Últimes novetats i funcionalitats de Google Analytics 4

Escrit per GNAHS el . Publicat a Google, IA, Marketing online

Google Analytics 4 (GA4) és la nova versió de la plataforma d’anàlisi web de Google. Està dissenyada per proporcionar als usuaris una visió més completa i detallada del comportament dels usuaris a diferents plataformes i dispositius.

 

actualitzacions-ga4-gnahs

 

Per adaptar-se als canvis en el comportament de l’usuari i complir amb les canviants regulacions de privadesa, Google introdueix constantment noves funcionalitats i característiques per millorar el rendiment i la precisió dels seus productes.

Aquestes són algunes de les actualitzacions que ha experimentat recentment Google Analytics 4:

 

Canvi de “conversions” a “esdeveniments clau”

Una de les actualitzacions més destacades és que Google ha canviat la manera com ens referim a les conversions a Google Analytics 4 per distingir-les de les conversions de Google Ads. Ara, les conversions de GA4 s’anomenen esdeveniments clau.

Per crear una experiència més senzilla i intuïtiva, s’ha unificat la manera de definir les conversions a Google Ads i Google Analytics. Abans, els esdeveniments importants que es marcaven com a conversions a Analytics es mesuraven diferent de com es mesuren les conversions de Google Ads, la qual cosa generava discrepàncies entre les plataformes.

A partir d’ara, els esdeveniments que mesuren accions importants s’anomenen esdeveniments clau, mentre que una conversió és una acció rellevant que es fa servir per mesurar el rendiment de les campanyes publicitàries i optimitzar l’estratègia de licitació.

Tot i que la terminologia ha canviat, aquests esdeveniments clau es creen i es registren de la mateixa manera que les conversions anteriors de Google Analytics, per la qual cosa no cal fer cap modificació en la configuració.

 

Importació de dades de Salesforce

Una de les novetats més recents de Google Analytics 4 és que s’ha afegit Salesforce com a font d’importació a l’apartat Importació de dades. Això permetrà importar dades d’esdeveniments offline directament de Salesforce.

Es poden programar importacions diàries o cada hora, i seleccionar els esdeveniments clau i atributs de Salesforce que es vulguin importar. Els esdeveniments clau de Salesforce es recolliran com a esdeveniments de GA4 i es podran importar els atributs de Salesforce que tinguis com a dimensions de GA4.

 

Grup de canals principal

Google Analytics té un grup de canals per defecte, però permet crear grups de canals personalitzats. Ara s’ha afegit el grup de canals principal, un nou grup de canals editable que serà el canal d’informes predeterminat per a tots els informes de canals.

El grup de canals principal permet monitoritzar el rendiment de tots els canals que envien trànsit a un lloc web. Funciona de manera similar al sistema d’agrupació de canals a Universal Analytics, on les actualitzacions s’emmagatzemen al llarg del temps i només s’apliquen a partir de la data del canvi d’ara endavant.

Amb aquesta nova funció, es continuarà tenint accés als grups de canals predeterminats i als grups de canals personalitzats a través del selector de dimensions principal, informes personalitzats i exploracions.

 

Detecció de canvis a les tendències

Des de fa només uns mesos, Google Analytics ha llançat una nova estadística a la secció Estadístiques i recomanacions de la pàgina principal que permet detectar canvis en les tendències.

Aquesta estadística reflecteix canvis subtils, però importants, durant un període de llarga durada; quan identifica un canvi a l’adreça de les dades de la sèrie temporal d’una mètrica determinada, superposa un cercle en la data en què es va produir el canvi.

 

Desaparició de funcions d’Universal Analytics 360

Algunes funcions publicitàries d’Universal Analytics 360 com a remàrqueting, exportació de conversions i optimització de licitacions han deixat d’estar disponibles al trànsit procedent de l’Espai Econòmic Europeu (EEE).

Altres funcions publicitàries com ara informes “Grups demogràfics” i “Interessos”, informes d’editors, analítica de trucades, importació de dades d’esdeveniments i de Salesforce i BigQuery Export en temps real deixaran d’estar disponibles tant dins com fora de l’EEE.

Finalment, funcions de mesura com la creació de propietats d’Universal Analytics, vistes d’aplicació a Universal Analytics que reben dades a través de l’SDK d’UA o de Measurement Protocol, informes sense mostrejar, taules personalitzades i anotacions també deixaran d’estar disponibles dins i fora de l’EEE.

 

Eliminació definitiva de Google Universal Analytics (UA)

A partir de l’1 de juliol del 2024, Google Universal Analytics (UA) deixarà de processar dades per a les propietats que tinguin Google Analytics 360. S’eliminaran totes les dades i no es podrà accedir a cap propietat d’Universal Analytics ni tampoc a l’API, per això et recomanem que exportis les teves dades abans d’aquesta data.

Si encara vas una mica perdut amb aquesta nova eina d’analítica web, al nostre article Tot el que cal saber sobre el canvi de Google Universal Analytics a Google Analytics 4 t’expliquem les principals diferències entre Google Universal Analytics i Google Analytics 4.

 

A GNA Hotel Solutions, com a agència de màrqueting i tecnologia hotelera, estem al dia de totes les novetats i actualitzacions de Google Analytics 4. Posa’t en contacte amb nosaltres i t’ajudarem a treure el màxim partit a aquesta eina d’analítica web.

Etiquetes:, , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions