Metacercadors: la gallina dels ous d’or
Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak són d’allò més coneguts dins el sector hoteler com a portals per a oferir i buscar allotjament, veure informació d’establiments o llegir opinions. La seves funcions, però, van molt més enllà d’això, ja que actuen com a metacercador o cercador de cercadors.
Un metacercador és una eina que rastreja un gran nombre de pàgines web i agrupa els resultats en una sola pàgina de forma ordenada, és a dir, en poques paraules: realitza en uns segons el que un usuari podria tardar a fer unes quantes hores.
Tot i que ja fa temps que els metacercadors són una realitat, en la situació online actual, on un usuari pot trobar exactament el mateix producte en un gran nombre de llocs i a preus diferents, per molts clients els metacercados són fins i tot una necessitat. Un parell de dades que ens poden ajudar a veure millor la rellevància que estan agafant aquests portals són que durant l’any 2014 ja hi ha un 36% d’usuaris que l’utilitzen abans de reservar, i que l’augment respecte l’any anterior és del 13%.
Si ens posem al costat de l’hoteler, els metacercadors són un dels llocs mes agraïts per a fer publicitat, on tot són facilitats:
Amb aquests coneixements i un motor de reserves connectat amb els metacercadors es poden definir accions de revenue especialment indicades per a un target concret de clients. Accions com:
Està clar que els metacercadors han obert un nou canal de comercialització i, com en tots els canals, implica conèixer el seu funcionament per definir quines són les polítiques i estratègies que poden donar més bon resultat en cada moment.
L’experiència i possibilitats tecnològiques de GNA Hotel Solutions la converteixen en una empresa plenament capacitada per a integrar i gestionar la connexió del teu hotel amb els metacercadors més potents, com ara Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak. D’una banda, el motor de reserves de GnaHS està enllaçat amb els principals metacercadors i, d’altra banda, la llarga trajectòria de l’empresa en el sector turístic i l’experiència dels nostres treballador ens permet definir quina és la millor estratègia per cada moment i client.
Aquest canal de comercialització combina perfectament amb el Business Intelligence, últim producte de la nostra empresa, que et permet definir el millor preu de comercialització en funció dels preus i opinions propis i de la teva competència a la Xarxa.
Gràcies al Business Intelligence de GnaHS podràs conèixer l’estratègia de la teva competència i veure en quin lloc del mercat està situat el teu producte, un fet que et permetrà definir les millors accions de revenue i tenir l’èxit assegurat.
Un metacercador és una eina que rastreja un gran nombre de pàgines web i agrupa els resultats en una sola pàgina de forma ordenada, és a dir, en poques paraules: realitza en uns segons el que un usuari podria tardar a fer unes quantes hores.
Tot i que ja fa temps que els metacercadors són una realitat, en la situació online actual, on un usuari pot trobar exactament el mateix producte en un gran nombre de llocs i a preus diferents, per molts clients els metacercados són fins i tot una necessitat. Un parell de dades que ens poden ajudar a veure millor la rellevància que estan agafant aquests portals són que durant l’any 2014 ja hi ha un 36% d’usuaris que l’utilitzen abans de reservar, i que l’augment respecte l’any anterior és del 13%.
Una oportunitat per als hotelers
Si ens posem al costat de l’hoteler, els metacercadors són un dels llocs mes agraïts per a fer publicitat, on tot són facilitats:
- S’utilitzen el mateix contingent i preus del motor de reserves, per tant, no es necessita cap gestió afegida.
- Molts d’ells realitzen campanyes de PPC per mostrar el nostre producte.
- Molt important, només apareix el nostre producte si realment hi ha disponibilitat per les dates i per les persones que desitja el client.
- Diferenciació del web oficial. Molts d’ells mostren clarament quin és el web propi de l’establiment, una informació vital per reforçar la nostra marca.
- El preu és un factor clau. Això significa que, si el nostre preu no és competitiu no apareixerem als primers resultats i no ens aportarà cap cost (ni benefici). Mentre que per contra, si el preu és competitiu ens aportarà moltes visites i conversions.
Amb aquests coneixements i un motor de reserves connectat amb els metacercadors es poden definir accions de revenue especialment indicades per a un target concret de clients. Accions com:
- Tarifes especials per a usuaris que vénen de metacercadors.
- Ofertes específiques en períodes de baixa disponibilitat.
- Pressupostos dinàmics en funció dels resultats de cada metacercador.
L’estratègia com a punt crucial
Està clar que els metacercadors han obert un nou canal de comercialització i, com en tots els canals, implica conèixer el seu funcionament per definir quines són les polítiques i estratègies que poden donar més bon resultat en cada moment.
L’experiència i possibilitats tecnològiques de GNA Hotel Solutions la converteixen en una empresa plenament capacitada per a integrar i gestionar la connexió del teu hotel amb els metacercadors més potents, com ara Trivago, Tripadvisor, Google Hotel Finder, Hotelscombined o Kayak. D’una banda, el motor de reserves de GnaHS està enllaçat amb els principals metacercadors i, d’altra banda, la llarga trajectòria de l’empresa en el sector turístic i l’experiència dels nostres treballador ens permet definir quina és la millor estratègia per cada moment i client.
Aquest canal de comercialització combina perfectament amb el Business Intelligence, últim producte de la nostra empresa, que et permet definir el millor preu de comercialització en funció dels preus i opinions propis i de la teva competència a la Xarxa.
Gràcies al Business Intelligence de GnaHS podràs conèixer l’estratègia de la teva competència i veure en quin lloc del mercat està situat el teu producte, un fet que et permetrà definir les millors accions de revenue i tenir l’èxit assegurat.
Etiquetes:Business Intelligence, Canals de venda online, Metacercadors
"Trackback" Enlace desde tu web.
Comentaris (1)
El blog de GNA i GnaHS Estratègia online de 360° per a hotels digna d’Estrella Michelin
| #
[…] Metacercadors. La batalla dels pròxims mesos. TripAdvisor, Google Hotel Finder, Trivago, Kayak i Hotels Combined, entre d’altres. Tots ells comparteixen l’objectiu d’oferir els preus de diferents portals i agilitzar el procés de comparativa de preus als usuaris. […]
Respondre