Gestionar les devolucions, un punt a favor per a Prestashop

Escrit per GNAHS el . Publicat a E-commerce

Una tendència que s’ha vist al llarg d’aquest 2015 és el creixement de l’eCommerce en gran part a causa de l’augment de l’ús dels dispositius mòbils per fer compres o reserves a través de la Xarxa.

Disposar d’un eCommerce pràctic, àgil, intuïtiu i visual és clau per atraure visites i aconseguir convertir-les en compres. Però també és imprescindible guanyar-se la confiança dels usuaris amb polítiques transparents, sistemes de pagament segurs i, sobretot, despeses d’enviament clares i mètodes senzills de devolució de productes.

Precisament, el procés de devolució està molt ben resolt amb la coneguda eina de comerç electrònic Prestashop, que permet una gestió molt fàcil tant per a l’administrador de la botiga online com per al comprador. Gràcies a aquest sistema enfocat a l’usuari final, s’aconsegueix solucionar un tema que cada vegada està adquirint més importància, fins al punt de ser un element clau en el servei postvenda. Tanmateix, és un dels elements que pot generar més reticències entre els usuaris a l’hora d’efectuar qualsevol transacció comercial a través d’Internet.

A banda de la facilitat d’ús que presenta, el sistema ideat per Prestashop aconsegueix minimitzar els costos en devolucions que pugui tenir una empresa ja que, fins i tot abans que un usuari faci una compra, té en compte la seva satisfacció amb mètodes d’atenció al client eficaços, com ara el control de l’entrega a temps de les comandes i l’opció de seguiment del producte durant tot el procés  de l’adquisició.
    Carret de la compra - iStock
  • Atenció al client eficient: el sistema de Prestashop preveu formes de contacte directes entre l’empresa i els usuaris durant el procés de pagament, com per exemple el xat de text o el número de telèfon, de manera que el client pugui resoldre els seus dubtes abans d’efectuar una compra, i adquireixi els productes partint de la màxima informació.
  • Entregues a temps i amb seguiment de producte: gràcies al sistema de gestió de comandes de Prestashop, controlar i administrar el procés d’entrega dels productes és fàcil i pràctic. Així, els responsables de l’eShop poden procurar que els productes arribin dins del temps previst i els usuaris poden seguir en tot moment en quin punt es troba la seva compra. És recomanable comptar amb transportistes de confiança per a més seguretat i garantia en les entregues i el seguiment dels productes.
Aquests dos fets contribueixen significativament a evitar una decepció del client alhora que s’augmenta la seva satisfacció.
 

Com es gestionen les devolucions amb Prestashop?

Si malgrat disposar d’atenció immediata i de tota la informació necessària, haver fet el seguiment de la compra i haver rebut la comanda en el temps previst el client encara vol retornar un producte, el sistema de Prestashop permet tant a l’administrador de l’eCommerce com al mateix client gestionar les devolucions d’una manera fàcil i còmoda, amb actualitzacions pas a pas per veure el seu estat en tot moment.

D’una banda, doncs, Prestashop dóna l’opció a l’administrador d’activar (o desactivar) el sistema de devolucions i de configurar un temps límit durant el qual el client podrà retornar el producte comptant des de la data de compra, aquest període és de 14 dies naturals, segons la Llei per a la Defensa dels Consumidors.

Devolucions1
D’altra banda, sempre i quan l’administrador del comerç online ho permeti, el client podrà iniciar la devolució del producte des del seu historial de comandes, situat al compte personal que tingui a l’eShop. Seleccionant el producte concret, pot enviar la sol·licitud de devolució indicant-ne el motiu. D’aquesta manera, es comença a trametre la sol·licitud de devolució.

A l’hora de controlar el procés de devolució, des del panell d’administrador el gestor de l’eCommerce podrà veure els detalls de la devolució i canviar l’estat de la mateixa per continuar amb el procés. Els estats possibles són: Pendent de confirmació, en espera dels paquets, paquets rebuts, devolució denegada i devolució completada. Un cop actualitzat l’estat de la devolució, el client rebrà els avisos per eMail i també al seu compte dins de l’eShop.

Un cop acordada la devolució d’un producte, es pot optar per retornar els diners al comprador o bé oferir-li un val de descompte per bescanviar el producte per un altre.

Devolucions2

Una bona estratègia actua com el millor aliat

A banda de garantir un procés pràctic i segur en la devolució de productes online, tal i com s’ha esmentat a l’inici de l’article, la comunicació amb l’usuari és transcendental per guanyar-se la seva confiança i, així, fomentar la compra, augmentar la satisfacció dels clients i promoure la fidelització.

Ens referim sobretot a establir clares polítiques de devolució, informació dels costos i de tot el procés que cal seguir. Tot i que Prestashop preveu aquests elements, amb espais de fàcil accés als continguts, és responsabilitat de l’eShop en qüestió establir un import i una normativa concreta, presentar-ho de manera entenedora i ser molt estrictes amb tot allò que s’ha definit.

Per aquest motiu, és molt convenient comptar amb professionals de màrqueting especialitzats en eCommerce que s’encarreguin de crear i mostrar les polítiques de devolució, els costos i tota la informació sobre el procés que cal seguir de la manera més clara possible. Per a això, és imprescindible disposar d’una bona estratègia que tingui en compte els objectius del negoci.

En aquest sentit, GNA, empresa especialitzada en tecnologia i estratègia online a la Xarxa, ofereix un servei integral d’eCommerce que abasta des de la creació d’una botiga online amb totes les funcionalitats necessàries, fins a la implementació de la millor estratègia online per maximitzar la rendibilitat de l’eShop.

Pots consultar les funcionalitats de l’eShop de GNA, els preus i les fórmules de pagament disponibles, i demanar una prova gratuïta a través del web, sense cap mena de compromís.

Etiquetes:, ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions