Com escriure continguts web?

Escrit per GNAHS el . Publicat a Marketing online

La clau dels continguts web és que ens ajudin a vendre i alhora beneficiïn el posicionament online, t’ho expliquem amb detall

Per què són important els continguts d’un web?

Els continguts són un aspecte fonamental per a l’èxit de qualsevol projecte web. Una bona part dels problemes relacionats amb les vendes directes online i amb el posicionament orgànic d’un web, l’anomenat SEO, provenen de continguts poc elaborats o bé elaborats a posteriori, sense una estratègia clara a darrere.

Elements d’una transcendència que ens sembla evident, com l’estructura d’un site, el disseny, les imatges que hi incloguem o la usabilitat, són tan importants com el que decidim explicar als usuaris.

Sense continguts no aconseguirem posicionar un web, [i encara menys vendre]!
Continguts poc elaborats i sense objectius clars són:
  • Negatius per als objectius de negoci
  • Negatius per a l’experiència dels usuaris
  • Negatius per al posicionament orgànic
Seguint unes bones pràctiques podem aconseguir…
    Objectius-a-tenir-en-compte-amb-el-contingut-web
  • Atraure usuaris al web i captivar-los
  • Conservar usuaris i fidelitzar-los
  • Millorar el posicionament orgànic del web als cercadors
  • I com a objectiu final: Vendre més
Per assolir tots aquests objectius és clau pensar des de bon començament què volem dir, plantejar-nos com podem crear continguts de qualitat, tenir en compte que ens dirigim tant a motors de cerca com a usuaris, i que els dos ens han d’entendre, i aconseguir uns textos dinàmics i atractius. La millor manera d’aconseguir-ho és: seguir la nostra lògica i sentit comú, i tenir en compte els punts que proposem.

9 consells clau per a un bon text web

Seguir aquestes recomanacions és fàcil, assequible per a tothom, i ens estalviarà molt temps, diners i disgustos en resultats!
1. Pensa en els teus usuaris
Els usuaris han de ser la màxima prioritat del teu projecte ja que, en definitiva, tot el web està enfocat a ells. Per a connectar-hi, procura escriure amb naturalitat, de manera planera, i utilitzant un llenguatge adient. Fixem-nos amb els llibres: oi que un conte infantil o una novel•la històrica estan escrits amb un llenguatge molt diferenciat perquè es dirigeixen a públics diferents? El mateix ha de passar al teu web. Si un usuari no se sent identificat amb els continguts abandonarà la pàgina abans que hagis pogut rectificar.
2. Persegueix un objectiu clar
A l’hora de redactar, tingues molt clar quina acció vols aconseguir dels usuaris quan visitin el teu site, i escriu en conseqüència. T’interessa que efectuïn una compra? Que et contactin? Vols oferir-los informació? En funció dels teus objectius hauràs de ser més descriptiu, més suggerent, o usar un estil més comercial.
3. Busca la originalitat
Tant pensant en cercadors com pensant en usuaris, copiar textos és una mala idea. D’una banda, cercadors com Google poden identificar el nostre contingut com a duplicat, una tècnica summament penalitzada. D’altra banda, la Xarxa ofereix milions de continguts semblants, i els usuaris acaben cansats de veure les mateixes idees arreu. Intenta donar-hi un enfocament nou, un punt de vista diferent, o algun altre valor diferencial.
4. Mostra la teva experiència
Si tens un negoci, i per tant ets un expert en el teu sector, el contingut és la teva oportunitat per demostrar-ho! Dóna tota aquella informació que pugui ser útil per l’usuari i entra en detalls, però sigues precís. Evita omplir les pàgines de text innecessari, i aprofita l’espai per dir el que realment t’interessa.
A més, a la llarga Google premiarà la qualitat del teu site amb una millora en les posicions.
5. La mida importa
La mida és important, tot i que no és imprescindible. El millor consell és el de procurar que els textos siguin tan llargs com doni la temàtica: sempre que puguis mira d’estendre’t al màxim, però evita que quedin continguts forçats.
consells-claus-per-un-bon-text
6. Una pàgina, una idea
Cada pàgina del web ha de girar al voltant d’una idea o temàtica. Si disposes d’una pàgina exclusiva per als serveis de l’hotel, per exemple, evita parlar també dels serveis a la pàgina de descripció de l’establiment. Segur que cada pàgina és suficientment interessant com per disposar de contingut propi.
7. Usa correctament les paraules clau
De la mateixa manera que cada pàgina ha de transmetre una idea, cada idea ha d’anar lligada a una sèrie de paraules clau. Utilitzar paraules clau concretes per a cada pàgina és crucial, així com també és molt recomanable que aquestes apareguin tan al principi del text com sigui possible. Repetir constantment els mateixos termes, però, pot ser considerat keyword stuffing i, per tant, penalitzat. Així que és millor ser natural i fer servir sinònims al llarg del text.
8. Sigues coherent
Tot i que sovint no es té en compte, és molt important recordar que les paraules clau que usis als continguts, així com la resta de paraules que facis servir als textos del web, són les que després els usuaris usaran als cercadors per arribar al teu site. Has d’escollir molt bé cada terme per tal que els usuaris trobin el que buscaven quan entrin el web i no quedin decebuts.
9. No perdis les formes
Sempre ha estat un punt transcendental per a qualsevol text, però amb l’online guanyen encara més importància l’estructura i els signes de puntuació. Paràgrafs, subtítols, negretes o llistats per punts et poden ajudar a ordenar un redactat i a facilitar la feina de lectura als usuaris. A més, en entorns web escriu en forma de piràmide invertida, amb allò més important primer, i sense errors ortogràfics ni gramaticals.

Finalment, fes sempre una revisió del contingut escrit i no tinguis por de rectificar.

A GNA t’assessorem per dur a terme els millors continguts de la teva web juntament amb tots els aspectes que conformen un site.

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions