mantenir una presència sòlida i competitiva al mercat digital.
Si encara no saps quin és el tipus d’estratègia de licitació que més li convé al teu hotel, l’equip d’experts en màrqueting digital de GNA Hotel Solutions t’assessorarà en funció dels teus objectius i necessitats específiques.
I si ja ets client de GNAHS, no t’has de preocupar per res. Nosaltres ens encarregarem d’aplicar els canvis que siguin necessaris per garantir l’èxit continu de les teves campanyes i ajudar-te a aprofitar al màxim el potencial de la teva estratègia de Google Hotel Ads.
Pots trobar més informació sobre la retirada de les estratègies de licitació per comissió en anuncis d’hotels al comunicat oficial de Google.
Etiquetes:campanyes de google hotel ads, cookies de tercers, Estratègia online, GnaHS, google hotel ads, política de cookies, privacitat privacitat, Serveis GNAHS
"Trackback" Enlace desde tu web.