Metacercadors: la gallina dels ous d’or
Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak són d’allò més coneguts dins el sector hoteler com a portals per a oferir i buscar allotjament, veure informació d’establiments o llegir opinions. La seves funcions, però, van molt més enllà d’això, ja que actuen com a metacercador o cercador de cercadors.
Un metacercador és una eina que rastreja un gran nombre de pàgines web i agrupa els resultats en una sola pàgina de forma ordenada, és a dir, en poques paraules: realitza en uns segons el que un usuari podria tardar a fer unes quantes hores.

Tot i que ja fa temps que els metacercadors són una realitat, en la situació online actual, on un usuari pot trobar exactament el mateix producte en un gran nombre de llocs i a preus diferents, per molts clients els metacercados són fins i tot una necessitat. Un parell de dades que ens poden ajudar a veure millor la rellevància que estan agafant aquests portals són que durant l’any 2014 ja hi ha un 36% d’usuaris que l’utilitzen abans de reservar, i que l’augment respecte l’any anterior és del 13%.
Si ens posem al costat de l’hoteler, els metacercadors són un dels llocs mes agraïts per a fer publicitat, on tot són facilitats:
Amb aquests coneixements i un motor de reserves connectat amb els metacercadors es poden definir accions de revenue especialment indicades per a un target concret de clients. Accions com:
Està clar que els metacercadors han obert un nou canal de comercialització i, com en tots els canals, implica conèixer el seu funcionament per definir quines són les polítiques i estratègies que poden donar més bon resultat en cada moment.
L’experiència i possibilitats tecnològiques de GNA Hotel Solutions la converteixen en una empresa plenament capacitada per a integrar i gestionar la connexió del teu hotel amb els metacercadors més potents, com ara Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak. D’una banda, el motor de reserves de GnaHS està enllaçat amb els principals metacercadors i, d’altra banda, la llarga trajectòria de l’empresa en el sector turístic i l’experiència dels nostres treballador ens permet definir quina és la millor estratègia per cada moment i client.
Aquest canal de comercialització combina perfectament amb el Business Intelligence, últim producte de la nostra empresa, que et permet definir el millor preu de comercialització en funció dels preus i opinions propis i de la teva competència a la Xarxa.
Gràcies al Business Intelligence de GnaHS podràs conèixer l’estratègia de la teva competència i veure en quin lloc del mercat està situat el teu producte, un fet que et permetrà definir les millors accions de revenue i tenir l’èxit assegurat.
Un metacercador és una eina que rastreja un gran nombre de pàgines web i agrupa els resultats en una sola pàgina de forma ordenada, és a dir, en poques paraules: realitza en uns segons el que un usuari podria tardar a fer unes quantes hores.

Tot i que ja fa temps que els metacercadors són una realitat, en la situació online actual, on un usuari pot trobar exactament el mateix producte en un gran nombre de llocs i a preus diferents, per molts clients els metacercados són fins i tot una necessitat. Un parell de dades que ens poden ajudar a veure millor la rellevància que estan agafant aquests portals són que durant l’any 2014 ja hi ha un 36% d’usuaris que l’utilitzen abans de reservar, i que l’augment respecte l’any anterior és del 13%.
Una oportunitat per als hotelers
Si ens posem al costat de l’hoteler, els metacercadors són un dels llocs mes agraïts per a fer publicitat, on tot són facilitats:
- S’utilitzen el mateix contingent i preus del motor de reserves, per tant, no es necessita cap gestió afegida.
- Molts d’ells realitzen campanyes de PPC per mostrar el nostre producte.
- Molt important, només apareix el nostre producte si realment hi ha disponibilitat per les dates i per les persones que desitja el client.
- Diferenciació del web oficial. Molts d’ells mostren clarament quin és el web propi de l’establiment, una informació vital per reforçar la nostra marca.
- El preu és un factor clau. Això significa que, si el nostre preu no és competitiu no apareixerem als primers resultats i no ens aportarà cap cost (ni benefici). Mentre que per contra, si el preu és competitiu ens aportarà moltes visites i conversions.
Amb aquests coneixements i un motor de reserves connectat amb els metacercadors es poden definir accions de revenue especialment indicades per a un target concret de clients. Accions com:
- Tarifes especials per a usuaris que vénen de metacercadors.
- Ofertes específiques en períodes de baixa disponibilitat.
- Pressupostos dinàmics en funció dels resultats de cada metacercador.
L’estratègia com a punt crucial

L’experiència i possibilitats tecnològiques de GNA Hotel Solutions la converteixen en una empresa plenament capacitada per a integrar i gestionar la connexió del teu hotel amb els metacercadors més potents, com ara Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak. D’una banda, el motor de reserves de GnaHS està enllaçat amb els principals metacercadors i, d’altra banda, la llarga trajectòria de l’empresa en el sector turístic i l’experiència dels nostres treballador ens permet definir quina és la millor estratègia per cada moment i client.
Aquest canal de comercialització combina perfectament amb el Business Intelligence, últim producte de la nostra empresa, que et permet definir el millor preu de comercialització en funció dels preus i opinions propis i de la teva competència a la Xarxa.
Gràcies al Business Intelligence de GnaHS podràs conèixer l’estratègia de la teva competència i veure en quin lloc del mercat està situat el teu producte, un fet que et permetrà definir les millors accions de revenue i tenir l’èxit assegurat.
Etiquetes:Business Intelligence, Canals de venda online, Metacercadors
"Trackback" Enlace desde tu web.
Comentaris (1)
El blog de GNA i GnaHS Estratègia online de 360° per a hotels digna d’Estrella Michelin
| #
[…] Metacercadors. La batalla dels pròxims mesos. TripAdvisor, Google Hotel Finder, Trivago, Kayak i Hotels Combined, entre d’altres. Tots ells comparteixen l’objectiu d’oferir els preus de diferents portals i agilitzar el procés de comparativa de preus als usuaris. […]
Respondre