Analítica web, clau per optimitzar vendes

Escrit per GNA - GnaHS el . Publicat a Marketing online, Turisme online

Si alguna cosa té de bo el món online, entre d’altres molts avantatges, és la possibilitat que tenim per analitzar absolutament tot el que passa amb la nostra web i les nostres campanyes de màrqueting a la Xarxa. I poder-ho fer, a més a més, de forma gratuïta amb eines molt potents.

Per un hotel, l’analítica web pot semblar una cosa insignificant o informació només per xafardejar. Però en realitat analitzar el site del nostre establiment amb l’objectiu de conèixer les dades bàsiques o avançades sobre els resultats obtinguts és transcendental per tornar a definir, adaptar i millorar l’estratègia online i arribar a maximitzar les reserves directes.

Saps si et dirigeixes al públic adequat? Atraus visites, però no diferencies des de quin canal arriben? Pots identificar les pàgines que interessen més als usuaris? Quina campanya t’aporta majors beneficis?


optimitzar_vendes
Amb l’objectiu de controlar l’impacte de les nostres accions online, una de les eines gratuïtes més destacades de l’actualitat és Google Analytics, fins al punt que l’utilitzen més de la meitat de les empreses que analitzen el seu site, i la confiança en l’anàlisi dels canals de venda online és cada vegada més gran.
Precisament Analytics és ideal per mesurar mètriques imprescindibles en relació amb la web, entre les quals trobem:
  • Visites al site: Veurem, per les dates indicades, les visites d’usuaris nous i recurrents a la nostra web. Ens pot ser útil per saber una evolució del trànsit que ens arriba, així com variacions destacades segons estratègies puntuals.

  • Duració mitja de la sessió: Si aconseguim mantenir als usuaris a la nostra web és senyal que els interessen els nostres continguts. Aquest indicador por ajudar-nos a saber quins usuaris retenim o quines pàgines resulten més útils als nostres visitants.

  • Percentatge de rebot: Relacionat amb la durada de les sessions, la taxa de rebot ens indica el percentatge d’usuaris que abandonen la nostra web sense interactuar amb ella o visitar més d’una pàgina. D’aquí deduïm doncs, que els usuaris es deceben perquè no reben la informació que esperaven de la nostra pàgina.

  • Dades dels usuaris: Analytics també ens permet saber dades rellevants sobre les visites, tals com la seva edat, el sexe, la geolocalització, l’idioma o el navegador utilitzat. Amb aquesta informació podem, per exemple, focalitzar els nostres esforços en un determinat target al qual ens és difícil arribar per poder augmentar el seu coneixement de la web.

  • Visites per dispositiu: Amb el canvi dels hàbits de navegació online dels usuaris, resulta cada vegada més important revisar amb quin dispositiu ens visiten. Tenir una web amb disseny responisve, sobretot en el sector turístic, pot marcar la diferència en les vendes d’un hotel.

  • Canals de trànsit: Aquesta mètrica resulta molt útil per saber si les nostres estratègies de SEO i SEM estan funciona i ens fan arribar trànsit, si les webs amb les que hem establert col•laboracions (banners, anuncis, enllaços, etc.) ens serveixen, o si la nostra marca és suficientment coneguda per els usuaris.

  • Canals socials: Dónes importància a les xarxes socials? Aquest indicador et permetrà saber el trànsit que aporten els canals socials a la teva web o les conversions que generen o contribueixen a generar.

  • Pàgines vistes: En relació amb les pàgines de la nostra web, Analytics ens ajuda a saber quantes pàgines han visitat els usuaris en un període determinat, quines són, les que atrauen més trànsit o, per el contrari, aquelles en les quals els usuaris abandonen el site, etc.

  • Analítica de pàgina: L’analítica de pàgina ens permetrà saber on han fet clic els usuaris estan a la nostra web, pel que sabrem què els crida l’atenció i què els interessa, per així poder dur a terme modificacions de continguts, disseny o navegabilitat si ho considerem necessari.

  • Comerç electrònic: La mètrica de comerç electrònic és imprescindible per a qualsevol establiment turístic, ja que ens permet saber dades tant importants com les transaccions realitzades mitjançant la nostra web, ingressos per canal, valor mitjà per comanda, productes o habitacions més reservades, rutes dels usuaris cap a la conversió o formularis de contacte rebuts.

  • Temps real: La funció de dades a temps real ens pot ser útil per analitzar l’impacte d’una campanya en el precís instant en què consultem la informació, com l’èxit d’una oferta amb temporitzador, un concurs, informació nova o un anunci en televisió.

A més a més, Analytics permet la combinació de totes aquestes dades per treure infinitat d’informacions útils per l’èxit de la nostra estratègia online. Així podrem saber, per exemple, quins usuaris provinents de Twitter han visitat la nostra pàgina d’ofertes i han acabat fent una reserva a la nostra web.

Per treure el màxim partit de totes les funcions de Google Analytics és clau comptar amb una empresa o un assessor que conegui en profunditat aquesta eina. Hem de tenir en compte que per poder contribuir realment a millorar el rendiment de la web i la taxa de conversions per canal directe el més important no és només saber què analitzar, sinó saber com interpretar-ho i com utilitzar les conclusions per el benefici de la nostra web.


FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNA - GnaHS

Somos una empresa dedicada a la consultoría estratégica online y al desarrollo de proyectos de eBusiness en Internet, con el objetivo de impulsar el éxito online de las empresas e instituciones.

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions