Tot el que cal saber sobre el canvi de Google Universal Analytics a Google Analytics 4

Escrit per GNAHS el . Publicat a Altres, Google, Marketing online, Novetats Google, SEO

Google Universal Analytics (UA), l’eina d’analítica web per excel·lència, va deixar de processar dades l’1 de juliol de 2023 (tot i que ho continuarà fent per a les propietats que tinguin Google Analytics 360 fins a l’1 de juliol de 2024). Tot i no registrar noves dades, Google ha avançat que, de moment, es podrà accedir a l’històric de dades de la propietat de Google Universal Analytics fins al gener de 2024.

 

google-analytics-4


Google Analytics 4 (GA4)
és la solució de mesura d’última generació que ha substituït Google Universal Analytics. La raó principal d’aquest canvi és que l’eina de Google Universal Analytics havia quedat obsoleta. Va ser dissenyada principalment per a usuaris desktop, i avui dia, la navegació és infinitament més complexa. Els usuaris no només són multidispositiu, sinó que també són omnicanal.

Per fer front a tots aquests canvis de comportament dels usuaris respecte a Internet, calia més que una actualització, calia una nova eina de seguiment i anàlisi de dades basada en un model totalment nou de mesurament, molt més enfocat al nou màrqueting digital.

A GNA Hotel Solutions fa temps que ens preparem per aquest canvi. Per això, us expliquem tot el que heu de saber sobre el canvi de Google Universal Analytics a Google Analytics 4.

 

Com crear una propietat de Google Analytics 4?

Si encara no has creat una propietat de Google Analytics 4 per a la teva propietat de Google Universal Analytics, no et preocupis.

Si ets client de GNA Hotel Solutions, ja ens hem assegurat de crear una propietat de Google Analytics 4 per a tots els nostres clients molt abans que Google Universal Analytics deixés de processar dades. També ens hem encarregat de canviar el codi de seguiment d’UA pel de GA4 a la teva pàgina web per poder continuar mesurant amb normalitat.

Si no comptes amb una agència especialitzada en el sector turístic que ofereix serveis de màrqueting online, segur que Google ja s’haurà encarregat de crear una propietat de Google Analytics 4 basant-se en la configuració de la teva propietat de Google Universal Analytics. Si encara no has començat a utilitzar-la, et recomanem fer-ho com més aviat millor, ja que és una eina requereix temps per aprendre a utilitzar-la.

 

Hauria d’eliminar la propietat de Google Universal Analytics?

Tot i tenir configurada la teva propietat de Google Analytics 4, Google desaconsella eliminar la propietat de Google Universal Analytics, especialment si es va reutilitzar l’etiquetatge de Google Universal Analytics per enviar dades a la propietat de Google Analytics 4, ja que podries aturar el flux de dades a la propietat de Google Analytics 4 i hauries de tornar a configurar una nova etiqueta de Google.

 

Quines són les diferències entre Google Universal Analytics i Google Analytics 4?

Segur que ja hauràs sentit a parlar de les principals diferències entre Google Universal AnalyticsGoogle Analytics 4.

        1.  Nova interfície

Google Analytics 4 presenta una interfície completament diferent de Google Universal Analytics, amb un disseny més net, modern i fàcil de fer servir.

        2.  Nous codis de seguiment

Quan es creava una propietat de Google Universal Analytics, el codi de seguiment començava amb “UA-“. Ara, el nou codi de seguiment de Google Analytics 4 comença amb “G-“.

        3. Major privadesa

A diferència de Google Universal AnalyticsGoogle Analytics 4 no registra ni emmagatzema adreces IP dels usuaris, sinó que proporciona dades d’ubicació geogràfica generals mitjançant la recollida de metadades d’adreces IP. A més, ofereix controls per inhabilitar la recollida de dades de Google Signals i de dades granulars d’ubicació i dispositiu a cada regió.

        4. Sense cookies de tercers

Per mesurar les interaccions dels usuaris al web, Google Analytics 4 es basa en cookies pròpies (creades pel web que visita l’usuari) en comptes de cookies de tercers (creades per un domini que no és el que l’usuari està visitant), complint amb les noves lleis de privadesa.

