Guia per entendre el Page Rank

Escrit per Mariona Vila el . Publicat a Marketing online

Ho has sentit mil vegades, però sempre t’acabes fent la mateixa pregunta: Ben bé, què és el Page Rank? I un cop sembla que tens la resposta, et sorgeix immediatament un altre dubte: però… realment existeix el Page Rank?
De manera senzilla, detallem a continuació la informació imprescindible per entendre el Page Rank. Fàcil i clarificador. Anem per pams:
 

Què és el Page Rank?

Page_Rank_Google El Page Rank (PR) és, per fer-ho simple, el sistema registrat per Google que permet al gegant d’Internet calcular el ranking d’autoritat d’un web, segons la quantitat i qualitat dels enllaços que l’apunten. Res més enllà del nostre modus vivendi: un espectacle del qual tothom parla, o un producte amb llista d’espera per ser comprat, per força ha de ser objecte de valor i reconeixement. En el cas del Page Rank, diguéssim que, com passa en tants altres camps, Google considera que si un site és enllaçat per molts altres webs, i si a més aquests són de qualitat, senyal que el primer site és rellevant.

Però existeix, el Page Rank?

El Page Rank existeix i, avui en dia, Google el segueix utilitzant per ordenar els sites segons autoritat. Seria el que coneixem com a “Page Rank real”, una classificació permanentment actualitzada amb milions de resultats. Ara bé, a banda del “real”, tenim també el “Page Rank públic”, és a dir, el ranking que podem veure nosaltres fent una simple consulta a Internet, o a través de Toolbars. Aquesta informació no s’actualitza des del desembre del 2013, i segons John Mueller, un portaveu del mateix Google, sembla ser que no hi ha previsió que es torni a actualitzar públicament. El Page Rank púbic classifica els webs del 0 al 10. Podríem definir cada un dels nivells de Page Rank públic de la següent manera:
  • PR 0: Seria el cas de pàgines sense indexar o bé penalitzades.
  • PR 1: Per a pàgines indexades i sense problemàtiques.
  • PR 2: La pàgina té ja un nombre interessant de visites, i cert potencial.
  • PR 3: Pàgines de qualitat, amb informació interessant en el seu sector.
  • PR 4: Per a pàgines amb certa autoritat, rellevants dins del seu sector. Seria el cas, per exemple, dels webs de GNA i GNA Hotel Solutions.
  • PR 5: Pàgines d’alt interès, per la qual cosa Google tendeix a prioritzar-les als resultats de cerca.
  • PR 6, 7 i 8: Pàgines de gran autoritat en el seu sector, i totalment imprescindibles. Són habitualment webs d’institucions, organismes oficials, etc.
  • PR 9 i 10: Posicions reservades a les grans empreses del moment, com Google, Apple, Facebook, Youtube, etc.
Resumint, actualment només podem conèixer quina era l’autoritat d’un site en comparació amb la resta de sites a l’any 2013, ja que no hi ha dades posteriors de Page Rank públic disponibles.

I si les dades estan tan desactualitzades, serveix el Page Rank?

search_engine_optimizationLa resposta és que sí. Cal tenir en compte que, malgrat que els usuaris no puguem saber les dades del Page Rank en temps real, aquestes segueixen existint. I Google continua fent servir aquesta variable, entre d’altres, com a criteri per determinar la posició d’una pàgina als resultats de cerca.

Així doncs, tenir present el Page Rank és important per dissenyar una bona estratègia de SEO Off Page (quins sites interessa que ens enllacin, quines de les nostres pàgines tenen més autoritat, etc.), i així donar rellevància al teu web, i aconseguir guanyar posicions als resultats de cerca.

Amb una millor posició obtindràs més visibilitat, més visites, major nombre de clients potencials al site i, si paral·lelament has fet una bona estratègia de SEO On Page entre d’altres accions de marketing online, probablement un bon rati de conversió del teu web directe. En definitiva: augment de vendes, i de benefici.

Si tan important és el Page Rank, com el puc calcular?

Evidentment, el Page Rank és més complex, més llarg d’explicar, i compta amb tot un algoritme a darrere per calcular l’autoritat de les pàgines indexades pels robots de Google, atorgant-los un valor d’importància relativa a la resta de pàgines. Tot i que, de fet, gran part del càlcul d’aquest algoritme es desconeix.

Si tens curiositat per saber el Page Rank d’algun domini, hi ha un gran nombre de portals on pots fer la cerca. Per exemple: MiPageRank.

En qualsevol cas, i malgrat ja hem vist que controlar el Page Rank et pot beneficar molt, el seu funcionament intern no t’ha de preocupar gens ni mica. No necessites formules matemàtiques ni calculadores. Simplement has de tenir nocions bàsiques dels factors que Google té en compte a l’hora d’establir el ranking, és a dir, et cal conèixer què pots millorar de la teva presència a internet per guanyar posicions al Page Rank.

Conceptes bàsics sobre el Page Rank

  • Factors que utilitza Google per determinar la qualitat d’un enllaç i, per tant, per calcular el Page Rank dels sites:
    • L’Autoritat i rellevància del domini que t’enllaça (popularitat, visites, PR elevat, etc.)
    • La similitud temàtica entre sites (que el teu site i el que t’enllaça tinguin relació en continguts).
    • El text de l’enllaç (l’anomenat “anchor text”).
    • La posició on apareix l’enllaç dins d’una pàgina (sempre serà més important un enllaç que apareix al principi d’un article, per exemple, que un que aparegui al final).
    • I molts d’altres, que sovint ni tan sols es coneixen.
  • Tenir enllaços però provinents de pàgines de poca qualitat, no t’ajudarà a millorar el Page Rank.
  • El Page Rank es calcula per pàgina, és a dir, que cada pàgina del teu site té un Page Rank propi. Sovint el Page Rank de la pàgina d’Inici és el més alt, però podria donar-se el cas que per la qualitat dels continguts, o per l’interès que genera, una pàgina interior aconsegueixi un PR millor.
  • Només intervenen en els càlculs del Page Rank els enllaços de pàgines conegudes per Google i sense penalitzacions.
  • Un millor Page Rank no t’assegura una bona posició als resultats de cerca, però hi ajuda.
En definitiva, tingues present el Page Rank, perquè existeix i segueix sent un mètode usat per Google, però no t’hi obsessionis! La clau està en treballar bé: lluita per un site de qualitat, amb informació interessant, i per oferir un bon producte o servei. I comença a guanyar popularitat de forma natural.

I si vols saber-ne més, deixa’ns un comentari i ens posarem en contacte amb tu! 🙂

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Etiquetes:, , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Mariona Vila

Técnica eMarketing - Desarrolla estrategias de marketing y estrategias SEO con el objetivo de posicionar y aumentar la visibilidad de las empresas en la Red.

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions