Com potenciar les reserves directes del teu hotel amb les xarxes socials?
Podem treure rendibilitat a les xarxes socials? La resposta a aquesta pregunta passa, inexorablement, per associar-hi els conceptes d’anàlisi, rigor i dedicació. Només a partir de l’excel·lència en l’execució d’aquests conceptes serem capaços d’obtenir un retorn interessant, un retorn que en el cas de turisme, és cada vegada més gran.
Com a hoteler, és molt possible que consideris que ja és el moment idoni per desenvolupar accions en plataformes com Facebook i Instagram amb l’objectiu de treure’n algun rendiment.
Per una banda, perquè estem en plena temporada d’estiu, amb una gran majoria de la població preparant o gaudint de les seves vacances, i de l’altra, perquè ja t’ha arribat, per diversos canals, que les xarxes socials presenten unes grans oportunitats de venda i d’augment de reserves directes.
De fet, les xarxes socials són un punt molt important en el customer journey del sector hoteler (procés de compra d’un usuari i les seves diferents fases), donat que sovint es troben en la primera fase d’inspiració d’aquest procés de reserva. El 52% dels turistes afirma utilitzar les plataformes per planificar els seus viatges, valorant les imatges i comentaris que troben a les plataformes socials.
Tanmateix, les xarxes socials també interfereixen amb la reputació online del teu establiment, i en la representació que en fa el potencial client, imaginant-se’l segons el que hi observen. I d’aquí a que sigui extremadament important gestionar-les de forma òptima, per tal que cap usuari s’emporti una percepció equivocada del teu hotel.
La importància de definir una estratègia de xarxes socials
Què ens cal per començar? En primer lloc, és essencial tenir definida una estratègia de Social Media que t’ajudi a captar tràfic de qualitat. O en altres paraules, que sigui capaç d’atraure usuaris amb un rebot baix (abandonament del nostre web), perquè probablement seran els qui interactuaran i acabaran fent una reserva.
I com ho aconseguiràs? Deixant espai a la creativitat i tenint en compte les pràctiques més efectives per a la gestió de les xarxes socials!
Si vols saber per on començar, et recomanem seguir amb la lectura d’aquest article, on hem preparat un recull de 10 consells essencials perquè aquest estiu treguis el màxim de benefici a les xarxes socials i augmentis les reserves directes!
10 consells essencials de Social Media per al teu hotel
- Assegura’t d’oferir una bona experiència web
Per tal que tots els esforços invertits a les xarxes socials tinguin el retorn final que esperes, serà bàsic que el web del teu establiment ofereixi una òptima experiència d’usuari i disposi d’un bon motor de reserves, àgil i eficaç.
- Actualitza la informació de tots els teus perfils
Moltes vegades els usuaris accedeixen a les xarxes socials per consultar informació sobre la ubicació del teu establiment, el web oficial, el telèfon de contacte… Per això, és essencial que la informació que hi aparegui sigui la correcta.
De la mateixa manera, és important tenir actualitzades les imatges del perfil i capçalera segons l’estació de l’any en què ens trobem. Si encara tens una fotografia d’hivern, no tardis en posar una d’estiu que convidi a fer un bon bany a la piscina o a les vistes pirinenques del teu establiment. Treu tot el partit al teu hotel!
- No s’hi val publicar per a tots els gustos… Dirigeix-te a un públic concret!
Si publiques contingut segons els interessos del perfil a qui et vols dirigir, els hi oferiràs una experiència més personalitzada. Els usuaris relacionaran fàcilment els seus valors amb els del teu establiment, i d’aquesta manera coincidiran amb els gustos.
- La qualitat, present en tots els detalls
A l’estiu, la falta de temps pot portar a fer les coses més ràpid. Assegura’t de fer fotografies estèticament agradables i que transmetin el que vols explicar.
Ara bé, recorda que el contingut de qualitat no es basa només en les imatges. Revisa les faltes ortogràfiques de les teves publicacions i que el text estigui traduït en tots els idiomes del teu públic objectiu.
- Crea el moment perfecte, i transmet-lo!
Un dels secrets de les xarxes socials és el de publicar imatges que convidin als usuaris a imaginar aquell moment: un còctel amb unes vistes espectaculars al mar, un bany en una piscina d’aigua cristal·lina, un esmorzar enmig de les muntanyes dels Pirineus…
Tots aquests instants ajuden a crear expectatives als clients, ja que mostren les experiències que viuran (i que podran compartir a les seves xarxes socials!).
- Aprofita les imatges dels teus clients
Sabies que més del 92% dels turistes senten l’impuls de compartir les seves experiències a les xarxes socials? I l’estiu és un moment ideal, ja que els usuaris publiquen constantment fotografies de les seves vacances, entre les quals segurament hi apareix el teu establiment.
Fes un seguiment de les imatges que es publiquin a les xarxes socials a través de les etiquetes d’ubicació o segons els possibles hashtags que els teus hostes puguin incloure, així com per exemple, del nom del teu hotel.
Recorda que totes aquestes imatges són experiències reals, i alhora opinions! El 72% dels usuaris confia en les opinions escrites pels viatgers abans de realitzar una reserva.
- La segmentació, un factor clau en les campanyes de publicitat
Si inverteixes en campanyes de publicitat a les xarxes socials, tens més possibilitat d’arribar al públic que estàs buscant, ja que pots segmentar els anuncis segons la ubicació geogràfica, gènere, edat…
Una segmentació que també pots realitzar a través de la teva pròpia base dades, és la de dirigint-te a clients que ja tens registrats. Aquestes campanyes són les que acostumen a tenir un CTR (Click Through Rate) més alt.
- Recorda mesurar els resultats
Les xarxes socials acostumen a ser accions a mig-llarg termini, perquè com bé hem dit a l’inici requereixen esforç i dedicació. No hem d’oblidar, però, que són una inversió totalment mesurable i controlada.
A través d’eines com Google Analytics, veiem la densitat de visites que les plataformes socials aporten al nostre web, així com també el nombre de conversions.
Encara que, si el que vols és saber el retorn de la inversió (ROI) de les campanyes que has portat a terme amb les xarxes socials, t’hauràs de recolzar d’una tecnologia que sigui suficientment potent per analitzar-lo.
L’última versió de la plataforma RHOv9 ha evolucionat en la part estadística i de ratis de conversió. Ara coneixeràs en més detall, i dins d’una sola eina, quin és el retorn de cada campanya de publicitat que portis a terme (així com Facebook Ads, Google Hotel Ads, entre altres).
- Estigues al dia de les novetats en Social Media
Procura mantenir-te al dia de les actualitzacions que van sorgint, ja que les plataformes socials experimenten noves opcions de reserva constantment. Un exemple és l’últim botó interactiu d’Instagram, el qual permet fer reserves a través del web oficial de l’hotel amb un sol clic.
- I per últim, i no menys important: la constància!
Els usuaris consulten com a mínim una vegada al dia les seves xarxes socials. Per tant, cada moment és una oportunitat per impactar-los!
L’estiu és temporada de molta feina, sobretot per als establiments de costa, però això no significa que no es pugui ser constant i fer les coses amb ordre.
Des de GNA Hotel Solutions, hem observat que si es treballen bé les xarxes socials en temporada d’estiu, poden augmentar més d’un 70% les noves sessions al web d’un hotel.
Així que la nostra recomanació és que obris les portes del teu hotel a les plataformes socials, donant-lo a conèixer als futurs hostes i fidelitzant als clients que ja tens, creant comunitat, autoritat de marca, confiança, millorant la reputació…
I tu, a què esperes per posar en pràctica tots aquells consells? No deixis que l’estiu t’aturi i aprofita totes les oportunitats per augmentar les ventes directes del teu establiment!
Etiquetes:hotel marketing, hotels, marketing digital, Reputació online, social media, Xarxes socials
"Trackback" Enlace desde tu web.