        5. Nou model de mesurament basat en esdeveniments

Mentre que Google Universal Analytics funcionava amb un model de mesurament basat en sessions d’usuari i els hits que aquest generava, Google Analytics 4 es basa en un model totalment nou de mesurament que es construeix al voltant d’esdeveniments. Es pot considerar esdeveniment qualsevol interacció que facin els usuaris amb el contingut d’una pàgina web (descàrregues, reproduccions d’elements multimèdia, clics a enllaços, transaccions, desplaçaments pel web, enviaments de formularis…).

        6. Més tipus d’informes

Google Analytics 4 té una àmplia gamma d’informes predictius i personalitzats. Mentre que a Google Universal Analytics hi havia cinc tipus d’informes (en temps real, d’audiència, d’adquisició, de comportament i de conversions), a Google Analytics 4 hi ha fins a vuit tipus d’informes (vista general, temps real, adquisició, interacció, monetització, retenció, atributs d’usuari i tecnologia).

        7. Tres mètriques d’usuari

Google Universal Analytics feia servir dues mètriques d’usuari: usuaris totals i usuaris nous. Ara, a més d’aquestes dues,Google Analytics 4 n’utilitza una tercera: usuaris actius, aquells que hi estan implicats i interactuen amb el web.

        8. Seguiment de comerç electrònic per defecte

Tant Google Universal Analytics com Google Analytics 4 admeten el seguiment de comerç electrònic. A Google Universal Analytics era necessari configurar-lo, mentre que a Google Analytics 4 està configurat per defecte a la propietat com un esdeveniment (amb el nom purchase). A més, també es pot marcar com a conversió qualsevol altre esdeveniment existent a la propietat.

        9. Unificar les mètriques de web i app

La integració de Google Analytics 4 amb Firebase (una eina de Google per al desenvolupament d’aplicacions web i aplicacions mòbils) permet reunir les mètriques web i les mètriques app en una mateixa propietat per aconseguir una anàlisi més àmplia de les nostres plataformes en conjunt.

        10. Major capacitat d’integració

Google Analytics 4 també té més capacitat d’integració amb altres eines de Google, com ara Google Ads i BigQuery (el magatzem de dades sense servidor de Google), la qual cosa permet tenir una visió més completa i unificada de les dades.

        11. IA i aprenentatge automàtic

Google Analytics 4, a diferència de Google Universal Analytics, incorpora funcions d’intel·ligència artificial i aprenentatge automàtic per predir el comportament dels usuaris i proporcionar informació més avançada.

        12. Menys retenció de dades

Independentment dels ajustaments, Google Universal Analytics té un període màxim de retenció de dades de 26 mesos, mentre que a Google Analytics 4 és de tan sols 14 mesos.

        13. Més informació sobre l’embut de conversió

Google Universal Analytics oferia una visualització d’embut de conversió que emplenava els passos omesos entre el pas en què l’usuari va ingressar a l’embut i el pas en què sortia de l’embut. Ara Google Analytics 4 proporciona un informe d’anàlisi de ruta que permet analitzar, segmentar i desglossar els recorreguts de l’usuari.

 

Contacta amb GNA Hotel Solutions

Posa’t en contacte amb la nostra agència de màrqueting i tecnologia hotelera i ens assegurarem que la transició de Google UniversalGoogle Analytics 4 del vostre establiment s’hagi fet correctament i puguis començar a mesurar els teus resultats.

Etiquetes:, , , , , ,

"Trackback" Enlace desde tu web.

GNAHS

Strategy & e-technoloy for success

Deixa un comentari

OFICINES

Girona
Lleida
Saragossa
Benidorm
Andorra La Vella
Bogotà (Colombia)
Buenos Aires (Argentina)
Santiago (Xile)
Quito (Equador)

SEGUEIX-NOS

GNA Hotel Solutions som una consultoria en innovació i tecnologia hotelera, amb un equip d’experts multidisciplinari, que treballem per potenciar la venda directa i reduir els costos de distribució per optimitzar els teus resultats.

Subscripció

Registra't i estigues al dia de les nostres publicacions