Free booking links o enllaços de reserva gratuïts. Què són i quins beneficis t’aportaran?
Google Travel és una plataforma especialitzada en turisme que Google va crear fa aproximadament 2 anys. Es tracta d’una eina molt útil per als usuaris, ja que els ajuda a organitzar-se i planificar el seu viatge d’una manera molt pràctica. Google Travel ens permet fer cerca de vols, hotels i activitats, fet que suposa crear una completa digitalització del viatge i permet alhora que l’usuari porti un registre molt més actualitzat de tota la planificació de la seva futura escapada.
Fa unes setmanes que Google va tornar a ser notícia, perquè ha incorporat una nova funcionalitat dins la seva plataforma Google Travel, els enllaços de reserva gratuïts.
Amb aquesta novetat, Google t’ajudarà a ampliar l’abast de les teves campanyes de Google Hotel Ads actuals, permetent poder competir encara més amb les OTAs amb l’objectiu final d’aconseguir més reserves directes al teu web. Per descomptat, el cost de la venda directa és mot inferior al cost que es genera per una venda als altres possibles canals, i per tant augmentar la visibilitat i el tràfic del nostre canal directe és una estratègia que cal potenciar.
Des de GNA Hotel Solutions considerem que, amb la incorporació d’aquesta nova funcionalitat, és possible compensar el ràpid i constant creixement de les OTAs i que, si es treballa d’una forma òptima, podrem aconseguir donar una doble visibilitat del teu hotel.
Com funcionen els free booking links?
Quan un usuari faci la cerca d’un allotjament concret a Google Travel, se li obrirà una pantalla amb la informació general de l’establiment on, a primera vista, podrà veure un seguit d’opcions d’enllaços amb els preus per a les dates de l’estada que ha cercat.
Aquestes opcions d’enllaços es dividiran en dos blocs: per una part, dos o tres enllaços que faran referència a anuncis de pagament (anomenats “opcions destacades”) i, per l’altra, la resta d’enllaços (anomenats “totes les opcions”), on en primer lloc apareixerà el web oficial de l’hotel amb l’enllaç de reserva gratuït.
Els enllaços de l’apartat “totes les opcions” es classificaran de forma orgànica segons la utilitat que tinguin per als usuaris, a diferència dels resultats de pagament, que es classifiquen segons la ofertes publicitàries que s’hagin realitzat.
Què suposa la creació dels free booking links per al sector turístic?
Fins ara, Google t’oferia, a través de Google Hotel Ads, uns enllaços de pagament perquè poguessis tenir presència directa dins del seu buscador.
Això, però, ara ha canviat, ja que Google és molt conscient de la situació actual i, especialment, de les restriccions que ha patit el sector turístic al llarg dels darrers mesos. Per aquest motiu, ha volgut aportar el seu granet de sorra i ha creat aquesta nova funció que et permetrà, com a hoteler, aparèixer de forma gratuïta en els enllaços de reserves de Google Travel sense necessitat de pagament.
La incorporació d’aquesta nova funcionalitat de Google Travel, t’aportarà noves oportunitats: et permetrà aparèixer a més cerques del buscador, incrementar la conversió, obtenir un nou posicionament per al teu canal directe i ampliar l’abast de les teves campanyes a Google Hotel Ads.
Aconsegueix més reserves amb els nous free booking links de Google Travel
Fins al moment, les campanyes impulsades per Google es centraven principalment en dos models: CPC (cost per click) i CPS (commission per stay), però fa uns dies que a aquestes modalitats se li han sumat els free booking links: els enllaços de reserva gratuïts de Google Travel es posicionen per ara de manera orgànica i per tant, sense cost.
Des de l’equip de GNA Hotel Solutions volem donar-te tots els detalls sobre aquesta nova opció. Una oportunitat que aportarà al teu allotjament la possibilitat d’augmentar les reserves directes i millorar la teva presència online.
Com incloure els free booking links a la teva estratègia de màrqueting online?
És necessari comptar amb l’ajuda d’un partner de Google que et pugui assistir per a activar aquesta nova funcionalitat. L’equip de GNA Hotel Solutions compta amb la certificació Google Partner i Google Hotel Ads i com a tals ens encarreguem de gestionar els comptes de Google Hotel Ads dels nostres clients. Si encara no tens actives les campanyes de Google Hotel Ads, posa’t en contacte amb nosaltres i estarem encantats d’ajudar-te!
Si el teu establiment no disposa de la integració amb Google Hotel Ads
Si encara no has activat la integració amb Google Hotel Ads, però el teu objectiu principal és augmentar les reserves directes a través del teu lloc web, et recomanem que no t’ho pensis més: Google Hotel Ads és la plataforma que necessites, i el primer pas per posicionar-te a través dels nous free booking links.
Recorda que, per tal de posicionar els enllaços i fer que es mostrin en les primeres posicions, Google té en compte diferents aspectes, entre altres, valora de forma positiva que el perfil de Google My Business estigui verificat i actualitzat. Per això, necessites un proveïdor que compti no només amb desenvolupadors tècnics (que et facilitin la integració entre el motor de reserves i Google), sinó també amb un equip de màrqueting online capaç d’aplicar estratègies transversals als diferents productes de Google. Des de GNA Hotel Solutions t’aportem l’assistència necessària per a treballar conjuntament aquestes àrees, ja que comptem amb un equip d’experts multidisciplinari.
Si el teu establiment ja està connectat amb Google Hotel Ads
Com a Google Partners, des de GNA Hotel Solutions integrem el nostre motor de reserves (versió RHOv9) amb Google Hotel Ads. Si el teu establiment disposa de la versió RHOv9, a partir d’ara també tindràs l’opció d’aparèixer de manera orgànica als resultats de Google Travel gràcies als nous free booking links.
Si tot i això tens algun dubte, no oblidis que estem a la teva disposició per al que necessitis. Som un ampli equip de persones disposades a donar-te sempre un cop de mà i ajudar-te a millorar la teva estratègia de venda online.
Avantatges que t’aportaran els free booking links
Amb aquesta nova eina, no només es pretén reduir la fuga d’usuaris i conseqüentment generar la conversió d’usuari a clients, sinó que també es vol posar a l’abast de l’usuari totes les ofertes disponibles a través de l’ampliació de canals i opcions de reserva.
Els free booking links suposen un avantatge per al teu negoci, ja que a través d’ells, obtindràs una nova forma de captar clients gratuïtament. Faran que augmenti el trànsit cap al teu web, conseqüentment, es generaran més reserves directes i, per tant, serà una nova eina per a poder competir amb les OTAs.
Des de l’equip de GNA Hotel Solutions treballem constantment per a promocionar la venda directa del teu allotjament, per això apostem per aquesta nova funcionalitat de Google Travel que de ben segur t’ajudarà a optimitzar la teva estratègia online.
Si en llegir aquest post t’han sorgit dubtes, vols aprendre més sobre els Google free booking links o vols conèixer més a fons el què suposaria començar a treballar amb GNA Hotel Solutions, posa’t en contacte amb nosaltres i estarem encantats de resoldre els teus dubtes i aconsellar-te!
Etiquetes:canals de venda, Comercialització hotelera, comercialització online, comunicació online, eMarketing, estrategia online hotels, GnaHS, Marketing online, Marketing online hotels, Motor de reserves, Reserves online, Serveis GNAHS, Turisme online
"Trackback" Enlace desde tu web.