Domini segur (SSL): què és i per què fa que el teu web tingui més visites?

Escrit per Laura Bujalance el . Publicat a Marketing online, Turisme online

Update: 19/02/2018

Recentment Google ha incorporat un nou paràmetre al seu algoritme de posicionament orgànic: el domini segur.

Feia mesos que els experts SEO del món avisaven que els webs amb domini segur gaudien d’un millor posicionament a Google, però Google encara no s’havia pronunciat. Ara ho ha fet, i la conclusió és clara: el teu web ha d’estar sota un domini segur.

Com sé si el meu web té un domini segur?

Si el teu domini comença per http://ww… i no https://ww…, vol dir que no tens un domini segur.

La “s” significa que un web utilitza una connexió segura que encripta dades i per tant, permet que l’usuari comparteixi dades sensibles (com números de targeta o dades personals) sense que un hacker les pugui intervenir i en faci ús fraudulent. SSL són les sigles de Secure Sockets Layer, que és la tecnologia estàndard per establir un enllaç encriptat entre el servidor on està allotjat el teu web i el navegador de l’usuari. Aquest enllaç encriptat permet que les dades que viatgen entre servidor i navegador siguin privades. Per norma, tots els motors de GNAHS tenen SSL (https://), perquè és l’apartat del teu web on es fa transferència de dades sensibles, però és possible que la resta del web no sigui segur (http://).

Nova actualització de Chrome

Chrome és el navegador d’internet de Google, i el fan servir un 47% dels usuaris a nivell mundial. Google llançarà, a principis de juliol de 2018, una nova actualització del seu navegador Chrome en la qual indicarà prominentment que un web no és segur quan aquest contingui formularis de contacte i no tingui SSL en tot el web:

Segons HubSpot, fins a un 85% d’usuaris podrien abandonar el teu web si el seu navegador els avisa que no és segur. SSL_browsing_Hubspot

SSL i posicionament orgànic (SEO)

Fins al moment, Google no s’havia posicionat sobre com aquests canvis afectaven el posicionament orgànic. Els experts SEO del món havien fet els seus experiments, i arribaven a conclusions diferents.

Però ara, Google s’ha posicionat. Segons Zineb Ait Bahajji, Analista de Tendències Web de Google, SSL passa a formar part de l’algoritme de rankings de cerca: “Durant els passats mesos, hem estat fent proves en els nostres algoritmes de cerca amb webs que utilitzen connexions segures i encriptades. Hem vist resultats positius, així que hem començat a utilitzar HTTPS com un factor positiu en el ranking de posicionament”.

Conclusió: actualitza’t a SSL!

Google és el rei a internet. Ens agradi o no, Google decideix la nostra visibilitat online, i la resta de cercadors i empreses li segueixen els passos. És per això que totes les decisions que prengui Google són claus.

Google ha decidit que a partir de juliol de 2018, el seu navegador Chrome penalitzarà els webs sense SSL, i ha decidit afegir l’SSL en el seu algoritme de posicionament. Tard o d’hora, un web sense SSL se’n ressentirà. Cal que actuïs i facis el canvi quan abans millor.

Etiquetes:, , , , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

Laura Bujalance

Marketing & SEO strategist. Apasionada del lenguaje y la comunicación, su función en GNA Hotel Solutions es la de mejorar el posicionamiento orgánico para las páginas web de nuestros clientes hoteleros.

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions