Social Media Ads: imprescindibles en la teva estratègia de màrqueting

Escrit per GNAHS el . Publicat a Altres, Xarxes socials

Amb tantes marques competint per aconseguir rellevància a les xarxes socials, el contingut orgànic no està arribant a tanta gent com ho solia fer i s’està tornant cada vegada més difícil destacar. És per això que la publicitat a les xarxes socials es presenta com una eina efectiva per superar el soroll i impactar l’audiència adequada.

 

gnahs-social-media-ads-xarxes-socials

 

Els anuncis a les xarxes socials haurien de formar part de l’estratègia de màrqueting del teu establiment. El contingut orgànic i el contingut de pagament funcionen en conjunt per crear una estratègia integral de xarxes socials: els anuncis garanteixen el màxim rendiment de la vostra inversió, mentre que l’abast orgànic és innegociable per atraure nous clients a llarg termini.

Les campanyes a les xarxes socials tenen com a objectiu atraure més atenció al teu establiment i augmentar les reserves a través d’anuncis adreçats a audiències personalitzades. Aquests anuncis apareixen a les xarxes socials del públic objectiu com una publicació més, però porten una etiqueta que indica que és un contingut pagat.

 

Què pots aconseguir amb la publicitat a les xarxes socials?

Arribar a audiències específiques

Ofereixen eines avançades de segmentació que permeten adreçar-se a audiències específiques, assegurant que el missatge arribi a les persones adequades.

Ampliar l’abast

Exposen el teu contingut a noves audiències, ampliant significativament l’abast més enllà dels seguidors actuals per augmentar la base de clients.

Augmentar el coneixement de marca

Ajuden a augmentar el coneixement de marca en exposar-la a una audiència més àmplia, inclosos els usuaris que potser no estiguin familiaritzats amb la teva empresa.

Millorar la rendibilitat

En comparació amb altres canals publicitaris, els anuncis a les xarxes socials ofereixen costos més baixos per impressió o clic, cosa que els converteix en una opció molt rendible per a qualsevol negoci.

Coneixement del mercat

La majoria de les plataformes de xarxes socials ofereixen anàlisis detallades i informació sobre el rendiment dels anuncis, cosa que permet fer un seguiment de mètriques clau com l’abast, la interacció, el cost per clic, les conversions o el ROI, entre d’altres, i ajustar les estratègies en conseqüència.

Generar conversions

Poden ser molt efectius per obtenir reserves, atreure visites al web, generar clients potencials o altres accions desitjades, a través de missatges dirigits i call to actions.

Flexibilitat i control

Ofereixen flexibilitat en termes de formats d’anuncis, opcions de pressupost, programació i criteris d’orientació, cosa que proporciona control sobre com i quan es mostren els teus anuncis.

 

Quines plataformes de publicitat a xarxes socials utilitzar?

Hi ha múltiples plataformes de xarxes socials on es poden fer anuncis, com Instagram, Facebook, TikTok, YouTube, LinkedIn o X (anteriorment Twitter). Començar a fer servir la publicitat a les xarxes socials pot resultar aclaparador, però tingues en compte que no cal invertir en una estratègia de pagament per a totes les plataformes.

Per començar, amb un pressupost reduït, pots dur a terme una estratègia de publicitat a les xarxes socials a les plataformes on es troba el teu públic objectiu. Això et permetrà obtenir grans beneficis sense haver d’invertir grans quantitats de diners. Tot i que cal tenir en compte que, si es gestionen de manera òptima les campanyes, com més inversió, més ingressos.

Has de tenir en compte els teus objectius en tot moment i conèixer la teva audiència per seleccionar correctament el tipus d’anunci i objectiu que millor s’adapti a les necessitats del teu establiment. Tampoc t’oblidis que, encara que es tracti de publicitat, el contingut ha de ser atractiu per cridar l’atenció dels usuaris en el millor moment.

Per facilitar-ne l’ús, les plataformes comencen a integrar eines i opcions per configurar campanyes a través d’intel·ligència artificial. Aquest tipus d’anuncis, combinats amb accions més manuals, poden ajudar a arribar a més usuaris.

Si vols introduir la publicitat a les xarxes socials a la teva estratègia de màrqueting, des de GNA Hotel Solutions t’aconsellem començar per aquestes plataformes:

Publicitat a Facebook

Amb una base d’usuaris massiva, Facebook permet crear campanyes amb diversos objectius, en diferents formats i mostrar-los a totes les ubicacions de la xarxa social. Actualment, és important crear anuncis combinant imatges i vídeos, però sobretot potenciant aquests darrers. Al final, el vídeo és el format estrella per a qualsevol acció a les xarxes socials, i en el cas de les campanyes serà de vital importància.

Publicitat a Instagram

Igual que a Facebook, Instagram ens permet crear campanyes amb diferents objectius i situar-los a les ubicacions que més considerem rellevants per al nostre negoci. En aquest cas, serà molt interessant combinar anuncis d’imatge i vídeo utilitzant els formats en tendència, i de molta rellevància per als usuaris, com són els stories i els reels.

Cal destacar que, si el nostre objectiu és crear campanyes per a ambdues xarxes socials (Facebook i Instagram), es pot fer la seva gestió des de la plataforma Ads Manager de Meta. Així com comparar resultats i gestionar-lo de manera molt més ràpida i còmoda.

Publicitat a TikTok

TikTok ha deixat de ser una plataforma emergent per convertir-se en una xarxa social consolidada, especialment entre la generació Z. És una aplicació amb un potencial immens per a l’execució de publicitat creativa i atractiva.

Publicitat a YouTube

YouTube no és només una de les plataformes amb més usuaris, sinó que també és un dels principals motors de cerca. Permet crear anuncis amb vídeos en diferents formats i també anuncis de display a través de la plataforma de Google Ads com banners i anuncis superposats.

 

Com funciona la publicitat a xarxes socials?

1. Definir l’objectiu de la campanya

En primer lloc, cal definir l’objectiu de la campanya. Els objectius poden ser variats: reconeixement de marca, abast, trànsit, interacció, conversions…

2. Determinar la inversió

En segon lloc, s’ha de determinar quant s’invertirà en la campanya. Els anuncis funcionen amb el sistema de subhasta; la clau és aconseguir un equilibri entre la licitació i el pressupost per assegurar-se que els anuncis obtenen suficient visibilitat sense haver-hi d’invertir massa.

3. Segmentar per audiència

A continuació, cal triar l’audiència adequada per a la campanya. Es pot segmentar segons criteris demogràfics, interessos, comportaments i ubicacions.

4. Crear el contingut i les creativitats

Finalment, cal preparar el contingut i les creativitats de la campanya, la combinació d’elements visuals i de text d’una campanya, que té per objectiu captar l’atenció de l’audiència i persuadir-la perquè faci l’acció esperada.

 

Contacta amb una agència especialitzada en xarxes socials

Tant si les xarxes socials ja formen part de l’estratègia de màrqueting del teu establiment com si no, contacta amb una agència especialitzada en xarxes socials com ara GNA Hotel Solutions i t’assessorarem per assolir els teus objectius. Treu el màxim rendiment al teu contingut i les teves campanyes a les xarxes socials i destaca entre la competència!

Etiquetes:, , , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions